technologia
Zysk polskiego CD Projektu w trzecim kwartale rośnie dzięki wzrostowi Cyberpunka
28 listopada (Reuters) – Polski producent gier wideo CD Projekt (CDR.WA) Dochód netto w trzecim kwartale wzrósł o ponad 500%, pokonując oczekiwania, do czego przyczyniła się sprzedaż flagowej gry Cyberpunk 2077.
Zainteresowanie grą wzbudziła seria anime Cyberpunk: Edgerunners, której premiera odbyła się na platformie Netflix we wrześniu, oraz wydanie aktualizacji gry, podała firma.
„Popularność serii i pozytywne przyjęcie wydanej tydzień wcześniej aktualizacji 1.6 do Cyberpunka 2077 miały wymierny wpływ na sprzedaż gry” – powiedział Adam Kiciński, prezes CD Projektu.
Zysk netto wyniósł 98,7 mln zł (21,94 mln USD), w porównaniu do 88 mln zł oczekiwanych przez analityków.
Studio, które stoi również za serią Wiedźmin, zanotowało sprzedaż na poziomie 245,5 mln zł, co oznacza wzrost o 70% i przebicie oczekiwań na poziomie 239 mln zł.
Trzeci kwartał był najlepszy w tym roku pod względem sprzedaży Cyberpunka 2077 – powiedział Piotr Nielubowicz, dyrektor finansowy CD Projekt, nie podając konkretnej liczby.
Firma poinformowała we wrześniu, że do tej pory sprzedała 20 milionów egzemplarzy gry, w porównaniu do ponad 13,7 miliona, które sprzedała wcześniej w swoim debiutanckim roku.
(1 $ = 4,4981 zł)
Relacja Anny Pruchnickiej; Pod redakcją Jana Harveya
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”