technologia
Według reżysera Street Fighter 6 wewnętrzne rankingi postaci są „zupełnie inne” niż rankingi graczy, ponieważ uważał, że Alex był najlepszy w SF5
Próba oceny mocnych i słabych stron postaci z gry walki jest w większości subiektywna i zależy od tego, kogo zapytasz, ale ogólnie w dyskusji panuje pewien konsensus.
wewnątrz gier niedawno rozmawiał obszernie z reżyserem Street Fighter 6 Takayuki Nakayamą i producentem Shuhei Matsumoto na szereg tematów, w tym tabele liderów i wewnętrzne odczucia twórców dotyczące ich postaci.
Po rozmowie o tym, jak gracze początkowo zmagali się z E. Hondą i JP, ale czuli, że nie są zbyt ekstremalni, Nakayama mówi o tym, jak postrzegają swoje charaktery i ich mocne strony.
Mówiąc najprościej, reżyser mówi, że programiści często mają bardzo różne poglądy na temat tego, jak obezwładniony lub słaby jest wojownik w porównaniu z zapalonymi graczami.
dyrektor Nakayama: „Uwielbiam patrzeć na rankingi publikowane przez graczy. Są one zupełnie różne od naszych wewnętrznych myśli. Nawet w przypadku Street Fighter 5 nasze poglądy nigdy nie były zgodne z opiniami graczy, nawet na końcu”.
Większość ludzi uważała, że Luke jest najsilniejszy, ale co by było, gdybyśmy powiedzieli wam w naszym zespole programistów, że tak naprawdę uważamy, że Alex jest na szczycie? Nie rozmawiamy o tym, ponieważ wtedy wygląda to na „oficjalne oświadczenie”, ale jest interesujące.
To było całkiem interesujące porównanie, biorąc pod uwagę, że Alex był konsekwentnie zaliczany do najgorszych postaci w SF5 przez profesjonalnych graczy prawie przez cały ostatni sezon gry.
Nawet w nasz ostateczny ranking gry Street Fighter 5: Champion Editionuszeregowaliśmy Alexa na 26. miejscu z 45 postaci, więc nadal uważaliśmy, że jest dość przeciętny, podczas gdy zespół programistów uważał, że jest o wiele silniejszy niż to, co widzieliśmy.
Podczas gdy przykład Alexa może być trochę szokujący, cała ta opinia jest nieco mniej zaskakująca z wielu powodów.
Po pierwsze, programiści nie należą do najsilniejszych graczy na świecie uczestniczących w grze codziennie/co tydzień, więc nie zawsze będą widzieć rzeczy w ten sam sposób.
Ich doświadczenie jest prawdopodobnie większe niż przeciętnego gracza, ale nie spotyka się ich osobiście i nie stawia się im wyzwań w ten sam sposób.
Dysponują również wszystkimi istotnymi danymi, aby poprzeć swoje wnioski statystykami.
Twórcy zawsze mogą zobaczyć, które postacie wygrywają najwięcej, z czym wygrywają, az drugiej strony, z czym gracze przegrywają.
To dość proste wyjaśnienie, dlaczego Cammy wciąż otrzymywała wzmocnienia w SF5, mimo że nadal wygrywała w Majors, ale ogólnie miała jeden z najgorszych współczynników wygranych ze wszystkich online.
Próba zrównoważenia bijatyki to trudna sprawa, o którą nie jestem zazdrosny, ponieważ programiści muszą wziąć pod uwagę opinie/wyniki najlepszych graczy, twarde dane i własne wewnętrzne testy, aby dojść do punktu, w którym każdy może się dobrze bawić.
Nie zawsze uzyskasz tę równowagę „odpowiednio”, ale istnieją sposoby, aby ją uzyskać.
Miejmy nadzieję, że Capcom i gracze będą zadowoleni z balansu Street Fighter 6, biorąc pod uwagę, że planują dać grze dużą aktualizację balansu raz w roku.
Jednak nie wydają się być nieśmiali w dokonywaniu dowolnych poprawek, ponieważ dodają nową metodę wykonywania pośpiechów, gdy Rashid przybywa 24 lipca na kilka dni przed końcem.
Tłumaczenia tego artykułu zostały dostarczone przez naszego własnego Nicholasa „MajinTenshinhana” Taylora.