Connect with us

Zabawa

Zaprezentuj wzloty i upadki bycia influencerem w mediach społecznościowych

Published

on

Zaprezentuj wzloty i upadki bycia influencerem w mediach społecznościowych

Ponieważ w zeszłym roku na Festiwalu Filmowym w Cannes nie było fizycznych pokazów, film polsko-szwedzki stał się Pocić się przegapiłem całą ekstrawagancję – występy na czerwonym dywanie, okazje do robienia zdjęć i globalną uwagę – które towarzyszą oficjalnemu wyborowi na festiwal. Scenarzysta Magnus von Horn „strasznie tęsknił za” doświadczeniem pokazywania Pocić się, jego drugi film fabularny, na dużym ekranie przed pełną publicznością.

„Kiedy byłem niedawno w Cannes i oglądałem tegoroczną selekcję, byłem trochę zazdrosny. Dobrze, że Pocić się streaming na MUBI, jestem podekscytowany widząc reakcję publiczności ”- mówi von Horn w wywiadzie wideo ze Szwecji.

Jest uważany za przełomową funkcję von Horna, Pocić się to opowieść o trzech dniach z życia influencerki fitness Sylwii Zając (esej Magdaleny Kolesnik). Idealne życie Sylwii w mediach społecznościowych zostaje zakłócone, gdy załamuje się i opowiada o samotności w wirusowym poście. Dla kogoś, kto pławiąc się w publicznej uwadze, jest głęboko niepokojące, gdy stalker pisze jej DM o tym, jak samotni i podobni są oboje.

Gdy jej udana osobowość publiczna zderza się z niepewnością w jej życiu prywatnym, Sylwia doświadcza wewnętrznej zmiany i staje się bardziej wierna swojej prawdziwej osobie. „Niektóre sceny są osadzone w polskiej rzeczywistości, choć ta historia jest uniwersalna. Jestem ciekaw, jak publiczność w różnych krajach zareaguje na moją postać – mówi Kolesnik, absolwent PWST w Krakowie.

Pomysł Pocić się zaczął nabierać kształtu, gdy von Horn zaczął obsesyjnie oglądać motywatorów fitness w mediach społecznościowych i obserwować, „jak zmienili swoje życie w reality show”. Mieszkający w Polsce filmowiec mówi: „Jestem biernie aktywny. Nie publikuję dużo. Wolę oglądać.” Ku swojemu rozbawieniu znalazł influencerów, którzy dużo mówili o swoim codziennym życiu. Może to być „20 filmów z psem bawiącym się gumową zabawką, a potem emocjonalna rozmowa o problemach miłosnych”. Dla 36-latki było to „prowokujące”, sprawił, że „zarówno nienawidziła, jak i kochała”.

READ  Festiwal Filmów Unii Europejskiej, który odbędzie się od 4 do 13 listopada, pokaże 27 filmów w 23 językach

Spawanie odtwarzania filmu mubi W swojej pierwszej głównej roli w filmie fabularnym aktorka Sweat Magdalena Kolesnik była częścią długiego procesu współpracy i treningu fizycznego. (Zdjęcie: materiały PR)

Historia Sylwii to według von Horna „przesadzona wersja” dzielenia się życiem. „Sylwia zajmuje 5-10 minut na stworzenie wpisu. Ich czas trwania w mediach społecznościowych jest krótki, a historie niedokończone. Nie ma potrzeby początku, środka i końca. Podoba mi się ta historia i myślę, że jest w niej coś świeżego ”- mówi 36-latek. Dodaje: „Nakręcenie filmu zajmuje mi od czterech do pięciu lat i to jest moja praca”.

W 2015 roku von Horn, absolwent PWSFTviT w Łodzi, nakręcił swój pierwszy film fabularny pod tytułem Tu po, którego premiera odbyła się w tym roku na Festiwalu Filmowym w Cannes w kategorii Directors’ Fortnight. Koncentruje się na młodocianym przestępcy, który po odbyciu kary jest witany w domu po powrocie do domu.

Produkcja Pocić się był długim i ciekawym procesem współpracy von Horna z Kolesnikiem. „Magdalena była pierwszą aktorką, którą zaprosiliśmy na casting. To było świetne, a potem szukaliśmy przez miesiące, nie znajdując nikogo lepszego ”- mówi. Kiedy zaczęli razem pracować, pomogło im to, że byli na tej samej stronie na temat procesu. „Byłem otwarty na wspólną zmianę scenariusza” — mówi von Horn. Dla Kolesnika było to ciekawe odejście od pracy z gotowym scenariuszem. „Dla mnie jako aktorki znalezienie rozwiązania dla danej sceny było wyjątkowym przeżyciem” – mówi Kolesnik o swojej pierwszej głównej roli w filmie fabularnym.

W trakcie pisania scenariusza Kolesnik traktował Sylwię jak przedłużenie siebie – scenarzysta i reżyser mówi, że nawet jeśli nie wiedział o fabule Sylwii, Kolesnik zdawał się wiedzieć, co myśli jej bohater. Jednak przygotowanie do filmu wymagało znacznie więcej. Chociaż Kolesnik praktykowała asztangę jogę, musiała trenować na siłowni pod okiem trenera personalnego przez nieco ponad rok, aby osiągnąć wymaganą sylwetkę wpływowego fitness. „Chcieliśmy być jak najbardziej autentyczni” – mówi aktor. Kolesnik mówi, że ma na myśli „wrażliwość” Sylwii i chęć bycia „doskonałym”.

READ  Mandy Patinkin na koncercie w The Guard

Film został nakręcony w 21 dni, miał mobilną ekipę, a większość scen kręcono w jednym miejscu. „Chcieliśmy móc uchwycić każdą scenę w jednym ujęciu. Bardzo polegaliśmy na naszej intuicji. To nadało filmowi dokumentalny charakter, którego szukaliśmy ”- mówi reżyser, który do tej pory zawsze pracował z surowymi storyboardami i starannie zaplanowanymi scenami.

Scenarzysta i reżyser będą następnie pracować nad duńskim filmem. Czy widzi Europę jako swoje pole gry? „Idę tam, gdzie zaprowadzi mnie historia. Ta historia rozgrywa się w Danii. Jestem podekscytowany, widząc, jak zrobię film w języku duńskim w Polsce – mówi. Urodzony w Göteborgu w Szwecji, pracuje i mieszka z rodziną w Polsce.

Obecnie nadal aktywnie śledzi ludzi w mediach społecznościowych. „Mogę się tak zaangażować, że mogę się zgubić. Muszę walczyć, kiedy mówię, że będę spędzać mniej czasu na telefonie ”- mówi. Z kolei Kolesnikowi udało się odłączyć od mediów społecznościowych. „W mediach społecznościowych jest tak wiele uroków. Nie potrafię powiedzieć, które informacje są ważne. To dla mnie niebezpieczne pole ”- mówi.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *