technologia
Współpraca międzynarodowa ma kluczowe znaczenie dla wpływu IRA na bezpieczeństwo klimatyczne i energetyczne
Niedawno podpisany Ustawa o redukcji inflacji (IRA) z 2022 r. katapultuje Stany Zjednoczone do zdecydowanych i spóźnionych działań na rzecz klimatu poprzez ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 40 procent do 2030 r. w porównaniu z poziomem z 2005 r. Bez nich tempo redukcji CO2 byłoby: być ograniczone do 31 procent. Równie ważny jest wkład ustawy w bezpieczeństwo energetyczne w kraju i za granicą, w tym:
- Wsparcie dla energii odnawialnej, systemów przesyłowych, pojazdów elektrycznych i wzrostu wydajności w celu zmniejszenia zależności USA od paliw kopalnych.
- Nowe federalne dzierżawy gruntów pod szyby naftowe i gazowe, aby otworzyć możliwości rozwoju krajowego w celu zaspokojenia krajowego popytu i potrzeb energetycznych sojuszników za granicą.
- Zachęty dla mechanizmów łagodzących i rozwiązań w zakresie czystej energii, takich jak wychwytywanie dwutlenku węgla, narzędzia do redukcji wodoru i metanu, aby umocnić rolę, jaką amerykańska ropa i gaz może odegrać w zdekarbonizowanym świecie.
- Wysiłki mające na celu zmniejszenie intensywności emisji dwutlenku węgla w produkcji w celu promowania odporności i konkurencyjności w całej branży.
Jednak brak funduszy na współpracę międzynarodową w zakresie tych inicjatyw w ramach IRA jest straconą szansą na wzmocnienie wpływu tego historycznego prawodawstwa na klimat i bezpieczeństwo.
Skoordynowane działania mające na celu wzmocnienie bezpieczeństwa energetycznego i wysiłki na rzecz dekarbonizacji są szczególnie pilne, ponieważ Rosja eksportuje energię, powodując bezprecedensowe niedobory dostaw i gwałtownie rosnące ceny w Europie podczas niesprowokowanej wojny Kremla na Ukrainie. Ponieważ Stany Zjednoczone zobowiązują się do bycia krajowym liderem rozwiązań w zakresie klimatu i bezpieczeństwa, partnerstwa z sojusznikami będą miały kluczowe znaczenie dla realizacji celów IRA: Stany Zjednoczone odniosą większy sukces w rozwijaniu nowych technologii, budowaniu nowych rynków dla tych innowacji, dzieleniu się najlepszymi praktykami oraz synchronizację norm i przepisów z sojusznikami, zamiast robić to jednostronnie.
Obecne zaangażowanie w politykę zagraniczną i pomoc międzynarodowa spoczywa w dużej mierze na Departamencie Stanu, Agencji Stanów Zjednoczonych ds. Rozwoju Międzynarodowego oraz Międzynarodowej Korporacji Finansowania Rozwoju, które oprócz pracy w zakresie klimatu i bezpieczeństwa obejmują szereg różnych programów. Inne agencje federalne, takie jak Departament Energii (DOE), mają ograniczone zasoby, aby przenieść swoje unikalne połączenie nauki, badań, polityki i komercjalizacji na arenę międzynarodową. Na przykład, DOE Budżet Spraw Międzynarodowych jest znacznie poniżej 100 milionów dolarów.
Szerszy budżet otworzyłby Departamentom Energii możliwości promowania pracy w zakresie klimatu i bezpieczeństwa energetycznego Międzynarodowe grupy robocze, spotkania, koordynacja działańoraz partnerstwa badawcze National Labs. Duża część międzynarodowego zaangażowania DOE polega na współpracy dwustronnej, takiej jak amerykańsko-polski dialog energetyczny, z kilkoma wielostronnymi (w tym regionalnymi) wysiłkami, takimi jak East Mediterranean Gas Forum. W niektórych przypadkach dwustronny zasięg partnerstwa jest ograniczony przez finansowanie. Przy zwiększonym budżecie dwustronne wysiłki mogą przekształcić się w organy regionalne i wielostronne i osiągnąć lepsze wyniki. Na przykład krajowe laboratoria DOE badają: Model Przejście na 100-procentową energię odnawialną z Litwą inspirowane badaniem LA100. Ponieważ kraje bałtyckie odłączają się od rosyjskiej sieci energetycznej, jednocześnie integrując technologie akumulatorów na skalę użytkową, bardziej wszechstronna ocena systemu regionalnego rzuciłaby światło na to, w jaki sposób Europa Północno-Wschodnia może bezpiecznie eksportować energię odnawialną do większej sieci europejskiej.
Ponadto rozszerzenie zakresu i zakresu inicjatyw DOE dotyczących spraw międzynarodowych zapewniłoby silniejsze i trwalsze zaangażowanie w istniejące wysiłki wielostronne, takie jak Partnerstwo na rzecz Transatlantyckiej Współpracy Energetycznej i Klimatycznej, Rada Energetyczna USA-UE, Inicjatywa Trójmorza, Spotkanie ministrów/Misja Innowacje oraz Rada Handlu i Technologii USA-UE, a także ściślejsza koordynacja w obszarach klimatu i bezpieczeństwa między władzami USA. Te mechanizmy i fora mają kluczowe znaczenie dla stworzenia spójnych ram regulacyjnych dla innowacyjnych rozwiązań i przejrzystych pomiarów węgla. Spójne wytyczne regulacyjne zmniejszą koszty i ryzyko dla międzynarodowych uczestników rynku opracowujących nowe technologie, takie jak wodór. Wspólne normy śledzenia i łagodzenia emisji metanu zapewnią, że eksport skroplonego gazu ziemnego (LNG) z USA będzie zgodny z unijnymi przepisami klimatycznymi i uzyska przewagę konkurencyjną nad eksporterami o wyższej intensywności emisji dwutlenku węgla. Ponadto takie narzędzia współpracy miałyby kluczowe znaczenie dla wspierania bezpieczeństwa energetycznego Ukrainy i rozwoju zasobów czystej energii w czasie wojny i po wojnie za pośrednictwem amerykańsko-ukraińskiej Inicjatywy Współpracy Energetycznej i innych platform.
IRA nie jest panaceum na rozwiązywanie wszystkich problemów związanych z klimatem i bezpieczeństwem, ale jest najlepszą opcją legislacyjną, jaką Stany Zjednoczone mają do przekształcenia gospodarki amerykańskiej w bardziej niezawodny, przystępny cenowo i sprawiedliwy system energetyczny. Współpraca z sojusznikami na całym świecie będzie miała kluczowe znaczenie dla rozszerzenia zdolności IRA do przyspieszenia dekarbonizacji i wspierania bezpieczeństwa dostaw, innowacji i odporności w kraju i za granicą.
Olga Khakova jest zastępcą dyrektora ds. europejskiego bezpieczeństwa energetycznego w Globalnym Centrum Energetycznym Rady Atlantyckiej.
Poznaj autora
powiązana zawartość
Dowiedz się więcej o Globalnym Centrum Energii
To Globalne Centrum Energetyczne zwiększa bezpieczeństwo energetyczne poprzez współpracę z rządem, przemysłem, społeczeństwem obywatelskim i interesariuszami publicznymi w celu opracowania pragmatycznych rozwiązań geopolitycznych, zrównoważonych i ekonomicznych wyzwań zmieniającego się globalnego krajobrazu energetycznego.