Connect with us

Nauka

Warto zwrócić uwagę na sektor, który w samych Stanach Zjednoczonych wygenerował wartość 391 miliardów dolarów i w 2021 roku zatrudniał 2,1 miliona pracowników.

Published

on

Warto zwrócić uwagę na sektor, który w samych Stanach Zjednoczonych wygenerował wartość 391 miliardów dolarów i w 2021 roku zatrudniał 2,1 miliona pracowników.
A

Sektor, który w samych Stanach Zjednoczonych wygenerował wartość 391 miliardów dolarów i w 2021 roku zatrudniał 2,1 miliona pracowników, to sektor, na który warto zwrócić uwagę. Dodaj do tego resztę świata (branża odnotowała przychody w wysokości 741 miliardów dolarów w 2022 r., twierdzi PwC), a uzyskasz poczucie, jak potężny przemysł lotniczy i obronny oraz talent i inżynieria tego sektora mają dla gospodarek regionalnych.

Przeanalizowaliśmy dane dotyczące ponad 350 projektów lotniczych i kosmicznych kwalifikujących się do bazy danych projektów Conway w ciągu ostatnich 20 miesięcy, aby sprawdzić, które terytoria i globalne firmy są na drodze do sukcesu w branży lotniczej i obronnej.

Do czołowych inwestorów pod względem liczby projektów obiektowych zalicza się The Boeing Co. (10 projektów, w tym dwa w Indiach); Airbus (8); Pratta i Whitneya (6); Northrop Grumman (6); oraz Gulfstream, Blue Origin, Honeywell i Lockheed Martin, każdy z pięcioma projektami.

Zdecydowanie wiodącym stanem lotniczym jest Teksas, gdzie od stycznia 2022 r. naliczyliśmy 38 projektów dotyczących obiektów korporacyjnych w tym sektorze. Zaledwie 20 projektów znajduje się na Florydzie, na której znajduje się Wybrzeże Kosmiczne i wieloletni przemysł lotniczy, który produkuje statki pozostające w atmosferze . Trzecie miejsce zajmuje Kolorado (15 projektów), następnie Alabama (13), a następnie piąte miejsce wśród Kansas, Karoliny Północnej i Wirginii z 10 projektami każdy. Oto kilka najważniejszych osiągnięć projektów z tych kluczowych stanów:

W czerwcu 2023 r. firma GKN Aerospace ogłosiła uruchomienie największej na świecie znanej komórki do wytwarzania przyrostowego osadzania energii za pomocą lasera w ramach nowego Globalnego Centrum Technologicznego w Fort Worth w Teksasie, w które firma zainwestowała 20 milionów dolarów i zamierza utworzyć 100 miejsc pracy. „Przyspieszy to wprowadzenie naszej technologii do produkcji, pomagając jednocześnie wesprzeć amerykański łańcuch dostaw i zmniejszyć zależność od materiałów pochodzących z zagranicy” – powiedział Shawn Black, prezes GKN Aerospace Defence.

READ  Rekordowe fale upałów ogarniają świat od Stanów Zjednoczonych po Japonię i Europę

L3Harris Technologies, samozwańcza „zaufana firma zakłócająca”, niedawno sfinalizowała przejęcie firmy Aerojet Rocketdyne. Firma ta, która w swojej siedzibie głównej w Huntsville w stanie Alabama zatrudniała już 800 osób, rozpoczęła na początku 2023 r. zatrudnienie w swoim trzecim kampusie w tym mieście o powierzchni 379 000 stóp kwadratowych. zakład w parku przemysłowym Jetplex, w pobliżu międzynarodowego lotniska w Huntsville, który jest częścią centrum doskonałości firmy w zakresie produkcji materiałów obojętnych (elementów silników rakietowych na paliwo stałe).

Oprócz nowych obiektów w Polsce i we Włoszech, od początku 2022 r. spółka L3Harris z siedzibą w Melbourne na Florydzie dokonała od początku 2022 r. trzech inwestycji w Teksasie: inwestycję w obiekty w Plano; inwestycja zapewniająca 100 miejsc pracy w Richardson; oraz zaangażowanie w wysokości 40 milionów dolarów i zatrudnienie 150 osób w ośmiu nowych hangarach zajmujących się konserwacją i modyfikacjami w Waco, gdzie firma przewidywała wzrost zatrudnienia o 1300 osób.

Kanada jest liderem w branży

Na całym świecie liderem jest Kanada z 12 projektami w Ontario i dziewięcioma w Quebecu, realizując łącznie 24 projekty. Następne w kolejności są Wielka Brytania, Meksyk i Indie z 13 projektami w każdym, a za nimi plasują się Australia i Francja.

Przemysł lotniczy i kosmiczny zatrudnia 230 000 pracowników w całej Kanadzie. Jednym z największych pracodawców w branży lotniczej w kraju jest Airbus, szczególnie w miejscu montażu A220 w Mirabel w Quebecu.

„Po zatrudnieniu ponad 800 nowych pracowników i utworzeniu ponad 400 stanowisk dla A220 w Mirabel w 2022 r. z przyjemnością ogłaszamy, że w 2023 r. zatrudnimy ponad 800 dodatkowych pracowników w całym kraju – w tym około 700 w Quebecu” – dodał. powiedział Benoît Schultz, prezes i dyrektor generalny Airbus Canada, w lutym 2023 r. Ponad 4000 osób pracuje w 10 zakładach Airbusa lub filii Airbusa w Quebecu, Ontario i Nowej Szkocji.

W lipcu Airbus otworzył nową linię montażu końcowego rodziny A320 (FAL) w Tuluzie we Francji. „Cieszymy się, że ten nowy obiekt dołącza do naszej światowej sieci miejsc montażu końcowego” – powiedział dyrektor generalny Airbusa Guillaume Faury, „która będzie składać się z czterech FAL w Hamburgu w Niemczech; dwa w Tuluzie we Francji; dwa na telefonie komórkowym, [Alabama], NAS; i dwa w Tianjin w Chinach, wszystkie zdolne do montażu A321.

READ  Pierwsze „doskonałe” wydanie kontrowersyjnej książki astronomicznej Kopernika może przynieść 2,5 miliona dolarów

Szwajcarska firma H55, technologiczna kontynuacja zasilanego energią słoneczną samolotu Solar Impulse, który 10 lat temu z powodzeniem latał po całym świecie bez paliwa, ogłosiła w październiku, że rozpocznie budowę w zakładach w Ameryce Północnej oraz w swojej kanadyjskiej siedzibie w Saint- Hubert Airport w Longueuil, Quebec, część regionu Wielkiego Montrealu. Pierwsza produkcja akumulatorów rozpocznie się w 2024 roku.

Projekt jest wspierany przez „wkład zwrotny” w wysokości 10 mln CAD ogłoszony w marcu 2023 r. przez Canada Economic Development (CED), która zapewnia fundusze za pośrednictwem federalnej Inicjatywy Regionalnej Odbudowy Lotnictwa i Kosmonautyki (ARRI).

Dwa wiodące regiony lotnicze połączyły siły we wrześniu, kiedy Premier Aviation, firma zajmująca się konserwacją, naprawami i remontami (MRO) lotnictwa z siedzibą w Quebec City, ogłosiła, że ​​otworzy zakład o wartości 32,5 miliona dolarów i zapewniający 250 stanowisk pracy na międzynarodowym lotnisku Northwest Florida Beaches (ECP) w Panamie , Floryda. Firma szacuje, że w 2024 r. w ramach „Projektu Maple” zatrudni 10 pracowników, a do 2026 r. – 80 w każdym kolejnym roku. W oświadczeniu ECP i Bay County Economic Development Alliance stwierdzono, że Haney Technical College będzie organizować dostosowane do indywidualnych potrzeb kursy z zakresu obsługi technicznej lotnictwa.

Połowa środków na budowę dwuzatokowego hangaru będzie pochodzić od Triumph Gulf Coast, organizacji non-profit, która nadzoruje wydatkowanie środków z tytułu szkód gospodarczych po wycieku ropy Deepwater Horizon w 2010 r., natomiast druga połowa będzie pochodzić od Space Florida i Premier Aviation „za pośrednictwem kanał”. strukturę finansowania.” Space Florida będzie właścicielem obiektu i będzie go długoterminowo wynajmować firmie Premier Aviation. ECP zamierza utworzyć tak zwane Centrum Doskonałości Lotnictwa na terenie swoich 3000 akrów i 3000 stóp nadających się do zagospodarowania. ścieżka.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *