Connect with us

Nauka

„Współistnienie przestrzeni oceanicznej ma zasadnicze znaczenie” – donosi DNV

Published

on

„Współistnienie przestrzeni oceanicznej ma zasadnicze znaczenie” – donosi DNV

„Współistnienie przestrzeni oceanicznej ma zasadnicze znaczenie” – donosi DNV
Otwarta Przestrzeń Morza Śródziemnego

Wysłany 12 marca 2023 09:52 przez

Zarząd Morski

„Koegzystencja jest niezbędna”, jak wynika z raportu DNV, zapotrzebowanie na przestrzeń oceaniczną wzrośnie 5-krotnie do 2050 r.


• Morska energia wiatrowa będzie stanowić 80% stacjonarnej infrastruktury morskiej do 2050 r., w porównaniu z 15% obecnie.
• Europa doświadczy znacznej presji w przestrzeni oceanicznej ze szczególnie dużym popytem na Morzu Północnym, na szelfie celtycko-biskajskim i Morzu Bałtyckim
• Wielkie Chiny zbudują najbardziej przybrzeżną infrastrukturę (obejmującą 112 000 kilometrów kwadratowych do 2050 r.), a następnie Europę (70 000 kilometrów kwadratowych). Globalnie obiekty oceaniczne do połowy stulecia obejmą 335 000 kilometrów kwadratowych, czyli więcej niż powierzchnia Polski
• Firma DNV została również wybrana do kierowania projektem optymalizacji planowania przestrzennego obszarów morskich u wybrzeży Norwegii


Współpraca między przemysłami oceanicznymi będzie musiała się zintensyfikować, aby szybko budować przybrzeżną energię wiatrową i akwakulturę, aby w sposób zrównoważony współistnieć z innymi gałęziami przemysłu i ekosystemem. Według prognozy DNV Space Competition Forecast, do 2050 r. ilość przestrzeni oceanicznej zajmowanej przez obiekty wzrośnie pięciokrotnie. Będzie to napędzane przez przybrzeżny wiatr, który do połowy stulecia będzie stanowił 80% stacjonarnej infrastruktury morskiej, a następnie przez akwakulturę (13%) oraz ropy i gazu (5%).


Podczas gdy przestrzeń oceaniczna będzie obfita, działalność przemysłowa będzie zlokalizowana głównie blisko brzegu, co zwiększy potrzebę współistnienia oceanów. Aby umożliwić zainteresowanym stronom ocenę zapotrzebowania na przestrzeń oceaniczną, DNV opracowała Indeks Konkurencji Kosmicznej. Według tego wskaźnika Morze Północne jest najbardziej konkurencyjnym obszarem w Europie ze względu na dużą liczbę szlaków morskich i portów, a także silną obecność rybołówstwa, akwakultury, ropy i gazu oraz przemysłu wiatrowego. Morskie instalacje do produkcji energii i żywności zajmą 23% obszaru w odległości 2-50 km od wybrzeża na wodach o głębokości mniejszej niż 50 metrów.


Pojawienie się wielkich Chin jako potęgi niebieskiej gospodarki znajduje odzwierciedlenie w budownictwie morskim. Do 2050 r. będzie odpowiadać za jedną trzecią całej globalnej infrastruktury morskiej, głównie ze względu na silny wzrost morskiej energii wiatrowej, która będzie stanowić 13% produkcji energii elektrycznej w regionie. Subkontynent indyjski odnotowuje najsilniejszy wzrost w obszarze objętym stacjonarną infrastrukturą, ponieważ region ten doświadcza szybkiego rozwoju morskiej energii wiatrowej, który wymaga ogromnych obszarów, podczas gdy historycznie morska akwakultura ropy naftowej i gazu ziemnego oraz akwakultura morska były w tym regionie znikome.


W skali globalnej obszar zajmowany przez stałą morską energię wiatrową wzrośnie z około 9 000 km2 obecnie do około 242 000 km2 w połowie stulecia. Pływający morski wiatr zwiększy się z zaledwie 15 km2 obecnie do ponad 33 000 km2 do 2050 r., czyli ścieżki floty rybackiej operującej na płytkich brzegach.


„Ocean ma kluczowe znaczenie dla zrównoważonej produkcji żywności i energii, ale jednocześnie musimy postępować ostrożnie, ponieważ wiele ekosystemów oceanicznych już teraz znajduje się pod ogromną presją” – powiedział. powiedział Bente Pretlove, dyrektor programu Ocean Space w DNV. „Raport ten podkreśla pilną potrzebę zrównoważenia celów związanych z ochroną, produktywnością i rozwojem społecznym dla zrównoważonej niebieskiej gospodarki. Deweloperzy, którzy mają największe umiejętności w zakresie wczesnego angażowania interesariuszy, efektywnego gospodarowania przestrzenią, elastycznego współistnienia i dążenia do zrównoważonego rozwoju, prawdopodobnie będą najbardziej konkurencyjni. Współistnienie jest niezbędne dla zrównoważonego rozwoju niebieskiej gospodarki”.



Prognoza konkurencji kosmicznej DNV opiera się na ustaleniach z wcześniej opublikowanego Ocean’s Future to 2050. Wyniki opierają się na tym, co według DNV będzie najbardziej prawdopodobnym miksem energetycznym w 2050 r., a nie na tym, co jest potrzebne do osiągnięcia zera netto. Na przykład, aby ograniczyć globalne ocieplenie do dwóch stopni, ilość morskiej energii wiatrowej w Europie musiałaby się podwoić.


DNV poprowadzi projekt badawczy mający na celu wzmocnienie planowania współistnienia morskiej i morskiej energii wiatrowej


Norweskie wybrzeże również znajdzie się pod presją ze strony kosmosu wraz z ekspansją morskiej energii wiatrowej i akwakultury współistniejącej z ruchem morskim, statkami rybackimi oraz infrastrukturą naftową i gazową. Aby ułatwić współpracę międzybranżową i umożliwić zainteresowanym stronom znalezienie synergii, rozwiązywanie konfliktów i ochronę zdrowia oceanów, DNV otrzymało ostatnio grant w wysokości 8,8 miliona NOK od Norweskiej Rady ds. . Projekt ma na celu stworzenie wspólnej bazy wiedzy wśród interesariuszy oceanicznych, wprowadzenie nowych sposobów generowania scenariuszy współistnienia w morskich projektach planowania przestrzennego i rozwoju w przemyśle oceanicznym.


Jednym ze studiów przypadku będzie obszar licencjonowania morskiej energii wiatrowej Utsira Nord w Norwegii. Partnerami są deweloper morskiej energii wiatrowej Mainstream Renewable Power, SalMar Aker Ocean, Norweski Instytut Badań Morskich i Norweskie Stowarzyszenie Rybackie.

O DNV

DNV jest niezależnym specjalistą w zakresie zarządzania ryzykiem i zapewniania ryzyka, działającym w ponad 100 krajach. Dzięki szerokiemu doświadczeniu i głębokiej wiedzy DNV promuje bezpieczeństwo i zrównoważoną wydajność, wyznacza branżowe standardy oraz inspiruje i wymyśla rozwiązania.


Niezależnie od tego, czy chodzi o ocenę nowego projektu statku, optymalizację wydajności farmy wiatrowej, analizę danych z czujników z gazociągu czy certyfikację łańcucha dostaw firmy spożywczej, DNV umożliwia swoim klientom i interesariuszom podejmowanie kluczowych decyzji z pewnością.


Kierując się swoim celem, jakim jest ochrona życia, mienia i środowiska, DNV pomaga sprostać globalnym wyzwaniom i przemianom, przed którymi stają jej klienci i dzisiejszy świat, i jest zaufanym głosem wielu odnoszących największe sukcesy i innowacyjnych firm na świecie.
www.dnv.com

Produkty i usługi opisane w niniejszym komunikacie prasowym nie są zatwierdzone przez The Maritime Executive.

READ  Zakład GlobalWfers w Teksasie na torze po przejściu ustawy o CHIPS
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *