Sport
Wyjaśnienie NFT i ich potencjalnego wpływu na sport
Kiedy Evan Mobley zapisał się do draftu do NBA w kwietniu, nie poszedł tradycyjną drogą. Mobley zrezygnował z informacji prasowej lub wkładu Players’ Tribune i zamiast tego ogłosił swoje oświadczenie, publikując NFT.
Niezamienny token Mobley, który oprócz samego zasobu cyfrowego uprawnia kupującego do dwóch podpisanych koszulek Mobley i dwóch biletów na przyszłą grę z Meet & Greet, został sprzedany za 2,1 Ether. 19 kwietnia, kiedy miała miejsce transakcja, było to równowartość 2163 dolarów. Teraz jest to 4017 dolarów. Zmienność jest częścią umowy z kryptowalutą i częścią umowy z NFT. Wątpliwe jest, czy NFT Mobley przyniesie taki sam popyt jak dwa miesiące temu.
Od wiosennego szczytu rynek sportowych NFT – w dużej mierze napędzany przez najlepsze rzuty NBA – uspokoił się. Ale to nie powstrzymało sportowców przed skokiem. Zaledwie w zeszłym tygodniu defensywna linia obrony Oregonu, Kayvon Thibodeaux, ogłosił, że będzie ostatnim, który ją wypuści.
Argument przemawiający za NFT brzmi mniej więcej tak: jest pewna niepewność, gdy natkniesz się na rzadką kartę baseballową. O ile karta, o której mowa, nie jest tak stara, że znalezienie nowej w branży było wydarzeniem – na przykład T-206 Honus Wagner z 1909 r. – nie wiadomo, ile jest jeszcze innych. To, co teraz może być rzadkie, za rok może się nie wydarzyć. Jeśli kupujesz lub sprzedajesz kartę, uwierzytelnianie jest czasochłonnym i kosztownym procesem, który obejmuje wysyłanie jej tam iz powrotem. Karta może ulec uszkodzeniu, a jej wartość może ulec zmniejszeniu.
Inwestorzy twierdzą jednak, że w cyfrowym świecie NFT z natury omijają ten proces.
Łatwo jest pomylić i niewłaściwie zrozumieć, czym są NFT, ponieważ termin token niezamienny jest zbiorczym określeniem rodzaju technologii używanej w przestrzeni kryptowalut, innym obszarze, który dla wielu jest z natury trudny do zrozumienia. Krótko mówiąc, jest to sposób na uwierzytelnienie zarówno posiadania, jak i prawdziwości przedmiotu cyfrowego. Nie ma końca jej potencjalnym zastosowaniom, nikt nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jak i kiedy ta technologia może stać się integralną częścią życia. W tej chwili większość intrygi kręci się wokół przedmiotów kolekcjonerskich NFT.
Pozostając przy przykładzie karty sportowej, NFT w momencie odsprzedaży Najlepszy strzał NBA to cyfrowa wersja tradycyjnej karty do koszykówki. Wszystkie te fizyczne wady kart zniknęły. Technologia Blockchain ułatwia zapoznanie się z historią najlepszego ujęcia – do kogo należy, ilu jest innych, za co został sprzedany w przeszłości i na podstawie tych informacji oszacować jego wartość. Zamiast nieruchomego zdjęcia może to być GIF lub wyróżnienie, takie jak wsad wiatrakowy LeBrona Jamesa, który odzwierciedla podobną atrakcję Kobe Bryanta. Ten sprzedany za prawie 400 000 $ W kwietniu.
„Mogę też wiercić dziury w wielu rzeczach” – powiedział Steve Poland, Strona internetowa obejmuje rynek najlepszych strzałów, oferując 100 000 $ za najważniejsze wsadzenie LeBrona w NFT. „Wrobiłem w to, wyprzedałem, wciąż mam, ale tak, mam. Ile wsadów miał LeBron James w tym roku?
Polska jest wierząca. Widzi cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie, takie jak Top Shot, które będą miały prawdziwą wartość w przyszłości, i widzi koncepcję NFT osiągającą większe, bardziej popularne szczyty. Ale to wiąże się z pewnymi kwalifikacjami.
Jeśli chodzi o Top Shot, rynek eksplodował wiosną, osiągając szczyty, których nikt się nie spodziewał. Od tego czasu sytuacja się uspokoiła, a Polska twierdzi, że podjęto kroki w celu zapewnienia sprzedaży większej liczby kart cyfrowych, aby popyt nie spowodował natychmiastowego wzrostu cen odsprzedaży. . Ale przedmioty takie jak wsad LeBrona nadal zachowają długoterminową wartość.
„Nie sądzę, żeby był w sprzedaży od co najmniej trzech miesięcy” – powiedział. „Ci ludzie to trzymają. Obecnie istnieje maksymalna cena, którą możesz wystawić (na rynku top shot) na 250 000 USD. … W tej chwili nikt nie chce ich sprzedawać za 250 000 $ ”.
Jednak Top Shot to tylko jedno z wielu miejsc, w których można kupić przedmioty kolekcjonerskie NFT. Jest to również jeden z najłatwiejszych do zdobycia. Możesz je kupić kartą kredytową, ale aby kupić NFT na Open Sea, jednym z największych marketplace’ów w branży, musisz zapłacić w Ethereum – kryptowalucie. Aby to zrobić, najpierw musisz zdobyć Ethereum, co jest skomplikowanym, trudnym do zrozumienia procesem.
Niektórzy inwestorzy, tacy jak założyciele CryptoKickers Joey Flynn i Thomas Dimson, stawiają na tę koncepcję, nawet w jej najczystszej cyfrowej formie. Niedawno kupili cyfrową parcelę za 10 000 USD, aby zbudować cyfrowy salon wystawowy, w którym mogą zaprezentować cyfrowe trampki, które kształtują ich działalność i sprzedają jako NFT.
„Myślę, że spojrzenie na galaktykę-mózg polega na tym, że kiedy kryptowaluta stanie się wszechobecna, ludzie będą spędzać coraz więcej czasu w tych cyfrowych światach” – powiedział Flynn. „A urządzenia do noszenia w tych cyfrowych światach, następny Nike, następny Adidas, następna Puma zostaną faktycznie zbudowane w Metaverse”.
Adam Richman i Joe Silberzweig z Medium Rare powiedzieli, że widzą wartość w pracy ze sportowcami i zespołami przy tworzeniu NFT, które ich zdaniem mają wartość historyczną. Na początku tego roku współpracowali z Robem Gronkowskim, aby uczynić go pierwszym sportowcem, który stworzył NFT i stworzył wirusowy moment, który był „Sobotnia noc na żywo„I produkt, który napędzał prawie 2 miliony dolarów na wyprzedaży.
Dla fanów, którzy nie widzą uroku cyfrowego kolekcjonerstwa, koncepcja NFT może nadal okazać się wszechobecna. Zespoły mogłyby wykorzystać tę technologię do sprzedaży biletów, zamieniając bilet, który już można zeskanować w telefonie, w urządzenie NFT zaprogramowane do płacenia tantiem zespołowych i uproszczenia uwierzytelniania na rynku wtórnym. Jeśli jesteś posiadaczem biletu okresowego, możesz otrzymać specjalistyczną NFT, która uprawnia Cię do takich doświadczeń, jak spotkanie z graczem.
„Myślę, że jest to bardziej prawdopodobne, że to będzie przyszłość NFT” – powiedział Christian Ferri, dyrektor generalny Geer, firmy zajmującej się technologią kryptograficzną, która niedawno uruchomiła NFT z włoskim klubem piłkarskim Juventus. „Myślę, że oczywiście nadal będziesz miał przedmioty kolekcjonerskie i tak dalej, ale myślę, że… zbiór ludzi, którzy kupują dla doświadczenia i zachęty, nagród, poświęcenia, przyszłości NFT”.
Ferri zainteresował się kryptowalutą w 2012 roku, kiedy przyjaciel kazał mu zainwestować w bitcoin. Pracuje z NFT od 2018 roku, kiedy „nikt nie wiedział nic o NFT oprócz geeków takich jak ja”, mówi. Wierzy, że kwestie związane z przyszłością NFT naturalnie rozwiążą się w nadchodzących latach, gdy technologia przyjmie się, gdy wielkie nazwiska w branży się ugruntują, a niezliczone firmy, które chcą teraz wyrobić sobie markę, doświadczą konsolidacji.
– To zajmie trochę czasu – powiedział Ferri. „Myślę, że to bardziej niepokojące rzeczy, to zajmie trochę czasu”.
„Idol nastolatek przyszłości. Specjalista od totalnej popkultury. Miłośnik internetu. Wannabe odkrywca.”