Zabawa
Wyjaśnienie koszmaru Wolfa
Te priorytety (moneta i sława) podziela i wzmacnia jego własny mentor – i orędownik szarej strefy moralnej – Deglan (Graham McTavish). Kiedy Vesemir mówi przestraszonym, opuszczonym sierotom w Kaer Morhen (następne pokolenie czarowników), że zyskają „siłę, determinację (i) szacunek”, powtarza jedynie to, co Deglan powiedział mu jako dziecko w takim celu i miejscu w życie (które wynika z narodzin „nic” lub, co gorsza, „innego”) jest dokładnie tym, co skłania Deglana do oddania się mutagennej alchemii, za którą wiedźmini zostają przeklęci i prawie wyginęli. „Potwory wymarły”, mówi do Vesemira. „Musiałem chronić nasz sposób życia”. Deglan czuje się zmuszony do tworzenia nowych potworów, ponieważ tylko zależność ludzkości od wiedźminów – w celu ochrony przed „straszniejszymi bestiami” – powstrzymuje ich przed polowaniem na wiedźminów. Teraz są w końcu mieć zwrócił się do wiedźminów, z lekkim szturchnięciem nienawidzącej wiedźm magik Tetry Gilcrest (Lara Powder).
Chociaż Illyana nie zgadza się z podejściem Deglana, mówi Vesemirowi, że wojna była nieunikniona. „Ponieważ jesteś inny”, mówi, „a zabijanie jest łatwiejsze niż tolerowanie”.
To nie przypadek, że od razu widzimy zdjęcie przerażającego lalkarza Tetry przygotowującego się do bitwy. Na pozór jest najbardziej dosadną rasistką w „Koszmarze wilka”. Tetra posuwa się nawet tak daleko, że publikuje broszury propagandowe, w których Wiedźmin – którego uważa za skorumpowane mutacje w przeciwieństwie do swojej „czystej” linii magów – potępia ich jako „złoczyńców bez cnoty”.
W końcu dowiadujemy się, że nienawistne przekonanie Tetry zawiera więcej niż na pierwszy rzut oka. Jej żarliwa nienawiść do czarowników wynika z jej doświadczenia z jednym czarownikiem, ekstremistą, który oszukał księdza, by sądził, że należy do matki Tetry. Wiedźmin na jej oczach zabił matkę młodego czarodzieja, a następnie podzielił się swoją wygraną ze wspólnikiem, z którym zamienił strach i ignorancję łatwowiernego księdza w wypłatę. Tak jak doświadczenie Vesemira z pewną szlachcianką w dzieciństwie ukształtowało jego rozumienie świata odtąd, tak traumatyczne przeżycia Tetry – z radykalnym, zbuntowanym wiedźminem Ona.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.