technologia
Wideo: Witamy w teście terenowym Value Bike 2022 — niedrogie pełne zawieszenie i hardtaile
ZAPRASZAMY NA PINKBIKE x BETA 2022
WARTOŚCIOWY TEST TERENOWY ROWER
9 pełnych zawieszeń i hardtaili jeżdżonych i ocenianych
Słowa Mike’a Levy’ego, zdjęcia: Tom Richards
Pamiętasz, jak testowaliśmy rower na szlaki za 9000 USD i naprawdę nas zawiódł? Tak, ja też. Okazuje się, że gdy na wymyślną ramę wrzucisz kilka wymyślnych części, gotowy produkt też jest wymyślny i prawdopodobnie nie jest do bani, co czasami nie pozostawia nam wiele do powiedzenia poza przestarzałymi frazesami i trywialną krytyką prowadzenia linek lub tylnego trójkąta Ochrona.
Ale wybierz ten numer do mniej niż 3500 USD za rower z pełnym zawieszeniem lub hardtail, który kosztuje mniej niż 2100 USD, a sprawy stają się o wiele ciekawsze. Tym razem załoga udała się na południe do Tucson w Arizonie na nasz coroczny test terenowy Value Bike, podczas którego na nierównych, skalistych szlakach pustynnych zmierzyło się dziewięć niedrogich maszyn. Dwa tygodnie później (prawie) zgadzamy się, który rower robi największe wrażenie, co nas najbardziej przeraziło i ile horchaty może skonsumować ludzkie ciało, zanim będzie wymagało poważnej pomocy medycznej.
Bądźmy ze sobą szczerzy: hardtaile mogą być świetną zabawą, ale podejrzewam, że większość z nas wolałaby jeździć przez większość czasu na rowerze z pełnym zawieszeniem. Minusem dla niektórych jest to, że z pewnością zapewniają większy komfort, przyczepność i prędkość niż tylko przednie zawieszenie, ale dodatkowe ruchome części oznaczają również więcej pieniędzy, wagi i złożoności. Nie stanowią one większego problemu, jeśli chcesz wydać dużo, ale to inna historia, jeśli Twój budżet wynosi 3500 USD lub mniej, jak miało to miejsce w przypadku naszych pięciu rowerów na szlaki z pełnym zawieszeniem. W naszych nadchodzących recenzjach będzie więc o czym mówić.
Chciałbyś kupić rower górski, ale nie masz dużo pieniędzy do wydania? Podczas gdy przypony z pełnym zawieszeniem, wykonane prawie w całości z włókna węglowego, przyciągają większość nagłówków, hardtaile oferują łatwiejszy, a przez to bardziej opłacalny sposób na rozpoczęcie pracy. A ponieważ nie płacisz za dodatkową inżynierię, takie rzeczy i wszystkie te punkty obrotowe, często mają imponującą specyfikację, której nie może dorównać podobny cenowo rower z podwójnym zawieszeniem.
Ale nie są one przeznaczone tylko dla rowerzystów dbających o budżet, ponieważ ci, którzy nie mogą przetrwać sezonu bez złamania kolejnego zestawu dolnych tylnych widełek, zerwania kolejnego zestawu łożysk lub wysadzenia kolejnego amortyzatora, mogą mieć więcej szczęścia – i mniej czasu z roweru – z wyborem hardtaila.
Jak wybieramy rowery?
Z „Wybierz,„To, co naprawdę chcę powiedzieć, to”Po prostu wyślij nam dowolny rower, który masz w magazynie.„Każdy, kto próbował kupić nowy rower, a nawet części roweru, w ciągu ostatnich kilku lat już wie, że częściej natknie się na Arkę Przymierza niż na 12-biegowy łańcuch i przednią przerzutkę”. właściwie po Still, Kazimer jakimś cudem wykonał chytrą robotę, zdobywając pięć motocykli z pełnym zawieszeniem, które są sprzedawane w cenie detalicznej za 3,5 tys.
Tak, przydałoby się jeszcze kilka rowerów. Tak, niektóre ceny później wzrosły. I tak, Kazimer może być wręcz uroczy, kiedy chce, ale to nie znaczy, że nie powinieneś mówić mu, jak bardzo jesteś rozczarowany, że nie był w stanie dostać dokładnie takiego roweru, jaki chciałeś – potrzebny – żeby to zobaczyć, sprawdziłem to test w terenie.
To jest nasz dziesiąty test terenowy i nie obejmuje on nawet całej podróży, którą Kazimer i ja odbyliśmy przez lata, zanim mieliśmy dla nich nazwę, więc zakończyliśmy proces testowania w tym momencie. To nie jest skomplikowane: jedna krótka runda testowa, a potem druga. Potem zrób jeszcze jedno i drugie, a potem jeszcze kilka. Zrobiwszy to, ruszamy na kilka rund testów, zanim wyruszymy na kilka rund testów po powrocie z rund testów. Potem, jak wrócimy, pójdziemy jeszcze trochę… Dobra, rozumiesz; Nic nie przebije krótkich, powtarzalnych okrążeń na trasie odpowiedniej dla wszystkich motocykli, na których jeździmy.
Te testy „back-to-back” są kluczowe, ponieważ pozwalają nam porównać porównywalne rowery znacznie lepiej, niż gdybyśmy jeździli na nich w odosobnieniu, i uwydatniają znaczące różnice w geometrii, działaniu zawieszenia i specyfikacjach roweru. Tylko nie nazywaj tego strzelaniną, dobrze?
Wszystkie te okrążenia niewiele by się liczyły, gdyby trasy były torem pump track, a nie singletrackiem. Ale z drugiej strony, chociaż lubimy wyglądać, jakbyśmy wiedzieli, co robimy, na zdjęciach, na których jeździmy po nierównym terenie, żaden z tych budżetowych rowerów nie został stworzony z myślą o liniach typu „zrób albo zgiń”. W rzeczywistości muszą jeździć na singletracku, który pasuje do ich intencji, czyli IMO to jazda po szlakach od lekkiego do średniozaawansowanego z kilkoma trudnymi rzeczami dorzuconymi na dokładkę.
I dokładnie to służyło nam Tucson; pofałdowane trasy z mieszanką trudnych podjazdów przy niskiej prędkości i szybkich, nierównych zjazdów, wszystkie utwardzone kolczastymi skałami i albo mają całą przyczepność, albo nie mają przyczepności, aby utrzymać nas w ruchu. Przeważnie płynęło gładko, chociaż jak można się było spodziewać, podczas naszego dwutygodniowego rejsu doszło do kilku wypadków, a także mieliśmy pewne problemy mechaniczne, o których porozmawiamy w nadchodzących filmach testowych. Aha, i tym razem Palmer musiał ręcznie zszyć tylną oponę Maxxisa, aby wydostać się z pustyni przed zmrokiem, ale o tych zakulisowych historiach dowiemy się w przyszłym podcaście.
Nasze testy terenowe dla niedrogich motocykli różnią się nieco od zwykłych testów grupowych, ponieważ mniej przejmujemy się używaniem fabrycznych opon w celu zrównoważenia przyczepności i wydajności, a także kładziemy znacznie mniejszy nacisk na synchronizację okrążeń. Czemu? Cóż, podejrzewamy, że jeśli szukasz roweru w tym przedziale cenowym, prawdopodobnie chcesz wiedzieć więcej o tym, jak działa, jak to jest, a nie jak działa, po tym, jak włożymy 250 USD w gumę, co jest o wiele lepsze niż każda inna opona była dostępna na rowerze.
Innymi słowy, kiedy wydajesz wszystkie swoje ciężko zarobione, zabawne znaczki na rower, który kosztuje 3500 USD lub mniej, specyfikacja zdecydowanie ma znaczenie, a nie chcieliśmy pomijać tak ważnego czynnika.
Mówiąc o powlekaniu cukrem, synchronizacja naszych okrążeń zawsze będzie ważna na tych spotkaniach, ponieważ daje nam to kolejny wskaźnik do porównania i omówienia, ale wiemy również, że kilkusekundowa przerwa między dwoma niedrogimi motocyklami z pewnością nie ma miejsca. To nie znaczy, że jedno jest lepsze od drugiego. Może rano nogi nam się lepiej czuły, a może to ta cała horchata sprawiła, że tak szybko biegłam i Kazimer upadł?
Biorąc pod uwagę, że nasze dziewięć testowych motocykli tak bardzo różni się geometrią, osiągami zawieszenia i specyfikacją, nie zdziw się, gdy zobaczysz kilka znaczących różnic w tabeli rozrządu. Jednak to, ile akcji zainwestujesz w te liczby, zależy od Ciebie.
Niemożliwe wzniesienie, (brak) testu sprawności i huk na płasko
Chociaż stoper nie kłamie, tak naprawdę wszystkie decyzje zakupowe opieramy na Impossible Climb and Huck to Flat, na których opieramy wszystkie nasze decyzje zakupowe, prawda? To znaczy, nie byłby to test terenowy bez kilku bezcelowych podjazdów przed uderzeniem w dno na płaskim lądowaniu naleśnikowym, więc spodziewaj się, że seria zakończy się, gdy Matt Beer weźmie wszystkie dziewięć tych motocykli na strome podjazdy, a potem z powrotem trochę głupio.
Tym razem nie robimy testu wydajności. Wiem, wiem, że prawdopodobnie jesteś tak samo zły z tego powodu jak ja, ale posłuchaj mnie; Biorąc pod uwagę, że niedrogie rowery mają różne opony, a cztery z nich to hardtaile, pomyśleliśmy, że nasz czas można lepiej spędzić na czymś innym, więc zastąpienie dodatkowej wspinaczki filmem, który przedstawia poszczególne elementy wszystkich motocykli, zrobiło na nas największe wrażenie. W nim porozmawiamy o tym, które widelce budżetowe, układy napędowe, hamulce, sztyca regulowana i inne części działały najlepiej, a także kilka rzeczy, które zdecydowanie nie działały.
Jak zwykle zadania testowe zostały podzielone między kilku rowerzystów, aby dać nam pewną perspektywę na osiągi każdego roweru. Zgadzamy się w większości rzeczy, ale nie we wszystkim, co pozwala nam spokojnie dyskutować o naszych odmiennych opiniach, jak zrównoważeni dorośli. Tak, tak to poszło…
Wysokość: 5’11” / 180cm
Waga: 72,6 kg
Uwagi: Starszy redaktor techniczny, znany sceptyk kosmitów
Wysokość: 5’10” / 178cm
Waga: 67kg
Uwagi: Redaktor aktualności z boku jako redaktor techniczny
Wysokość: 5’10” / 178cm
Waga: 70kg
Uwagi: Redaktor techniczny, nie jestem pewien, czy to kosmici, czy jaszczuroludzie
Wysokość: 6’/183cm
Waga: 90kg
Uwagi: Starszy redaktor techniczny w Beta, zbyt biedny, by być snobistą
Podczas gdy Ryan, Kazimer, Matt, Alicia i ja jesteśmy przed kamerą podczas tych projektów Field Test, nasza piątka nawet nie wie, jak ustawić ostrość ani gdzie zainstalować film. Bylibyśmy kompletnie zagubieni bez naszej odnowionej ekipy filmowej i fotograficznej – Maxa Barona, Toma Richardsa i Leara Millera – którzy nie tylko utrzymują nas w dobrej formie przez większość czasu, ale także sprawiają, że wyglądamy dużo lepiej niż w rzeczywistości. A potem, po dwóch tygodniach filmowania, zamykamy je w legowisku wyciętym na różowe rowery i karmimy tylko tymbitami przez mały otwór w ścianie, aż wyjdą z drugiej strony, bladzi, grubi iz gotowym serialem wideo.
Mówiąc o gotowych filmach, na który test roweru czekasz najbardziej? Który rower wygląda najmniej obiecująco?
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”