technologia
W moich niespokojnych snach widzę to miasto: Polska na remake Silent Hill 2
Gdy jesień spowija Polskę i większą część Europy gęstą mgłą, atmosfera dojrzała do ogłoszenia, które sprawi, że serca graczy, artystów wizualnych, muzyków i entuzjastów skomplikowanych narracji psychologicznych zabiją szybciej – Silent Hill 2 doczeka się remake’u i tak dalej Polaków, którzy doskonale wiedzą, jak to jest zagubić się w dosłownej i bardziej metafizycznej mgle.
W swoich niespokojnych snach fani serii Silent Hill od dawna marzyli o powrocie pod skórę Jamesa Sunderlanda i powrocie do mglistego, opuszczonego miasta, które leży nad brzegiem fikcyjnego jeziora Toluca (nie mylić z rzeczywistym jeziorem Toluca w Los Angeles). ) w Maine, Nowa Anglia, Stany Zjednoczone.
W środę w tych snach zabłysła iskierka nadziei.
Odkryj historię remake’u SILENT HILL 2 dzięki ekskluzywnemu wywiadowi z twórcami na blogu PlayStation. Daj nam znać, co myślisz w komentarzach! #Ciche Wzgórze https://t.co/KSUNKTX0bF
— Konami (@Konami) 20 października 2022
W oświadczeniu opublikowanym na PlayStation Blog Motoi Okamoto, producent oryginalnej gry Silent Hill 2 firmy Konami, powiedział, że najważniejsze jest „odrodzenie” gry „wraz z tymi, którzy ją kochają”. on i inni oryginalni twórcy gry „postanowili przeprojektować Silent Hill 2”, wraz z polskim twórcą gier „Bloober Team”..
Pan Okamoto powiedział, że polska firma „była takim zespołem z najbardziej pasjonującymi propozycjami. To studio, które naprawdę kocha i specjalizuje się w horrorach”.
„Ten, kto nie jest dość odważny, by patrzeć na niego zza otchłani, nie jest wystarczająco odważny, by wpatrywać się w siebie”
„Silent Hill 2 to uwielbiany i ponadczasowy klasyk” – powiedział w tym samym oświadczeniu Mateusz Lenart, dyrektor kreatywny i główny projektant w Bloober Team. „Dlatego też podchodzimy do pracy nad remakeem z tak wielką starannością i szacunkiem dla oryginalnej gry”.
Oryginalnie wyprodukowana przez Konami z Japonii i wydana 24 września 2001 roku, druga część serii Silent Hill odniosła ogromny sukces w czasach, gdy koniec tysiąclecia i początek nowej ery wywołały falę w kulturze, w tym w komputerach gry . Tematy takie jak radzenie sobie z rosnącą ilością danych cyfrowych i ich wpływem na kondycję ludzką (pomyśl Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty), znalezienie równowagi między bezinteresownością a egoizmem (seria Legacy of Kain) oraz poszukiwanie Odkupienia od grzechy poszczególnych osób były szeroko rozpowszechnione w ówczesnym świecie gier komputerowych.
Ostatni temat częściowo opisuje, o co chodzi w serii Silent Hill 2, a w szczególności Silent Hill 2. W brudnej, ponurej i zaniedbanej przydrożnej toalecie, przed brudną umywalką i lustrem, przed którym niewyraźnie odbijają się rysy zrzędliwego i zapominalskiego mężczyzny, spotykamy Jamesa Sunderlanda – bohatera gry. Gracze wkrótce słyszą list, który James napisał od swojej dawno zmarłej żony, Mary, w której prosił go, by spotkał się z nią w „jej szczególnym miejscu” w miasteczku Silent Hill.
Widząc to jako ostatnią rzecz, której może się trzymać w bezsensownej egzystencji, ale pochłoniętej apatią, James wyrusza do Silent Hill, gdzie wraz z żoną spędzili wakacje, zanim zmarła na coś, co wydawało się nieuleczalną chorobą.
Po drodze James spotyka inne postacie niezależne, z których większość, podobnie jak on, została przywieziona do miasta, by poddać się psychicznemu katharsis. Silent Hill to zmieniające się miasto, które nabiera kształtu i formy w zależności od tego, kto je odwiedza i jakie grzechy i ciężary ze sobą niosą. Reprezentując gatunek horroru, gra rzuca graczowi wyzwanie zmierzenia się z potworami w stylu horroru, które manifestują wewnętrzną walkę protagonisty z jego przeszłymi czynami oraz rozwiązywanie zagadek przesiąkniętych okultystyczną historią i mrocznym mitem zakorzenionym w mieście, a wszystko to podczas poruszania się po mglistych ulicach, opuszczonych opuszczone hotele, parki i kliniki oraz równoległa rzeczywistość czystego koszmaru – zaświatów.
„Jednym z naszych głównych celów jest zachowanie atmosfery, która sprawiła, że Silent Hill 2 jest tak wyjątkowy, jednocześnie unowocześniając wiele aspektów ogólnej rozgrywki” – powiedział Lenart. „Ściśle współpracujemy z oryginalnymi twórcami”.
W szczególności dwa nazwiska zostały wymienione przez dyrektora kreatywnego zespołu Bloober: Akira Yamaoka i Masahiro Ito. Pierwszy z nich jest głównym kompozytorem wielu wydawnictw serii, w tym Silent Hill 2, którego sukces należy w dużej mierze przypisać zapadającym w pamięć efektom dźwiękowym, nawiedzonym melodiom i sennej atmosferze, które stworzył Akira Yamaoka. Jeśli chodzi o grafikę, to Mashiro Ito ucieleśnia wszystkie horrory i postacie Purgatory City.
Polski twórca gier, pan Lenart, powiedział, że współpracuje z panami Yamaoka i panem Ito, aby „upewnić się, że wyjątkowa gra Silent Hill pozostanie nienaruszona”.
„Tu była dziura. Teraz go nie ma”.
Będą jednak zmiany.
„Jednym z nowych elementów, które można było zauważyć w zwiastunie ujawniającym, jest wprowadzenie kamery przez ramię. Dzięki tej zmianie staramy się jeszcze bardziej zanurzyć graczy w grze, sprawić, by czuli się częścią tego nierzeczywistego świata i zapewnić im bardziej instynktowne wrażenia na całym świecie” – powiedział Lenart.
Kolejna wynikająca z tego zmiana dotyczyłaby systemu walki. „Teraz, kiedy w zasadzie widzisz to, co widzi James, moglibyśmy znaleźć nowe sposoby na zaangażowanie gracza”.
Odnotowując ogromny skok technologiczny od czasu wydania Silent Hill 2 na PlayStation 2, pan Lenart ogłosił „Najnowocześniejsze sesje motion capture” pomogłyby „dostarczyć najlepszą mimikę twarzy w historii serialu, pokazując szeroki zakres emocji, nawet zanim postać wypowie jedno słowo”.
Za grafikę, ruch i inną dynamikę w grze odpowiadałby silnik Unreal Engine 5, którego możliwości były ostatnio hojnie reklamowane na YouTube w pokazowych remakech wideo gier podobnych do Silent Hill, na przykład GTA: San Andreas czy Max numer 2
„Ożywiamy mgliste, mroczne miasto w sposób, który wcześniej był niemożliwy. Gra zachwyci graczy PlayStation 5 wizualnie, dźwiękowo i sensorycznie” – powiedział Lenart von Bloober. „Niektóre z funkcji Unreal Engine 5, które naprawdę błyszczą, to Lumen i Nanite. Dzięki nim przenosimy grafikę na nowy, bardzo szczegółowy i realistyczny poziom, jednocześnie zmieniając charakterystyczną dla gry atmosferę bicia serca na jedenaście”.
Tak poza tym, oznacza to również, że wszystkie Boomery i Gen X-Yer powinny wkrótce ulepszyć twoje platformy do zarządzania dynamicznym globalnym oświetleniem oferowanym przez Lumen. Ta sztuczka pozwala światu gry na natychmiastowe reagowanie na zmiany światła, co oznacza, że „światło realistycznie oddziałuje na otoczenie, tak jak w prawdziwym świecie”. Nie zapomnij o Nanite — super narzędziu, które sprawia, że projektowanie poziomów jest „niesamowicie szczegółowe”, a środowiska „bardziej realistyczne”, dzięki czemu „wyglądają i są prawie realistyczne”.
Jeśli chodzi o dźwięk, „dzięki możliwościom dźwięku 3D na PS5 gracze będą mogli kierować dokładnym kierunkiem, z którego dochodzi dźwięk. Silnik dźwiękowy WWise tworzy realistyczny i wiarygodny krajobraz dźwiękowy, który sprawia, że gracze czują się tak, jakby naprawdę byli w grze.
Lenart z Bloober wspomniał również o kontrolerze DualSense, bezprzewodowym kontrolerze dla PS5, który oferuje wciągające sprzężenie zwrotne, dynamiczne adaptacyjne wyzwalacze i wbudowany mikrofon. „Wprowadzamy do Silent Hill 2 więcej nowych pomysłów, ale najpierw zaskoczmy Cię”.
„Rezultatem końcowym będzie gra Silent Hill, która wygląda i brzmi lepiej niż wszystko, co było przed nią. Chociaż rozwój trwa, nie możemy się doczekać, aż fani tego doświadczą” – powiedział Lenart.
Ale ambicje Bloobera nie kończą się na samotnym ożywieniu Silent Hill 2. Jej plan polega na „opracowaniu nowych gier do serii wraz z tymi, którzy byli częścią Silent Hill, ale także z twórcami, którzy kochają tę serię. Rozszerzymy naszą współpracę i poszerzymy świat Silent Hill wraz z zespołami z całego świata, które kochają tę serię.
„Co najważniejsze, wzniesiemy franczyzę Silent Hill na nowe wyżyny wraz z wieloletnimi fanami Silent Hill i nowymi fanami, którzy chcą się nim staćPan Lenart zaklął.
Mglista przyszłość
Założony w listopadzie 2008 roku przez Petera Babieno i Petera Bielatowicza, Bloober Team jest najbardziej znany z tworzenia Layers of Fear (2016), Observer (2017), Blair Witch (2019) i The Medium (2021). W styczniu 2018 roku Bloober Team otrzymał Paszport Polityki w kategorii „Kultura cyfrowa”. Obecnie zatrudnia około 200 osób.
Chociaż firma nie jest nowicjuszem, jeśli chodzi o gatunek horrorów, niektórzy fani i specjaliści od tradycji wątpią, czy udałoby się uratować wyjątkową atmosferę Silent Hill 2.
„Podzielam się z twoim pesymizmem na temat Bloobera” – powiedział Max Derrat, antropolog kultury i doświadczony analityk z serii Silent Hill, w swojej reakcji na ogłoszenie. „Chociaż ich gry mają fanów… jest znaczna liczba ludzi, którzy nie lubią ich gier, a ja należę do tego tłumu”.
Pan Derrat nazwał „The Medium” Bloober Team „złą grą” i wyobrażał sobie, że większość ich gier jest ogólnie przeciętna.
„Nie lubiłem Blair Witch… ale będę bronił jej The Observer do śmierci… jedna z najbardziej niedocenianych gier ostatniej dekady. To genialna mieszanka horroru w stylu Silent Hill i science fiction.
„Plus, Nie mam wątpliwości, że Bloober Team będzie naciskał na remake najtrudniej do tej pory. Mówię to, ponieważ w zasadzie każda z ich gier to Silent Hill we wszystkim poza nazwą” – powiedział Derrat. „Nie wiem, jak niektórzy z nich mogą żyć ze sobą, jeśli to schrzanią”.
Analityk podkreślił ponadto, że niedawno wydany zwiastun remake’u zawierał pewne rozbieżności, oprócz tego, że „podczas”Wielu z nas może nie lubić gier Bloobera, ale myślę, że większość z nas zgodzi się, że wszystkie wyglądają dobrze… Zwiastun sugeruje, że Bloober był w stanie połączyć oldschoolowy kierunek artystyczny z nowoczesną technologią”.
Z tym nie pozostaje nic innego, jak tylko czekać i jako fan Silent Hill trzymajcie kciuki za polskiego dewelopera Bloobera i starą gwardię Konami za owocną współpracę, która może nadać mglistemu miastu Silent Hill nowy, szarawy odcień. .
Źródło:
TVP Świat, Blog PlayStation