Gospodarka
Warszawa. Więzień wojenny. Kiedy jest otwarcie? | TVN Warszawa
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, trwają procedury zatwierdzające na Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy skrzyżowaniami Warszawy Wilanów i Lubelska. – Nowy oddział dla jeńców wojennych otrzymał już pozytywne opinie od Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska i Straży Pożarnej – powiedziała Małgorzata Tarnowska, rzecznik GDDKiA.
Jak informuje Małgorzata Tarnowska, celem GDDKiA jest oddanie do ruchu do końca tego roku dwóch odcinków: południowej obwodnicy Warszawy Wawerskiego i Wilanowa. – Niemniej jednak ważne jest, aby wszystkie rozruchy zostały zakończone i decyzja została wydana z PnU – wyjaśniła.
Zwróciła uwagę, że linia między przejazdami Warszawa Wilanów i Lubelska jest obecnie oddawana do użytku. – Obowiązkowe kontrole zostały już przeprowadzone przez wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska i straży pożarnej, co doprowadziło do pozytywnych decyzji – podkreśliła.
II kwartał 2021 r
– Trwa proces administracyjny prowadzony przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w celu uzyskania decyzji o pozwoleniu. Jeśli dostaniemy ten dokument, możemy otworzyć drogę do ruchu – podkreśliła.
GDDKiA planuje otworzyć wszystkie skrzyżowania wraz z 15-kilometrowym odcinkiem południowej obwodnicy Warszawy od węzła Warszawa Wilanów (Przyczółkowa) do węzła Lubelska: Warszawa Wilanów, Wał Miedzeszyński i Patriotów. Z kolei na skrzyżowaniu Lubelska otwarte dla ruchu będą następujące połączenia: Lublin – Warszawa, Warszawa – Lublin; Warszawa – Mińsk Mazowiecki, Mińsk Mazowiecki – Warszawa.
Tarnowska poinformowała również, że trwają intensywne prace na odcinku Ursynów jeńców wojennych od węzła Puławska do węzła Warszawa Wilanów. – Postęp prac to 89 proc. Zakładamy, że kierowcy przejedą przez tunel w drugim kwartale 2021 roku – powiedziała.
Przypomniała, że kilka dni temu na skrzyżowaniu z budowaną południową obwodnicą Warszawy otwarto dwie ulice Wału Miedzeszyńskiego. – W ramach budowy drogi ekspresowej S2 realizowanej przez GDDKiA, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr. H. Wał Miedzeszyński, powstało skrzyżowanie o tej samej nazwie – podkreśliła.
– Realizacja S2 POW wymagała przebudowy odcinka drogi wojewódzkiej o długości ok. 1400 m. Zamiast dawnej ulicy jednokierunkowej powstała ulica dwupasmowa, po której w każdym kierunku poruszały się dwa psy. – Odkąd rozpoczęto budowę S2 POW, kierowcy zrobili tymczasowy objazd przez Ogórkową – powiedziała. – Całkowity koszt budowy trzech odcinków S2 wchodzących w skład obwodnicy Warszawy to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego nie dotyczy infrastruktury i środowiska – dodała.
Dwa węzły
We wrześniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła, że na Ursynowie zostaną otwarte dwa skrzyżowania: Ursynów Wschodni i Ursynów Zachodni, zanim Astaldi ukończy tunel. Takie rozwiązanie oznaczałoby utrzymanie strumienia samochodów osobowych i ciężarowych w obrębie dzielnicy. Plany te spotkały się z silnym sprzeciwem ze strony stołecznego ratusza, rady miasta Ursynowa i starosty powiatu. Ostatecznie po negocjacjach GDDKiA zdecydowała się nie otwierać skrzyżowania Ursynów Wschód.
Obwodnica południowa Warszawy
Główne źródło zdjęć: GDDKiA
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”