Jednym z przedstawionych powyżej urządzeń jest Vision Pro, warty 3500 dolarów „komputer pokojowy” opracowany przez największą na świecie firmę technologiczną. Drugi to iHead, nieistniejąca parodia, która powstała przed Vision Pro i została stworzona na potrzeby teledysku przez artystę zajmującego się efektami specjalnymi, który pracował z Monty Python. Apple wydaje się być zaniepokojony tym, że nie będziemy w stanie stwierdzić, który jest który.
Data premiery Apple Vision Pro jest ustalona dopiero w przyszłym roku, ale gigant technologiczny najwyraźniej nie chce, aby cokolwiek zakłóciło wprowadzenie na rynek jego pierwszego całkowicie nowego produktu od lat – i być może najbardziej ryzykownego w historii. Obejmuje to ludzi, którzy żartują (możesz nawet stworzyć własny zestaw słuchawkowy VR z jedną z najlepszych ofert Prime Day na drukarkę 3D).
IHead jest tematem satyrycznego skeczu nagranego w 2019 roku przez najbardziej uczonego brytyjskiego komika Stephena Fry’ego. To, co można by określić jako parodię Vision Pro, zostało teraz wydane jako część albumu Super Connected brytyjskiego piosenkarza i autora tekstów Tima Arnolda. W rezultacie album został wyrzucony z Apple Music.
Obraźliwy tytuł jest wyraźnie fałszywą reklamą z przymrużeniem oka sprzedaży iHead, urządzenia stworzonego przez 81-letnią artystkę efektów specjalnych Valerie Charlton. Jednak Apple twierdzi, że nie zaakceptuje tytułu, ponieważ można go pomylić z prawdziwą reklamą.
Artystka z Muswell Hill, Valerie Charlton i twórczyni iHead, powiedziała: 1/5. „Film Tima Arnolda „Superconnected” to surrealistyczne dzieło sztuki – film muzyczny, który kwestionuje jedną z najważniejszych kwestii naszych czasów: ingerencję technologii w nasze życie i umysły. pic.twitter.com/HEmTbxqQaq5 lipca 2023 r
Arnold przytoczył przykłady innych albumów, które zawierały fałszywe reklamy, ale nie spotkały żadnego takiego zespołu, w tym The Who Sell Out. Mówi, że parodia jest integralną częścią koncepcji jego albumu, którą Mojo opisuje jako „koncept glamrockowego czarnego lustra”. Album zawiera krytykę tego, jak usługi cyfrowe wpływają na sposób, w jaki dzisiaj konsumujemy muzykę – temat ten został poruszony w kolejnym utworze, w którym w filmie pojawia się również urządzenie iHead.
Kilku znanych muzyków, w tym członkowie Kaiser Chiefs, Spandau Ballet i Wet Wet Wet, podpisało kontrakty list otwarty prosi Apple o wycofanie się. W liście Arnold odnosi się do tego, jak pierwsza reklama Apple’a na Maca odnosiła się do roku 1984 George’a Orwella, argumentując, że firma wydaje się teraz angażować w rodzaj cenzury, jakiej moglibyśmy oczekiwać od reżimu Wielkiego Brata.
„Być może paradoks tej parodii ujawnił politykę Apple nieznaną klientom i artystom Apple?” List brzmi: „Cokolwiek to jest, cała ta klęska sygnalizuje potencjalnie destrukcyjny zwrot w wolności”. ”.
„Jako mentor dla młodych muzyków, obawiam się, że młodsi artyści mogą czuć się zmuszeni do dostosowania się do sprzeciwu firm zajmujących się transmisją strumieniową i nieumyślnie ulegną kulturze, w której te firmy tworzą, kontrolują, a nawet cenzurują sztukę”.
Klęska wydaje się również dowodzić czegoś, co zawsze podejrzewaliśmy. Apple naprawdę nie ma poczucia humoru. Niestety jednak produkuje jedne z najlepszych technologii dla twórców (po prostu sprawdź nasze podsumowanie Apple Prime Day).