Connect with us

Świat

Wstrząsający materiał filmowy pokazuje, jak norweski statek wycieczkowy kołysze się w górę i w dół podczas potężnej burzy, zanim „wroga fala” wyłączyła zasilanie, gdy statek przewożący 400 pasażerów był holowany do Niemiec w drodze do Wielkiej Brytanii

Published

on

Wstrząsający materiał filmowy pokazuje, jak norweski statek wycieczkowy kołysze się w górę i w dół podczas potężnej burzy, zanim „wroga fala” wyłączyła zasilanie, gdy statek przewożący 400 pasażerów był holowany do Niemiec w drodze do Wielkiej Brytanii
  • MS Maud wróciła do Wielkiej Brytanii po 14-dniowej wyprawie na zorzę polarną
  • Czy jesteś na pokładzie MS Maud? Wyślij e-mail na adres [email protected]

Norweski statek wycieczkowy przewożący 400 pasażerów i załogę jest holowany z powrotem do Niemiec po tym, jak został uderzony przez „wrogą falę”, która utraciła jego moc podczas gwałtownej burzy na Morzu Północnym.

Kierujący się do Wielkiej Brytanii MS Maud, należący do przedsiębiorstwa wycieczkowego HX, spółki zależnej norweskiej grupy Hurtigruten, znajdował się około 262 mil od zachodniego wybrzeża Danii i około 317 mil od wschodniego wybrzeża Wielkiej Brytanii, gdy fala rozbiła okna mostu.

Statek wyruszył z Tilbury w Wielkiej Brytanii 9 grudnia w ramach 14-dniowej wyprawy na zorzę polarną i miał wrócić do portu w Essex 23 grudnia, co oznacza, że ​​na pokładzie prawdopodobnie będzie kilkudziesięciu Brytyjczyków.

Przyprawiający o mdłości materiał udostępniony przez pasażerów pokazuje, jak niestabilne były warunki: statek kołysał się agresywnie pod wpływem ogromnych fal, a jego bagaż był porozrzucany na ziemi.

Film udostępniony na Facebooku spotkał się z dziesiątkami komentarzy od innych podróżników. Jeden z nich napisał: „Oglądamy filmy w naszym pokoju”. „Za każdym razem, gdy się poruszamy, prawie latamy”.

MS Maud (na zdjęciu) wyruszył z Tilbury w Wielkiej Brytanii 9 grudnia w ramach 14-dniowej wyprawy na zorzę polarną i miał wrócić do portu w Essex 23 grudnia

Statek poruszał się agresywnie w górę i w dół
Widzisz przewracający się statek

266 pasażerów i 131 członków załogi statku było bezpiecznych, potwierdził rzecznik Duńskiego Wspólnego Centrum Koordynacji Ratownictwa (DJRC), dodając, że statkowi należącemu do cywilnej firmy ratowniczej Esvagt udało się przymocować do statku wycieczkowego linę holowniczą.

„Statek Esvagt holuje go powoli z prędkością około 8–9 węzłów w kierunku Bremerhafen w Niemczech” – powiedział rzecznik.

Awaria prądu spowodowała, że ​​załoga straciła zdolność nawigacji. Jednak główny silnik statku nadal działał, umożliwiając ręczne sterowanie statkiem z maszynowni.

CZYTAJ WIĘCEJ: Para na pokładzie statku wycieczkowego Saga, który uderzył sztorm, trzymała się życia po tym, jak „fizycznie przerażony” kapitan kazał im „siedzieć lub leżeć” przez 15 godzin, podczas gdy statek kołysał się na wysokość 30 stóp i niszczyły go fale

MS Maud opuścił Floroe w Norwegii w czwartek i miał przybyć do Tilbury w Wielkiej Brytanii w piątek.

READ  Macron wywołuje gniew, mówiąc, że Europa nie powinna być „wasalem” w konflikcie amerykańsko-chińskim | Emmanuela Macrona

W piątkowym oświadczeniu spółka Hurtigruten potwierdziła, że ​​statek płynie do Bremerhafen w celu zejścia na ląd.

Rzecznik HX powiedział: „Wczoraj po południu, 21 grudnia, MS Maud zgłosiła chwilową przerwę w dostawie prądu po napotkaniu niebezpiecznej fali.” Kiedy doszło do zdarzenia, statek płynął po drodze z Florø w Norwegii w kierunku Tilbury (Wielka Brytania). .

„W tej chwili statek potwierdził, że w wyniku zdarzenia nie odnieśli poważnych obrażeń goście ani członkowie załogi”. Stan statku jest stabilny, a załoga może pływać o własnych siłach.

„Po bieżących kontrolach bezpieczeństwa i ocenach technicznych, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, podjęliśmy decyzję o zmianie planowanej trasy rejsu. We flocie obowiązują kompleksowe protokoły operacyjne, a bezpieczeństwo osób na pokładzie jest zawsze naszym najwyższym priorytetem.

„Statek płynie obecnie do Bremerhaven w Niemczech w celu zejścia na ląd. „Nasz zespół pracuje nad organizacją dalszej podróży do domu dla gości na pokładzie”.

Duński Instytut Meteorologiczny podał, że pod koniec czwartku w okolicę nawiedziła burza z wichurami wiejącymi z północnego zachodu, która będzie kontynuowana w piątek.

Inny film pokazuje trudne warunki na Morzu Północnym, kiedy załogę trzeba było holować do Niemiec
Mapa pokazuje trasę MS Maud z Floroe do Tilbury, zanim utracił zdolność żeglugi po Morzu Północnym

Jak podaje jego strona internetowa, statek MS Maud – wcześniej znany jako MS Midnatsol – wziął swoją nazwę od statku polarnego sprzed 100 lat.

Oryginalny statek został nazwany na cześć pierwszej królowej terenów dzisiejszej Norwegii.

Jak podaje jego strona internetowa, statek jest wyposażony w technologię, która sprawia, że ​​„niezwykle dobrze nadaje się” do rejsów między Norwegią a Wyspami Brytyjskimi.

Wycieczki statkiem MS Maud kosztują od 3000 do prawie 10 000 dolarów.

Sześć tygodni po tym, jak statek wycieczkowy Saga został uderzony przez sztorm (na zdjęciu) i utknął w Zatoce Biskajskiej, pasażerowie musieli się ratować „do końca życia”.

Doszło do niego sześć tygodni po tym, jak statek wycieczkowy Saga został uderzony przez sztorm i utknął w Zatoce Biskajskiej, co zmusiło pasażerów do zatrzymania się „na całe życie”.

Spirit of Discovery przerwał swój dwutygodniowy rejs i wrócił do Portsmouth wcześnie, aby uciec przed zbliżającą się burzą, gdy dopadły go gwałtowne wiatry i wzburzone wody.

READ  Książęta William i Harry witają żałobników z Katarzyną i Meghan

Około 100 z 1000 osób na pokładzie zostało rannych, większość z nich została ranna, gdy zadziałał system bezpieczeństwa statku, w wyniku czego statek gwałtownie zboczył z kursu i zatrzymał się z drżeniem, powiedział wówczas Saga.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *