Connect with us

Świat

Zatory w jeziorze rosną poza zablokowanym Kanałem Sueskim

Published

on

Zatory w jeziorze rosną poza zablokowanym Kanałem Sueskim

SUEZ, Egipt – Zatłoczenie morza wzrosło w piątek do ponad 200 statków poza Kanałem Sueskim, a niektóre statki zaczęły zmieniać kurs, gdy pogłębiarki gorączkowo pracowały, aby uwolnić gigantyczny statek kontenerowy, który utknął z boku drogi wodnej, a globalna żegluga przeszkadzała.

Ekspert ds. Ratownictwa powiedział, że wyzwolenie statku towarowego Ever Given może zająć najwyżej tydzień i ostrzegł o możliwych problemach strukturalnych na statku, który pozostaje uwięziony.

Władze Kanału Sueskiego z zadowoleniem przyjęły międzynarodowe oferty ratowania statku, w tym jedną ze Stanów Zjednoczonych, chociaż nie powiedzieli, jakiego rodzaju pomoc jest oferowana.

Ever Given, należący do japońskiej firmy Shoei Kisen KK, został zaklinowany we wtorek w jednopasmowej części kanału, około 3 mil na północ od południowego wejścia, w pobliżu miasta Suez. Statek pozostał na ziemi w piątek rano, poinformowały agencje Leth, które obsługują kanał.

NAJSTARSZY ZNANY CMENTARZ ZWIERZĄT W EGIPCIE

Holowniki i specjalistyczna pogłębiarka ssąca próbowali ją usunąć, ponieważ władze egipskie zabroniły mediom dostępu do tego miejsca.

Oprócz ponad 200 statków czekających w pobliżu kanału, według danych firmy Refinitiv na drodze wodnej płynęło ponad 100 statków.

Według danych satelitarnych właściciele zatrzymanego statku najwyraźniej spodziewali się dużych opóźnień i skierowali siostrzany statek, Ever Greet, aby zamiast tego przepłynął przez Afrykę.

Inni również są przekierowywani, aby ominąć kanał. Pan Americas zmienił kurs skroplonego gazu ziemnego na środkowym Atlantyku i skierował się teraz na południe, aby okrążyć południowy kraniec Afryki. Jest to oparte na danych satelitarnych z MarineTraffic.com.

Około 10% światowego handlu przepływa przez kanał, co jest szczególnie ważne dla transportu ropy. Zamknięcie może również wpłynąć na dostawy ropy i gazu z Bliskiego Wschodu do Europy.

Kapitan Nicolas Sloane, ekspert ds. Ratownictwa morskiego, który kierował szeroko zakrojoną akcją ratunkową na statku wycieczkowym Costa Concordia w 2012 roku, powiedział, że odzyskanie statku Ever Given było „sporym wyzwaniem” i może zająć od pięciu dni do tygodnia.

READ  Honiara, Wyspy Salomona: australijski personel obronny rozmieszczony, gdy gwałtowne protesty trwają drugiego dnia

Sloane powiedział, że lokalizacja, rozmiar i duża ilość ładunku Ever Given sprawiają, że operacje są bardziej złożone. Operacja powinna początkowo skupić się na pogłębianiu brzegu i dna morskiego wokół niego, aby ponownie unosić się na wodzie, zamiast rozładowywania ładunku, co może zająć tygodnie.

To dlatego, że zegar tyka strukturalnie również dla statku, dodał.

Najstarszy browar na świecie, który nie znajduje się w starożytnym egipskim mieście ABYDOS, mówi archeolog

„Im dłużej to trwa, tym gorzej staje się statek, ponieważ powoli się ugina” – powiedział Sloane, wiceprezes Międzynarodowego Związku Ratownictwa. „Statki są zaprojektowane do zginania się, ale nie utrzymują się w tej pozycji przez tygodnie z pełnym ładunkiem. Nie jest to więc łatwa sytuacja”.

Międzynarodowe firmy przygotowują się na wpływ blokowania kanału na łańcuchy dostaw, które opierają się na precyzyjnych dostawach towarów. Minister transportu Singapuru Ong Ye Kung powiedział, że port w tym kraju powinien stanąć w obliczu zakłóceń.

„W tym przypadku konieczne będzie pewne wyczerpanie zapasów” – powiedział na Facebooku.

Według IHS Markit, korporacyjnej grupy badawczej, korki drogowe mogą nadwyrężyć europejskie porty i międzynarodową dostawę kontenerów już obciążonych pandemią koronawirusa. W tygodniu, od kiedy Ever Given został zakwaterowany, przez kanał miało przepłynąć 49 kontenerowców.

Według Marcusa Bakera, globalnego szefa działu morskiego i ładunków w brokerze ubezpieczeniowym Marsh, opóźnienie może również doprowadzić do ogromnych roszczeń z tytułu ubezpieczeń korporacyjnych, a statek taki jak Ever Given zazwyczaj pokrywa od 100 do 200 milionów dolarów.

Ci, którzy próbują usunąć statek, chcą uniknąć komplikacji, które mogłyby przedłużyć zamknięcie kanału, według egipskiego urzędnika odpowiedzialnego za kanał. Funkcjonariusz mówił pod warunkiem zachowania anonimowości, ponieważ nie był upoważniony do rozmowy z dziennikarzami.

READ  Raport: Rosja i Korea Północna mogą zaplanować „październikową niespodziankę” przed wyborami

Satelity i zdjęcia rozpowszechniane przez Canal Authority pokazują łuk Ever Given dotykający wschodniej ściany, podczas gdy jego rufa opiera się o zachodnią ścianę.

ARCHAELOGIŚCI W EGIPCIE ODKRYJ 2000-LETNĄ MAMĘ ZE ZŁOTYM JĘZYKIEM

Zespół z Boskalis, holenderskiej firmy specjalizującej się w ratownictwie, współpracuje z Zarządem Kanału. ze szczególnym uwzględnieniem pogłębiania w celu usunięcia piasku i błota z lewej strony dziobu.

Nie było od razu jasne, dlaczego Ever Given został zablokowany, mimo że władze kanału oskarżyły o złą pogodę. GAC, globalna firma transportowo-logistyczna, twierdzi, że na statku wystąpiła przerwa w dostawie prądu, ale nie zostało to szczegółowo omówione.

Evergreen Marine Corp., duża tajwańska firma żeglugowa, która obsługuje statek, powiedziała, że ​​Evergiven został pokonany przez silne wiatry, gdy wpłynął do kanału z Morza Czerwonego, ale żaden z jego kontenerów nie zatonął.

Piloci Canal Authority wchodzą na pokład statków pływających po drodze wodnej, aby poprowadzić ich po drodze wodnej. Jednak według ekspertów okrętowych kapitan statku zachowuje ostateczną władzę nad statkiem.

Ever Given brał udział w wypadku w północnych Niemczech w 2019 roku, kiedy natknął się na mały prom zacumowany na Łabie w Hamburgu. W tym momencie na promie nie było pasażerów i nie było żadnych obrażeń, ale był poważnie uszkodzony.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY POBRAĆ APLIKACJĘ FOX NEWS

Prokuratura w Hamburgu wszczęła dochodzenie w sprawie kapitana i pilota Ever Given pod zarzutem zagrożenia dla żeglugi, ale zamknęła je w 2020 roku z braku dowodów, powiedziała rzeczniczka Liddy Oechtering The Associated Press.

Oechtering również nie potrafił powiedzieć, co dochodzenie zidentyfikowało jako przyczynę katastrofy, ale wówczas urzędnicy sugerowali, że silny wiatr mógł zdmuchnąć wolno poruszający się statek towarowy na prom.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *