Zabawa
WWE przeprasza za zdjęcia z Auschwitz w reklamie Wrestlemanii 39
Były prezes WWE Vince McMahon. Ethana Millera/Getty Images
World Wrestling Entertainment przeprosiło w piątek za wykorzystanie obrazu z obozu koncentracyjnego Auschwitz do promowania jednego ze swoich meczów podczas pierwszej nocy WrestleManii 39 w zeszły weekend.
Obraz został wykorzystany w pakiecie promocyjnym meczu pomiędzy Reyem Mysterio a Dominikiem Mysterio w pokazie przedpremierowym 1 kwietnia.
„Nie wiedzieliśmy, co zostało przedstawione. Gdy tylko się o tym dowiedzieliśmy, został natychmiast usunięty. Przepraszamy za ten błąd” – napisało WWE w oświadczeniu.
Fabuła ojca i syna polegała na tym, że Dominik Mysterio trafił do więzienia po incydencie z ojcem w Boże Narodzenie. Obraz Auschwitz pojawił się, gdy Dominik powiedział w reklamie: „Myślisz, że to gra dla mnie? Ciężko służyłem. I przeżyłem.
Zdjęcie z obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu, gdzie 1,1 miliona ludzi zostało zamordowanych przez nazistów podczas II wojny światowej, zostało zastąpione materiałem filmowym przedstawiającym drut kolczasty i pustą celę więzienną w promocji przed meczem i w powtórkach.
Niektórzy fani wrestlingu zauważyli użycie zdjęcia z Auschwitz. Po Muzeum Pamięci Auschwitz wzbudził większe zainteresowanie opublikowane na Twitterze w środę, że użycie obrazu „trudno nazwać błędem redakcyjnym”.
„Eksploatacja miejsca, które stało się symbolem ogromnej ludzkiej tragedii, jest bezwstydna i obraża pamięć wszystkich ofiar Auschwitz” – napisano w oświadczeniu.
Rey Mysterio, który został wprowadzony do WWE Hall of Fame w zeszłym tygodniu, pokonał swojego syna w pojedynku.
WrestleMania 39 na stadionie SoFi przyciągnęła 161 892 osób i ustanowić dzienne rekordy na stadionie w oba wieczory. Było to również najczęściej transmitowane wydarzenie na Peacock od zeszłorocznego Super Bowl.
Dwudniowy pokaz odbył się również w przeddzień zgody rodziny McMahon na fuzję z firmą obsługującą Ultimate Fighting Championship.
W poniedziałek rano, Endeavour i WWE ogłosiły plany stworzyć firmę zajmującą się rozrywką sportową o wartości 21,4 miliarda dolarów.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.