Connect with us

Nauka

Wizja Teatru Malta przekształcenia Góry Karmel

Published

on

Wizja Teatru Malta przekształcenia Góry Karmel

Budynek szpitala Mount Carmel w Attard mógłby być idealną lokalizacją dla nowego teatru narodowego, ponieważ przestrzeń ta oferuje wyjątkową filozoficzną możliwość uwzględnienia powiązania między sztuką i psychologią, według Teatr MaltańskiW dyrektor artystyczny.

Sean Buhagiar jest przekonany, że szpital psychiatryczny, często pojawiający się na pierwszych stronach gazet z niewłaściwych powodów, byłby świetną przestrzenią do odzyskania świata teatralnego.

Chociaż Góra Karmel jest obecnie użytkowana, może to nie trwać wiecznie, powiedział Buhagiar, ponieważ kilka lat temu omawiano plany lokalizacji nowego szpitala psychiatrycznego bliżej szpitala Mater Dei.

Po przedłożeniu planów w parlamencie po drugiej stronie ulicy od Mater Dei w Swatar przeznaczono teren pod budowę nowego szpitala psychiatrycznego.

Lepsze to niż przekształcenie go w hotel– Sean Buhagiar, dyrektor artystyczny Teatru Malta

W 2021 r., kiedy planowano publikację ogłoszenia, otwarcie szpitala zaplanowano na 2025 r.

Jednakże, chociaż Góra Karmel może być idealną lokalizacją dla teatru, Buhagiar nie koncentruje się całkowicie na przestrzeni, a bardziej na sprowadzeniu na wyspę nowego współczesnego teatru.

„Nie chodzi o tupanie, żeby dać nam Górę Karmel” – powiedział, ale raczej o romantyczny pomysł, w którym szpital psychiatryczny jest idealnym domem dla nowego teatru.

Dzięki rewitalizacji szpitala w obiekt kulturalny, który przyciąga ludzi do odwiedzania i oglądania przedstawień i wystaw, teatr mógłby stać się fizycznym pomostem między światem artystycznym a światem psychologicznym.  Ilustracja: Teatr MaltaDzięki rewitalizacji szpitala w obiekt kulturalny, który przyciąga ludzi do odwiedzania i oglądania przedstawień i wystaw, teatr mógłby stać się fizycznym pomostem między światem artystycznym a światem psychologicznym. Ilustracja: Teatr Malta

„Nie tylko scena, ale kilka przestrzeni do prób”

Po pierwsze, z praktycznego punktu widzenia, przestrzeń mogłaby pomieścić nie tylko scenę, ale wiele przestrzeni do prób dla profesjonalnych artystów, kameralne teatry na koncerty zespołów oraz większy teatr z dużą przestrzenią za kulisami i skrzydłami.

„Wszystko to w połączeniu z domem kostiumów narodowych, który skupia wszystkie kostiumy będące własnością publiczną” – powiedział Buhagiar.

Co więcej, szpital jest na tyle duży, że może oferować również obszary do budowy i przechowywania dużych kompleksów, a można dodać pomieszczenia socjalne, takie jak bar i restauracja, pozostawiając miejsce na duży parking, a być może nawet ogród rzeźb. .

„Istnieje wiele przykładów starych mleczarni, starych stacji kolejowych i starych szpitali, które zostały odkryte na nowo w przestrzeni wielokulturowej” – powiedział Buhagiar.

„To lepsze niż zamienianie go w hotel”.

Dzięki rewitalizacji szpitala w obiekt kulturalny, który przyciąga ludzi do odwiedzania i zwiedzania przedstawień i wystaw, teatr mógłby stać się fizycznym pomostem między światem artystycznym a światem psychologicznym, powiedział, zwracając uwagę na filozofów takich jak Martin Heidegger.

Urodzony w Niemczech w 1889 r., esej Heideggera Pochodzenie dzieła sztuki bada relacje między sztuką a kulturą, omawiając dynamiczną relację między dziełem sztuki a artystą, obserwując aktywne życie sztuki.

Ilustracja przedstawiająca wizję Teatru Malta przemiany Góry Karmel.Ilustracja przedstawiająca wizję Teatru Malta przemiany Góry Karmel.

„Przestrzeń teatralna jest ograniczona”

Mimo że na Malcie znajduje się już kilka sal teatralnych, w tym Teatr Manoel, Buhagiar powiedział, że przestrzeń teatralna jest stale ograniczona, ponieważ produkcje mają trudności ze znalezieniem miejsca na próby.

„Manoel to za mało” – stwierdził Buhagiar, pamiętając, że w teatrze dzieje się już dużo.

„Rzeczywistość jest taka, że ​​my, [Teatru Malta]jako teatr narodowy ma trudności ze znalezieniem miejsca w teatrze” – kontynuował.

Manoel został zbudowany w 1731 roku i nadszedł czas, aby na Malcie powstał współczesny teatr narodowy, który będzie reprezentował aktualny krajobraz artystyczny, powiedział Buhagiar.

Buhagiar porównał swoją wizję do kilku teatrów w całej Europie, takich jak Teatr Jana Kochanowskiego w Opolu w Polsce i Théâtre du Maillon w Strasburgu we Francji.

Obydwa teatry znajdują się na granicach miasta i można je zobaczyć, jak ludzie udają się na obrzeża miejscowości, aby obejrzeć kulturę i teatr, powiedział, co mogłoby znaleźć odzwierciedlenie w lokalizacji Góry Karmel poza miastem.

READ  Polska rakieta dociera w kosmos na innowacyjnym, ekologicznym paliwie - sekcja angielska

Jednakże, Teatr MaltańskiPrzesłanie, że sztuka nie ma granic, wciąż jest obecne w teatrze, gdyż przedstawienia wymagają czegoś więcej niż tylko przestrzeni wystawienniczej, którą można by stworzyć w przestrzeni publicznej.

Teatr Maltańskiduch i wizja traktowania całej Malty, Gozo i Europy jako sceny mogłyby pozostać zdecydowane; nie oznacza to jednak, że nie potrzebujemy przestrzeni do budowania, uruchamiania, testowania i współpracy” – powiedział Buhagiar.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *