Gospodarka
Włochy szukają nowych możliwości na Hainan Expo
Pierwsze Międzynarodowe Targi Produktów Konsumenckich w Chinach (CICPE) odbędą się w Haikou, stolicy południowo-chińskiej prowincji Hainan. Włochy są jednym z głównych uczestników.
W czerwcu ubiegłego roku Chiny opublikowały plan zagospodarowania wyspy do połowy stulecia w globalnie wpływowy i wysokiej rangi port wolnego handlu.
CICPE jest zaplanowany na 7-10 maja i przyciągnął 648 firm zagranicznych i ponad 1300 marek z 69 krajów i regionów.
Jako jeden z głównych krajów biorących udział w targach Hainan, Włochy mają ponad 50 marek, w tym wielkie nazwiska, takie jak Armani, Valentino, Sergio Rossi, ETRO, Guidi i Tod’s.
Francesco Freschi, dyrektor generalny ETRO, powiedział, że świat jest zdumiony silną odpornością i witalnością chińskiej gospodarki oraz że jego firma nie może się doczekać budowania relacji i współpracy z uczestnikami pokazu.
W piątek rozpoczęły się targi jachtowe, na których zaprezentowano 107 łodzi, obejmujących 58 marek z 12 krajów i regionów, w tym z Włoch, Polski i Niemiec.
Zgodnie z wytycznymi wdrożonymi wcześniej przez rząd Hainan, firmy zajmujące się transportem i turystyką mogą importować pojazdy i jachty bez cła.
Podczas pokazu jacht włoskiej firmy Azimut Yacht został sprzedany za 6,6 mln juanów (ok. 1,03 mln USD).
Tina Woo, dyrektor generalny Moon Ocean (Hainan) Holdings, Ltd. powiedziała, że cena zakupu jachtu spadła o 38 procent, a klient zaoszczędził prawie 2 miliony juanów na podatkach i opłatach.
„Polityka portu wolnego handlu przyspieszy rozwój lokalnego przemysłu jachtowego. Coraz więcej osób rozważa zakup jachtów w Hainan, a coraz więcej firm jachtowych zarejestruje się w Hainan” – powiedział Fabiomassimo Discoli, dyrektor sprzedaży w Ferretti Group Asia Pacific.
Pierwszy Hainan Design Week został ogłoszony w sobotę i odbędzie się w listopadzie, a Włochy będą pierwszym krajem partnerskim. Ceremonia otwarcia odbędzie się podczas pierwszego CICPE.
Lucia Pasqualini, konsul generalna Włoch w Kantonie, powiedziała, że CICPE było wielkim sukcesem, a rozpoczęcie Hainan Design Week na wystawie było znaczącym wydarzeniem.
„Wierzę, że Hainan Design Week zapewni włoskim firmom platformę do budowania lepszego środowiska biznesowego z Hainan” – dodała.
Oczekuje się, że tydzień projektowania przyciągnie do Haikou ponad 100 000 odwiedzających.
W ramach Hainan Design Week organizator kreatywnego projektowania i szkolenia projektowe między Haikou a Włochami, zwłaszcza Mediolanem, jest finansowany według organizatora wydarzenia.
Paolo Bazzoni, prezes Włoskiej Izby Handlowej, powiedział, że Hainan stanie się numerem jeden dla wysokiej jakości podróży detalicznych. „Jesteśmy tutaj, aby współdziałać z lokalnymi władzami, aby być obecnym i dać naszym firmom więcej możliwości w Hainan” – powiedział.
„Program jest przydatny, aby świat zrozumiał, że Chiny idą naprzód. A to jest szansa dla Włoch, aby nadrobić zaległości” – dodał Bazzoni.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”