technologia
Zmiany Apple w zakresie ochrony danych to łut szczęścia dla ich własnego biznesu reklamowego
Działalność reklamowa Apple ponad trzykrotnie zwiększyła swój udział w rynku w ciągu sześciu miesięcy po wprowadzeniu zmian dotyczących prywatności dla iPhone’ów, które uniemożliwiają konkurentom, w tym Facebookowi, kierowanie reklam do konsumentów.
Wewnętrzna firma Search Ads oferuje sponsorowane sloty w App Store, które pojawiają się nad wynikami wyszukiwania. Na przykład użytkownicy wyszukujący „Snapchat” mogą zobaczyć TikTok jako pierwszy wynik na swoim ekranie.
Branch, który mierzy skuteczność marketingu mobilnego, powiedział, że wewnętrzna działalność Apple jest obecnie odpowiedzialna za 58 procent wszystkich pobrań aplikacji na iPhone’a, które wynikają z kliknięcia reklamy. Rok temu ich udział wynosił 17 proc.
„To tak, jakby Apple Search Ads przeszło od gry w niższych ligach do wygrania World Series w sześć miesięcy” – powiedział Alex Bauer, szef marketingu produktów w Branch.
Rynek reklamy aplikacji jest duży i szybko się rozwija. Inna firma analityczna, AppsFlyer, szacuje, że wydatki na marketing aplikacji mobilnych zarówno dla iPhone’ów, jak i telefonów z systemem Android wyniosły 58 miliardów dolarów w 2019 r. i podwoją się do 118 miliardów dolarów w przyszłym roku.
Apple prawdopodobnie wyniesie w tym roku fiskalnym 5 miliardów dolarów
Reklama w Apple stała się bardziej atrakcyjna po tym, jak producent iPhone’a ogłosił, że użytkownicy domyślnie wyłączą śledzenie reklam, co pozostawiło konkurentów, takich jak Facebook, Google, Snap, Yahoo i Twitter, „ślepych”, powiedział Grant Simmons z Kochavy, a analiza reklam Spółka.
Od kwietnia dane o reakcjach użytkowników na reklamy były wcześniej pokazywane w czasie rzeczywistym i szczegółowo, ale teraz są opóźnione nawet o 72 godziny i są dostępne tylko w formie zagregowanej. W przeciwieństwie do tego Apple dostarcza szczegółowe informacje każdemu, kto zarejestruje się w jego usłudze reklamowej.
Menedżer ds. reklamy mobilnej, który poprosił o zachowanie anonimowości w obawie przed odwetem, powiedział, że Apple „dał sobie darmową przepustkę”, ponieważ „nie podlega tym samym wytycznym, co jakakolwiek inna sieć reklamowa”.
EasyPark to aplikacja, która od kwietnia podwoiła swoje wydatki w Apple. Caroline Letsjö, Head of Brand, powiedziała, że strategia zaowocowała „najwyższym w historii współczynnikiem konwersji reklam”, podczas gdy skuteczność docierania do klientów iPhone’a za pośrednictwem Google „ucierpiała i dlatego zmniejszyliśmy nasz budżet”.
Facebook powiedział w zeszłym miesiącu, że „coraz trudniej jest zmierzyć (skuteczność reklam) kampanie na naszej platformie” i powiedział, że wiele firm doświadczyło „większego wpływu” niż oczekiwano po zmianach Apple. Jej akcje spadły o 4 proc.
Niektórzy reklamodawcy mobilni, przerażeni brakiem widoczności na iPhone’ach, wydają teraz większą część swojego budżetu na rynek Androida, powiedział Singular Android, co oznacza wzrost o 29,7 procent na iPhone’ach do końca czerwca.
Aplikacja parkingowa SpotHero stwierdziła, że precyzja, z jaką była w stanie skoncentrować reklamy na użytkownikach za pośrednictwem usługi reklamowej Apple, kolidowała z retoryką firmy dotyczącą prywatności.
Chris Stevens, dyrektor ds. marketingu w SpotHero, zwrócił uwagę na narzędzie do retargetingu, usługę oferowaną przez Apple, która umożliwia firmom śledzenie użytkowników w celu ponownego dotarcia do nich w późniejszym terminie.
„Apple nie było w stanie potwierdzić dla nas, że rozwiązania Apple są zgodne z wytycznymi Apple” – powiedział. „Pomimo wielu zapytań i prób skłonienia ich do potwierdzenia, że ich produkty są zgodne z ich własnymi rozwiązaniami, nie mogliśmy się tam dostać”.
Apple powiedział, że jego funkcje prywatności zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić użytkownikom bezpieczeństwo. „Technologie są częścią kompleksowego systemu zaprojektowanego, aby pomóc programistom wdrażać bezpieczne praktyki reklamowe i chronić użytkowników – a nie przewagę Apple”.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”