Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Wizz Air podpisuje umowę na połączenia dowozowe na krótkich dystansach z polskim LOT-em

Published

on

Wizz Air podpisuje umowę na połączenia dowozowe na krótkich dystansach z polskim LOT-em

Dyrektor generalny Wizz Air Holdings, József Varádi, powiedział polskim mediom, że gdyby był dyrektorem generalnym Polskich Linii Lotniczych LOT (LO, Warszawa Chopin), zleciłby Wizz Air (W6, Budapeszt) usługi dowozowe na krótkich dystansach i skupiłby się na nich. loty transportowe.

„Byłoby to trudne do wdrożenia, ale uważam, że wynikające z tego synergie przyniosłyby obopólne korzyści. „Żaden przewoźnik full-service na świecie nie zarabia na lotach krótkodystansowych, a my wiemy, jak to zrobić” – Varádi podkreślił, że to jego „prywatna opinia”.

The Możliwości lotnicze CH Z modułu wynika, że ​​Polska jest jednym z kluczowych rynków dla notowanej na giełdzie w Londynie węgierskiej linii LCC, odpowiadającej za 9,7% całkowitej tygodniowej rozkładowej przepustowości (w tym oddziały grupy poza UE, Wizz Air UK i Wizz Air Abu Dhabi). Większymi rynkami dla grupy są jedynie Włochy i Wielka Brytania. Wizz Air ma udział w rynku wynoszący 21,7% pod względem rozkładowej przepustowości z Polski, za Ryanairem i LOT-em. Posiada pięć baz na terenie kraju: Warszawa Chopina, Kraków Jana Pawła II International, Katowice, Gdańsk i Wrocław. W Warszawie Chopin, głównym węźle przesiadkowym LOT-u, Wizz Air ma 22,0% udziału w rynku pod względem przepustowości.

Dane OAG Traffic Analyzer pokazują, że główne trasy Wizz Air prowadzą z Polski do Londynu Luton, Warszawy Chopina, Gdańska i Katowic i przewożą odpowiednio ponad 209 000, ponad 130 000 i ponad 122 000 pasażerów w 2023 roku. W ubiegłym roku przewoźnik przewiózł do i z Polski prawie 10,2 mln pasażerów. W zamian LOT przewiózł 9,9 mln pasażerów do i ze swojego kraju, przy czym najbardziej ruchliwe trasy to Warszawa – Wrocław, Szczecin-Goleniów i Londyn-Heathrow (ponad 80 000 pasażerów w jedną stronę).

READ  Move Mee rozwija się w Polsce - Green Fleet

Chociaż LOT utrzymuje własną rozbudowaną sieć połączeń dowozowych z flotą pięciu samolotów E170, piętnastu E175, ośmiu E190 i piętnastu E195, a także sześciu B737-800 i jedenastu B737-8 (z planami dodania co najmniej jedenastu kolejnych B737-8 do najnowszy). 2025) pomysł współpracy z Wizz Air nie jest nowy. W 2015 roku LOT pod przewodnictwem ówczesnego dyrektora generalnego Sebastiana Mikosza prowadził rozmowy z Indigo Partners w sprawie sprzedaży mniejszościowego pakietu udziałów w tej polskiej linii lotniczej, będącej w całości własnością państwa, co otworzyłoby również drzwi do ewentualnej umowy na połączenia dowozowe. Transakcja została zablokowana ze względów politycznych, a LOT pozostaje własnością państwa.

Indigo Partners jest największym udziałowcem Wizz Air Holdings z 23,9% udziałów.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *