Przejście dla zwierząt: nowe horyzonty
Zabawa
Wydatki konsumentów na gry wideo w USA spadły o 8% do 13,9 mld USD w I kwartale 2022 r
12 maja 2022
Całkowite wydatki konsumentów na gry wideo w Stanach Zjednoczonych wyniosły 13,9 mld USD w pierwszym kwartale zakończonym 31 marca, co oznacza spadek o 8% w porównaniu z 15,1 mld USD w tym samym okresie ubiegłego roku, jak wynika z nowych danych NPD Group.
Firma badawcza z Port Washington w stanie Nowy Jork poinformowała, że odnotowano straty w treściach konsolowych i przenośnych, treściach VR na komputery PC, w chmurze i innych niż konsole, treściach mobilnych, sprzęcie i akcesoriach. Do spadku przyczyniły się głównie telefony komórkowe. Dane z Sensor Tower pokazują, że wydatki amerykańskich konsumentów na gry mobilne spadły o 10% w pierwszym kwartale w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 roku.
„Widzieliśmy nietypowy spadek z kwartału na kwartał w wydatkach amerykańskich graczy na gry mobilne począwszy od 2021 r.” – powiedział w oświadczeniu Randy Nelson, szef działu analiz mobilnych w Sensor Tower.
Nelson ostrzegł, że spadku przychodów z gier mobilnych nie należy mylić z utratą zainteresowania konsumentów.
„Wykorzystanie najpopularniejszych tytułów stale rośnie, a całkowita liczba aktywnych użytkowników rośnie zarówno od pierwszego kwartału ubiegłego roku, jak i pierwszego kwartału 2019 r.” – powiedział Nelson. „Gracze najwyraźniej nadal angażują się w swoje ulubione gry na urządzeniach mobilnych, ale mają większy wybór alternatywnych opcji rozrywki niż rok temu, kiedy życie w USA wracało do normy”.
Subskrybuj BEZPŁATNY codzienny biuletyn Media Play News TUTAJ!
NPD powiedział, że łączne wydatki na treści w pierwszym kwartale osiągnęły 12,13 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 7% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 r. Treści dostępne w abonamencie były jedynym segmentem, w którym odnotowano pozytywne wzrosty. Sprzęt i akcesoria spadły odpowiednio o 15% i 16%.
Wśród najlepiej sprzedających się i najczęściej granych gier na wszystkich platformach w pierwszym kwartale znalazły się Animal Crossing: New Horizons, Call of Duty: Vanguard, Call of Duty: Warzone, Candy Crush Saga, Candy Crush Soda Saga, Coin Master, Elden Ring, Fortnite, Grand Theft Auto V, Horizon: Forbidden West, Madden NFL 22, Mario Kart 8, Mario Party Superstars, Minecraft, NBA 2K22, Pokemon GO, Pokemon Legends: Arceus, Roblox, The Sims 4, oraz WWE2K22.
„Pomimo spadków w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 r. wydatki i zaangażowanie branży pozostały znacznie wyższe niż poziomy sprzed pandemii” – powiedział Mat Piscatella, analityk branżowy ds. gier w The NPD Group. „Kilka czynników wpłynęło na zaobserwowane zmiany w wydatkach na gry wideo w tym roku. Obejmowały one między innymi ciągłe niedobory dostaw nowego sprzętu konsolowego, porównywalny kwartał do ubiegłego roku, który obejmował między innymi rządowe kontrole bodźców COVID-19 dla osób fizycznych oraz zwrot wydatków empirycznych, które spadły w ciągu ostatniego roku ”.
Sprzedaż sprzętu do gier wideo była prowadzona przez Nintendo Switch, podczas gdy sprzęt Xbox wygenerował najwyższą sprzedaż w dolarach w pierwszym kwartale, o 92% więcej niż w pierwszym kwartale 2021 roku.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.