technologia
Według reżysera Street Fighter 6 wewnętrzne rankingi postaci są „zupełnie inne” niż rankingi graczy, ponieważ uważał, że Alex był najlepszy w SF5
Próba oceny mocnych i słabych stron postaci z gry walki jest w większości subiektywna i zależy od tego, kogo zapytasz, ale ogólnie w dyskusji panuje pewien konsensus.
wewnątrz gier niedawno rozmawiał obszernie z reżyserem Street Fighter 6 Takayuki Nakayamą i producentem Shuhei Matsumoto na szereg tematów, w tym tabele liderów i wewnętrzne odczucia twórców dotyczące ich postaci.
Po rozmowie o tym, jak gracze początkowo zmagali się z E. Hondą i JP, ale czuli, że nie są zbyt ekstremalni, Nakayama mówi o tym, jak postrzegają swoje charaktery i ich mocne strony.
Mówiąc najprościej, reżyser mówi, że programiści często mają bardzo różne poglądy na temat tego, jak obezwładniony lub słaby jest wojownik w porównaniu z zapalonymi graczami.
dyrektor Nakayama: „Uwielbiam patrzeć na rankingi publikowane przez graczy. Są one zupełnie różne od naszych wewnętrznych myśli. Nawet w przypadku Street Fighter 5 nasze poglądy nigdy nie były zgodne z opiniami graczy, nawet na końcu”.
Większość ludzi uważała, że Luke jest najsilniejszy, ale co by było, gdybyśmy powiedzieli wam w naszym zespole programistów, że tak naprawdę uważamy, że Alex jest na szczycie? Nie rozmawiamy o tym, ponieważ wtedy wygląda to na „oficjalne oświadczenie”, ale jest interesujące.
To było całkiem interesujące porównanie, biorąc pod uwagę, że Alex był konsekwentnie zaliczany do najgorszych postaci w SF5 przez profesjonalnych graczy prawie przez cały ostatni sezon gry.
Nawet w nasz ostateczny ranking gry Street Fighter 5: Champion Editionuszeregowaliśmy Alexa na 26. miejscu z 45 postaci, więc nadal uważaliśmy, że jest dość przeciętny, podczas gdy zespół programistów uważał, że jest o wiele silniejszy niż to, co widzieliśmy.
Podczas gdy przykład Alexa może być trochę szokujący, cała ta opinia jest nieco mniej zaskakująca z wielu powodów.
Po pierwsze, programiści nie należą do najsilniejszych graczy na świecie uczestniczących w grze codziennie/co tydzień, więc nie zawsze będą widzieć rzeczy w ten sam sposób.
Ich doświadczenie jest prawdopodobnie większe niż przeciętnego gracza, ale nie spotyka się ich osobiście i nie stawia się im wyzwań w ten sam sposób.
Dysponują również wszystkimi istotnymi danymi, aby poprzeć swoje wnioski statystykami.
Twórcy zawsze mogą zobaczyć, które postacie wygrywają najwięcej, z czym wygrywają, az drugiej strony, z czym gracze przegrywają.
To dość proste wyjaśnienie, dlaczego Cammy wciąż otrzymywała wzmocnienia w SF5, mimo że nadal wygrywała w Majors, ale ogólnie miała jeden z najgorszych współczynników wygranych ze wszystkich online.
Próba zrównoważenia bijatyki to trudna sprawa, o którą nie jestem zazdrosny, ponieważ programiści muszą wziąć pod uwagę opinie/wyniki najlepszych graczy, twarde dane i własne wewnętrzne testy, aby dojść do punktu, w którym każdy może się dobrze bawić.
Nie zawsze uzyskasz tę równowagę „odpowiednio”, ale istnieją sposoby, aby ją uzyskać.
Miejmy nadzieję, że Capcom i gracze będą zadowoleni z balansu Street Fighter 6, biorąc pod uwagę, że planują dać grze dużą aktualizację balansu raz w roku.
Jednak nie wydają się być nieśmiali w dokonywaniu dowolnych poprawek, ponieważ dodają nową metodę wykonywania pośpiechów, gdy Rashid przybywa 24 lipca na kilka dni przed końcem.
Tłumaczenia tego artykułu zostały dostarczone przez naszego własnego Nicholasa „MajinTenshinhana” Taylora.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”