Gospodarka
Wizualizacja zużycia paliwa i materiałów w USA na mieszkańca
Wizualizacja dominacji Chin w produkcji baterii
Zostało to pierwotnie opublikowane na elementy. Zaloguj sie bezpłatna lista mailingowa otrzymywać co tydzień e-mailem piękne wizualizacje megatrendów dotyczących zasobów naturalnych.
Gdy świat przygotowuje się do ery pojazdów elektrycznych, produkcja akumulatorów stała się priorytetem dla wielu krajów, w tym dla Stanów Zjednoczonych.
Jednak Chiny wcześnie weszły do wyścigu baterii i są zdecydowanie liderem.
Korzystanie z danych i prognoz za BloombergNEF Ranking łańcucha dostaw litowo-jonowychTa infografika przedstawia możliwości produkcyjne akumulatorów według krajów w 2022 i 2027 roku oraz podkreśla zakres dominacji Chin w zakresie akumulatorów.
Moce produkcyjne akumulatorów według krajów w 2022 r
W 2022 roku Chiny miały większe moce produkcyjne baterii niż reszta świata razem wzięta.
ranga | kraj | ogniwo baterii 2022 Moce produkcyjne, GWh |
% całości |
---|---|---|---|
# 1 | 🇨🇳Chiny | 893 | 77% |
#2 | 🇵🇱 Polska | 73 | 6% |
#3 | 🇵🇱 NAS | 70 | 6% |
#4 | 🇭🇺 Węgry | 38 | 3% |
#5 | Niemcy | 31 | 3% |
#6 | 🇸🇪 Szwecja | 16 | 1% |
#7 | 🇰🇷 Korea Południowa | piętnaście | 1% |
#8 | 🇯🇵 Japonia | 12 | 1% |
#9 | 🇫🇷 Francja | 6 | 1% |
#10 | 🇮🇳 Indie | 3 | 0,2% |
🌍 Inne | 7 | 1% | |
W sumie | 1.163 | 100% |
z prawie 900 gigawatogodzin zdolność produkcyjna lub 77% Z globalnej sumy Chiny są domem dla sześciu z dziesięciu światowych największy producent akumulatorów. Za dominacją Chin w zakresie akumulatorów stoi ich pionowa integracja z resztą łańcucha dostaw pojazdów elektrycznych, od wydobycia metali po produkcję pojazdów elektrycznych. To też ona największy rynek pojazdów elektrycznychodpowiedzialny za 52% globalnej sprzedaży w 2021 roku.
Polska jest na drugim miejscu mniej niż jedna dziesiąta możliwości Chin. Mieści się w nim także Wrocławska Gigafactory firmy LG Energy Solutions, największa tego typu w Europie i jedna z największych na świecie. Ogólnie rzecz biorąc, kraje europejskie (w tym kraje spoza UE) odpowiadały za zaledwie 14% światowych mocy produkcyjnych baterii w 2022 r.
Stany Zjednoczone, choć pozostają w cieniu Chin, jeśli chodzi o akumulatory, należą również do światowych potęg litowo-jonowych. Od 2022 roku miał osiem głównych działających fabryk akumulatorów, skoncentrowanych na Środkowym Zachodzie i Południu.
Niemal monopol Chin trwa do 2027 roku
Globalne moce produkcyjne litowo-jonowe mają wzrosnąć ośmiokrotnie w ciągu najbliższych pięciu lat. Oto 10 krajów o największej prognozowanej zdolności produkcyjnej akumulatorów w 2027 r.:
ranga | kraj | Ogniwo 2027P Moce produkcyjne, GWh |
% całości |
---|---|---|---|
# 1 | 🇨🇳 Chiny | 6.197 | 69% |
#2 | 🇵🇱 NAS | 908 | 10% |
#3 | Niemcy | 503 | 6% |
#4 | 🇭🇺 Węgry | 194 | 2% |
#5 | 🇸🇪 Szwecja | 135 | 2% |
#6 | 🇵🇱 Polska | 112 | 1% |
#7 | 🇨🇦 Kanada | 106 | 1% |
#8 | 🇪🇸 Hiszpania | 98 | 1% |
#9 | 🇫🇷 Francja | 89 | 1% |
#10 | 🇲🇽 Meksyk | 80 | 1% |
🌍 Inne | 523 | 6% | |
W sumie | 8945 | 100% |
Oczekuje się, że ugruntowana przewaga Chin utrzyma się do 2027 r 69% światowych mocy produkcyjnych akumulatorów.
Tymczasem oczekuje się, że Stany Zjednoczone zwiększą swoje moce produkcyjne o ponad 10 razy w ciągu najbliższych pięciu lat. Ulgi podatkowe na pojazdy elektryczne w ustawie o redukcji inflacji prawdopodobnie zachęcą do produkcji akumulatorów poprzez nagradzanie pojazdów elektrycznych wykonanych z materiałów krajowych. Oprócz Forda i General Motors mają go wszystkie azjatyckie firmy, takie jak Toyota, SK Innovation i LG Energy Solution ogłoszone inwestycje w produkcji akumulatorów w USA w ostatnich miesiącach.
W 2027 r. Europa będzie gościć sześć z przewidywanych 10 krajów o największej produkcji baterii. Obecne i przyszłe fabryki akumulatorów w Europie wywodzą się z połączenia firm krajowych i zagranicznych, w tym niemieckiego Volkswagena, chińskiego CATL i południowokoreańskiego SK Innovation.
Czy kraje mogą zerwać więzi z Chinami?
Pomimo wzrostu w Ameryce Północnej i Europie dominacja Chin jest niezrównana.
Produkcja akumulatorów to tylko jeden element układanki, choć ważny. Większość części i metali, które zbudować baterię– takie jak lit do akumulatorów, elektrolity, separatory, katody i anody – są produkowane głównie w Chinach.
Dlatego walka z dominacją Chin będzie kosztowna. Po BloombergaUSA i Europa muszą inwestować 87 miliardów dolarów oraz 102 miliardy dolarówaby do 2030 r. sprostać krajowym potrzebom w zakresie baterii za pomocą w pełni lokalnych łańcuchów dostaw.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”