Gospodarka
Z badania wynika, że działania Żabki w zakresie ESG wniosą „znacząco” do polskiej gospodarki w 2023 roku
Działania Żabki w zakresie ESG wygenerowały w Polsce w 2023 roku wartość dodaną na poziomie 9,1 miliarda złotych (2,14 miliarda euro) i znacząco przyczyniły się do rozwoju gospodarki kraju w ciągu roku.
Z opublikowanego niedawno ESG Żabki wynika, że kwota ta stanowi wzrost o ponad 30% w stosunku do roku 2022. raport.
Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. strategii i rozwoju Grupy Żabka, wyjaśnił: „Dzięki temu m.in. stworzymy korzystne warunki dla rozwoju przedsiębiorczości i zwiększymy liczbę dostępnych obecnie stanowisk pracy do ponad 63 tys. i wpływa na doświadczenia zakupowe ponad trzech milionów klientów, którzy codziennie odwiedzają nasze ponad 10 000 sklepów w całej Polsce.”
Blicharski dodał: „Działania, które podjęliśmy w 2023 roku, drugi rok z rzędu zostały docenione w prestiżowym rankingu EcoVadis i dziś jesteśmy w gronie 1% firm na świecie, które najlepiej uwzględniają czynniki ESG w swoich strategiach i integrują procesy”.
Szósta edycja raportu podsumowuje realizację strategii odpowiedzialności Grupy Żabka (ESG) w 2023 roku – podała spółka.
Coroczne atrakcje
W 2023 roku Żabka uruchomiła „Porcja DobreGo!Celem kampanii jest pomoc klientom w podejmowaniu lepszych decyzji żywieniowych. Zaowocowało to 85-procentowym wzrostem sprzedaży produktów NutriScore A i B marek własnych.
Firma wdrożyła środki mające na celu poprawę dobrostanu zwierząt i promowanie zrównoważonego pozyskiwania produktów marek własnych, w tym usunięcie jaj klatkowych ze składników produktów marek własnych.
Markowe produkty dostępne w sklepach Żabka oferują obecnie wyłącznie certyfikowany olej palmowy.
Żabka otworzyła w ciągu roku ponad 1000 sklepów i wprowadziła dwa nowe formaty: Żabka Drive i Żabka Non Stop.
Sprzedawca oferuje swoim franczyzobiorcom w pełni wyposażony sklep i szkolenia, a także rozwiązania takie jak program OptiPlan i aplikacja Cyberstore wspierające zarządzanie sklepem.
Wyniki satysfakcji franczyzobiorców NPS firmy wzrosły w ciągu roku aż o 10 punktów, a w badaniu satysfakcji z grudnia 2023 r. 44% franczyzobiorców oceniło swoje zaangażowanie w sieć na 9 lub 10 w skali 10.
Inne inicjatywy
Żabka uruchomiła w zeszłym roku platformę „Czysty Biznes”, aby umocnić współpracę ze swoimi partnerami biznesowymi.
Platforma oferuje przestrzeń wymiany doświadczeń, inspiracji, inicjatyw i wspólnych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.
W 2023 roku Żabka uzyskała najwyższy wynik spośród ponad 20 sieci handlowych, które wzięły udział w ogólnopolskim badaniu satysfakcji dostawców (NFS).
Ponadto drugi rok z rzędu firma znalazła się w gronie czołowych pracodawców na świecie, których pracownicy wykazali się najwyższym poziomem zaangażowania.
Zdobyła nagrodę Gallup Unique Workplace Award 2024, stając się pierwszą i jedyną polską firmą, która otrzymała tę nagrodę.
Instytut Gallupa umieścił Żabkę w gronie 26% organizacji na świecie, które posiadają najbardziej atrakcyjne środowisko pracy.
Różne działania związane z recyklingiem tworzyw sztucznych wdrożone przez firmę zaowocowały 30% spadkiem wykorzystania pierwotnych tworzyw sztucznych.
Czwarty rok z rzędu firma osiągnęła neutralność plastiku dla swoich produktów marek własnych.
Żabka poprzez pilotażowy program Zielonej Odnowy w Zielonej Górze i Bydgoszczy zachęca i umożliwia konsumentom zwrot opakowań i puszek plastikowych do recyklingu.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”