Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Zmiany, które czekają kupujących w internecie

Published

on

Zmiany, które czekają kupujących w internecie

Zachowania konsumentów zostały znacznie zmienione z uwagi na pandemię koronawirusa. Wszyscy zdołali się przekonać, że zakupy realizowane w przestrzeni internetowej to nie tylko i wyłącznie udogodnienie, ale konieczność wynikająca z nowych przepisów. Chodzi, jak wiemy, o dystans społeczny, a taka forma transakcji nam to na szczęście gwarantuje. Z uwagi na nowe regulacje wielu sprzedawców musiało się przestawić na takie nowe metody działania niezależnie od tego, czy chodziło o gry hazardowe za darmo 77777, czy też obuwie albo nawet produkty spożywcze.

Jednocześnie też uwypuklone musiało być zagadnienie znacznie lepszych zabezpieczeń. Zwróćmy uwagę na to, że bardziej intensywna aktywność konsumentów w przestrzeni internetowej to jednocześnie stale rosnące zagrożenia ze strony cyberwłamywaczy. Ataki takie dotyczą oczywiście nie tylko sklepów, ale również banków. Dlatego już na dużą skalę planuje się wprowadzenie innych form uwierzytelnienia aniżeli hasła, które na przykład można zapomnieć.

Nowe zabezpieczenia lepsze dla klientów

Okazuje się też, że pewne modyfikacje dotyczące wprowadzania zabezpieczeń wynikają nie tylko i wyłącznie z konieczności zagwarantowania lepszych zabezpieczeń dla konsumentów. Dodatkowym powodem jest fakt, że ci ostatni jak pokazują statystyki, często się zniechęcali do zakupów online, gdy napotykali na utrudnienia. Badania pokazują, że prawie połowa konsumentów mogła w przyszłości rezygnować z realizacji transakcji w internecie, gdy na przykład zapomniane zostało hasło. W dużej mierze decyduje tu nasza konstrukcja psychiczna. Chcemy, aby takie transakcje przebiegały bezproblemowo i na pewno nie zamierzamy spędzać przed monitorem więcej niż kilku minut.

Alternatywne potwierdzenie tożsamości

Jak wiadomo, już teraz mamy dostępne nowoczesne rodzaje zabezpieczeń w telefonach i laptopach. Odczyt linii papilarnych albo odblokowanie telefonu z użyciem twarzy użytkownika, to już właściwie norma. Teraz jednak właśnie takie biometryczne sposoby identyfikacji mogą zacząć być stosowane na większą skalę w przypadku transakcji internetowych. Jeżeli chodzi o identyfikację użytkownika oraz klienta, to są to obecnie rozwiązania zabezpieczające uważane za najbardziej skuteczne. Kluczowa jest tu niepowtarzalność rysów twarzy oraz linii papilarnych. Nie ma dwóch takich samych, więc tylko i wyłącznie konkretna osoba może korzystać na przykład ze swojej karty kredytowej.

READ  Dwie osoby nie żyją, a jedna zaginęła w wyniku zawalenia się kopalni węgla kamiennego w Polsce

Nowe przepisy w Europie już pod koniec grudnia

Przepisy dotyczące takich zabezpieczeń za chwilę wejdą w życie. Nowe prawo, które zacznie obowiązywać niemal w całej Europie, było uruchomione 31 grudnia. Przepisy będą przewidywały większe uprawnienia, chociażby dla banków. Będą one mogły w trakcie realizacji płatności internetowych przeprowadzić rozszerzoną kontrolę, aby mieć pewność, że ten, kto płaci, to rzeczywiście jest właściciel danej karty. Przyczyną tych zmian jest przeciwdziałanie przestępstwom internetowym wynikającym z kradzieży karty lub złamania słabego hasła. Statystyki pokazują, że wciąż bardzo często użytkownicy kart płatniczych i kredytowych w przypadku 4-cyfrowego hasła wykorzystują rok swoich urodzin.

Jak wdrożyć technologię u sprzedawców?

W związku z nowymi zabezpieczeniami dużo obaw mają sami sprzedawcy. Firmy, które oferują produkty oraz usługi w przestrzeni internetowej będą musiały również wprowadzać dodatkowe zabezpieczenia. Czy jednak sami inwestorzy będą musieli wdrażać takie technologie? Okazuje się, że nie. Sam proces jest bardzo prosty, a instalacja technologii to będzie obowiązek firmy, która obsługuje płatności danego sklepu internetowego. Jedynym obowiązkiem posiadacza sklepu jest tylko skontaktowanie się z firmą, która ma wdrożyć nowe zabezpieczenia. Zmiany nie powinny być, więc zbytnio uciążliwe dla branży handlowej. A skorzystają na wprowadzeniu nowych technologii wszyscy. Sprzedawcy będą się cieszyć większym zaufaniem ze strony klientów, a ci ostatni będą mieli większą poufność, że transakcje są bezpieczne. Dodatkowo będą realizowane sprawniej.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *