Connect with us

technologia

Wywiad z Francisem Lappem z Sunreef Yachts

Published

on

Wywiad z Francisem Lappem z Sunreef Yachts

Scenariusz Georgia Tindale

Rok 2022 dobiega końca, a w polskiej stoczni Sunreef Yachts jest co świętować. Najważniejsze wydarzenia roku dla myślącego przyszłościowo konstruktora to odsłonięcie w lecie zupełnie nowego „zielonego superkota”, 100 Sunreef Power Eco, a także ogłoszenie planów ekspansji na Bliski Wschód z nową stocznią w Ras Al- Khaimah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Dopełnieniem tej jesieni była sprzedaż pierwszego katamaranu Sunreef 100 Eco oraz katamaranu Sunreef 43M Eco. Tutaj uchwyciliśmy kilka minut z założycielem i dyrektorem generalnym firmy, Francisem Lappem, aby dowiedzieć się, co czeka Sunreef w Europie i poza nią. Jaki był dla ciebie rok 2022 i czego oczekujesz na następne kilka lat?

Podsumowując, rok 2022 był dla nas bardzo dobry, pomimo wpływu zarówno pandemii COVID-19, jak i wojny, która może wpłynąć np. na czas dostaw. Nie widzę jednak żadnego wpływu na oczekiwane czasy dostaw naszych bieżących projektów – myślę, że rok 2023 również będzie dla nas wspaniałym rokiem i mamy dostawy zarezerwowane do 2025 roku. Wygląd zewnętrzny ekologicznego jachtu Sunreef 43M W tym roku wprowadzili „zielonego superkota”, 100 Sunreef Power Eco. Jak zareagowała branża?

Cieszymy się z niezmiennie pozytywnej reakcji na ten model. Dowodzi nam to, że zmieniły się również oczekiwania co do wielkości – podczas gdy 70-stopowy (21-metrowy) katamaran był jakiś czas temu uważany za duży katamaran, teraz jest bardziej rzędu 80 lub 100.

Zależy nam, aby nasze nowe modele przekonały właścicieli superjachtów, że niekoniecznie muszą przesiadać się na wielkie, paliwożerne jachty motorowe – są alternatywy. Możemy zaoferować inny typ statku – znacznie wydajniejszy superjacht. Wygląd zewnętrzny jachtu Sunreef 100 ecoJakie są trzy główne zalety wyboru katamaranu jako superjachtu?

Przede wszystkim fakt, że łodzie są dość duże, pozwala na inny styl życia na pokładzie, ponieważ oferuje dużo miejsca do zabawy, co oznacza, że ​​jest to jacht bardzo przyjazny rodzinom.

READ  Dzięki nowym badaniom roboty zyskają mięsistą twarz (i uśmiech).

Po drugie, istnieje również naturalna stabilność statku. Stabilność jest wbudowana w konstrukcję katamaranów, więc są one stabilne z definicji.

Wreszcie, katamarany są z natury bardziej zrównoważone z wielu powodów. Opór, jaki tworzą katamarany, jest znacznie mniejszy niż w przypadku jachtów motorowych, co oznacza, że ​​znacznie łatwiej jest je napędzać przy mniejszym zużyciu energii. Ponadto dzięki silnikom elektrycznym mają dużo miejsca na panele słoneczne na pokładzie, a my mamy technologię, aby pokryć nasze łodzie panelami słonecznymi, więc jest to bardzo zrównoważone!Wygląd zewnętrzny jachtu Sunreef 100 ecoostatni raz ja przeprowadził z tobą wywiad Panie Lapp, osobiście spędził pan dużo czasu w stoczni, „na hali produkcyjnej”. Jak bardzo byłeś zaangażowany w tym roku?

Osobiście nadal jestem bardzo zaangażowany, ale w tej chwili jestem trochę mniej w Polsce, ponieważ jestem bardzo skoncentrowany na naszych projektach w Emiratach, więc tam obecnie spędzam większość czasu. Mam teraz 64 lata i właśnie w tym wieku wiele osób myśli o przejściu na emeryturę. Zamiast tego zdecydowałem się zbudować stocznię podobną do tej, którą mamy w Polsce.

Kiedy 20 lat temu zakładaliśmy Sunreef w Polsce, Polska nie była znana z produkcji dóbr luksusowych i kosztowało nas wiele ciężkiej pracy i wysiłku, aby przekonać ludzi, że może to być hotspot – teraz to wiedzą, a jakość nasze produkty to potwierdzają.

To samo stanie się w Ras Al-Khaimah w Emiratach, dlatego musimy spędzić tam jeszcze dużo czasu, aby rozwinąć obiekt i zadbać o to, aby poziom jakości odpowiadał standardom, które mamy w Polsce. Jacht Marie Joseph zakotwiczonyNa koniec czego się spodziewać rafa słoneczna w następnej dekadzie?

Cieszymy się, że niedawno zaprezentowaliśmy przemysłowi nasze nowe modele. Należą do nich nasze jachty Sunreef Supreme 70 i 80 Power oraz 55 Open Sunreef Power. Jesteśmy również obecnie bardzo zajęci rozmowami na temat drugiego 43-metrowego katamaranu żaglowego, a także chcemy podpisać kontrakt na 80-stopowy (24-metrowy) katamaran odkrywcy, ale to wciąż jest negocjowane, więc obserwuj to miejsce!

READ  Raptoreum: czy kryptowaluta wymagająca dużej pamięci podręcznej L3 wpłynie na zainteresowanie nowymi Ryzenami?

Jeśli chodzi o najbliższe 10 lat, chcemy rozwijać się powoli i stabilnie przez następne dziesięć lat. Na koniec chcemy całkowicie skupić się na gamie katamaranów Eco, prezentując modele, które będą dostępne tylko w wersjach Eco.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *