technologia
Współpraca Polski z Meksykiem – Polska Agencja Inwestycji i Handlu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu aktywnie działa na rzecz wzmocnienia stosunków międzynarodowych. W tym celu prezes PAIH spotkał się z przedstawicielami meksykańskiego biznesu i instytucji rządowych. Tematem rozmów była możliwość zacieśnienia współpracy Polski z Meksykiem, w tym w sektorze motoryzacyjnym.
Obecni na spotkaniu Ambasador Meksyku w Polsce Juan Sandoval Mendiolea oraz dyrektor generalny Klastra Motoryzacyjnego Nuevo León, AC (CLAUT) Manuel Montoya wyrazili chęć utworzenia wspólnej Polsko-Meksykańskiej Izby Handlowej . Prezes PAIH Andrzej Dycha podkreślił chęć Agencji do podejmowania takich inicjatyw. Podkreślił, że jednym z zadań PAIH jest wzmacnianie relacji międzynarodowych w celu ułatwienia współpracy gospodarczej między krajami.
Z kolei dla polskich przedsiębiorców dużą pomocą w otwarciu nowych rynków są działania takie jak powołanie Polsko-Meksykańskiej Izby Gospodarczej. Dzięki takim inicjatywom kontakt z potencjalnymi partnerami biznesowymi jest znacznie łatwiejszy. PAIH chce stale wspierać polskich przedsiębiorców w umiędzynarodowieniu ich działalności, dlatego agencja dołoży wszelkich starań, aby zrealizować ideę powołania Izby.
O rynku meksykańskim:
Jako druga co do wielkości gospodarka regionu i piętnasta na świecie, Meksyk jest bramą do Ameryki Łacińskiej. Jest to rynek duży, chłonny i perspektywiczny dla polskich przedsiębiorców. Gospodarkę Meksyku napędzają sektory przemysłowe: elektronika, żywność i tytoń, chemia, metalurgia, petrochemia, górnictwo, odzież i samochody. Istotny jest także sektor usług, zwłaszcza w obszarach handlu, turystyki i transportu, a także usług finansowych i nieruchomości.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”