Connect with us

technologia

W moich niespokojnych snach widzę to miasto: Polska na remake Silent Hill 2

Published

on

W moich niespokojnych snach widzę to miasto: Polska na remake Silent Hill 2

Gdy jesień spowija Polskę i większą część Europy gęstą mgłą, atmosfera dojrzała do ogłoszenia, które sprawi, że serca graczy, artystów wizualnych, muzyków i entuzjastów skomplikowanych narracji psychologicznych zabiją szybciej – Silent Hill 2 doczeka się remake’u i tak dalej Polaków, którzy doskonale wiedzą, jak to jest zagubić się w dosłownej i bardziej metafizycznej mgle.

W swoich niespokojnych snach fani serii Silent Hill od dawna marzyli o powrocie pod skórę Jamesa Sunderlanda i powrocie do mglistego, opuszczonego miasta, które leży nad brzegiem fikcyjnego jeziora Toluca (nie mylić z rzeczywistym jeziorem Toluca w Los Angeles). ) w Maine, Nowa Anglia, Stany Zjednoczone.

W środę w tych snach zabłysła iskierka nadziei.

W oświadczeniu opublikowanym na PlayStation Blog Motoi Okamoto, producent oryginalnej gry Silent Hill 2 firmy Konami, powiedział, że najważniejsze jest „odrodzenie” gry „wraz z tymi, którzy ją kochają”. on i inni oryginalni twórcy gry „postanowili przeprojektować Silent Hill 2”, wraz z polskim twórcą gier „Bloober Team”..

Pan Okamoto powiedział, że polska firma „była takim zespołem z najbardziej pasjonującymi propozycjami. To studio, które naprawdę kocha i specjalizuje się w horrorach”.

„Ten, kto nie jest dość odważny, by patrzeć na niego zza otchłani, nie jest wystarczająco odważny, by wpatrywać się w siebie”

„Silent Hill 2 to uwielbiany i ponadczasowy klasyk” – powiedział w tym samym oświadczeniu Mateusz Lenart, dyrektor kreatywny i główny projektant w Bloober Team. „Dlatego też podchodzimy do pracy nad remakeem z tak wielką starannością i szacunkiem dla oryginalnej gry”.


Oryginalnie wyprodukowana przez Konami z Japonii i wydana 24 września 2001 roku, druga część serii Silent Hill odniosła ogromny sukces w czasach, gdy koniec tysiąclecia i początek nowej ery wywołały falę w kulturze, w tym w komputerach gry . Tematy takie jak radzenie sobie z rosnącą ilością danych cyfrowych i ich wpływem na kondycję ludzką (pomyśl Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty), znalezienie równowagi między bezinteresownością a egoizmem (seria Legacy of Kain) oraz poszukiwanie Odkupienia od grzechy poszczególnych osób były szeroko rozpowszechnione w ówczesnym świecie gier komputerowych.

Ostatni temat częściowo opisuje, o co chodzi w serii Silent Hill 2, a w szczególności Silent Hill 2. W brudnej, ponurej i zaniedbanej przydrożnej toalecie, przed brudną umywalką i lustrem, przed którym niewyraźnie odbijają się rysy zrzędliwego i zapominalskiego mężczyzny, spotykamy Jamesa Sunderlanda – bohatera gry. Gracze wkrótce słyszą list, który James napisał od swojej dawno zmarłej żony, Mary, w której prosił go, by spotkał się z nią w „jej szczególnym miejscu” w miasteczku Silent Hill.

READ  Debata Metroid Dread Credits jest niestety szeroko rozpowszechniona

Widząc to jako ostatnią rzecz, której może się trzymać w bezsensownej egzystencji, ale pochłoniętej apatią, James wyrusza do Silent Hill, gdzie wraz z żoną spędzili wakacje, zanim zmarła na coś, co wydawało się nieuleczalną chorobą.

Po drodze James spotyka inne postacie niezależne, z których większość, podobnie jak on, została przywieziona do miasta, by poddać się psychicznemu katharsis. Silent Hill to zmieniające się miasto, które nabiera kształtu i formy w zależności od tego, kto je odwiedza i jakie grzechy i ciężary ze sobą niosą. Reprezentując gatunek horroru, gra rzuca graczowi wyzwanie zmierzenia się z potworami w stylu horroru, które manifestują wewnętrzną walkę protagonisty z jego przeszłymi czynami oraz rozwiązywanie zagadek przesiąkniętych okultystyczną historią i mrocznym mitem zakorzenionym w mieście, a wszystko to podczas poruszania się po mglistych ulicach, opuszczonych opuszczone hotele, parki i kliniki oraz równoległa rzeczywistość czystego koszmaru – zaświatów.

Jednym z naszych głównych celów jest zachowanie atmosfery, która sprawiła, że ​​Silent Hill 2 jest tak wyjątkowy, jednocześnie unowocześniając wiele aspektów ogólnej rozgrywki” – powiedział Lenart. „Ściśle współpracujemy z oryginalnymi twórcami”.

W szczególności dwa nazwiska zostały wymienione przez dyrektora kreatywnego zespołu Bloober: Akira Yamaoka i Masahiro Ito. Pierwszy z nich jest głównym kompozytorem wielu wydawnictw serii, w tym Silent Hill 2, którego sukces należy w dużej mierze przypisać zapadającym w pamięć efektom dźwiękowym, nawiedzonym melodiom i sennej atmosferze, które stworzył Akira Yamaoka. Jeśli chodzi o grafikę, to Mashiro Ito ucieleśnia wszystkie horrory i postacie Purgatory City.

Polski twórca gier, pan Lenart, powiedział, że współpracuje z panami Yamaoka i panem Ito, aby „upewnić się, że wyjątkowa gra Silent Hill pozostanie nienaruszona”.

„Tu była dziura. Teraz go nie ma”.

Będą jednak zmiany.

„Jednym z nowych elementów, które można było zauważyć w zwiastunie ujawniającym, jest wprowadzenie kamery przez ramię. Dzięki tej zmianie staramy się jeszcze bardziej zanurzyć graczy w grze, sprawić, by czuli się częścią tego nierzeczywistego świata i zapewnić im bardziej instynktowne wrażenia na całym świecie” – powiedział Lenart.

Kolejna wynikająca z tego zmiana dotyczyłaby systemu walki. „Teraz, kiedy w zasadzie widzisz to, co widzi James, moglibyśmy znaleźć nowe sposoby na zaangażowanie gracza”.

READ  Pierwsze spojrzenie na zwierzęta w Mortal Kombat 1 | SDCC 2024

Odnotowując ogromny skok technologiczny od czasu wydania Silent Hill 2 na PlayStation 2, pan Lenart ogłosił „Najnowocześniejsze sesje motion capture” pomogłyby „dostarczyć najlepszą mimikę twarzy w historii serialu, pokazując szeroki zakres emocji, nawet zanim postać wypowie jedno słowo”.

Za grafikę, ruch i inną dynamikę w grze odpowiadałby silnik Unreal Engine 5, którego możliwości były ostatnio hojnie reklamowane na YouTube w pokazowych remakech wideo gier podobnych do Silent Hill, na przykład GTA: San Andreas czy Max numer 2

Ożywiamy mgliste, mroczne miasto w sposób, który wcześniej był niemożliwy. Gra zachwyci graczy PlayStation 5 wizualnie, dźwiękowo i sensorycznie” – powiedział Lenart von Bloober. „Niektóre z funkcji Unreal Engine 5, które naprawdę błyszczą, to Lumen i Nanite. Dzięki nim przenosimy grafikę na nowy, bardzo szczegółowy i realistyczny poziom, jednocześnie zmieniając charakterystyczną dla gry atmosferę bicia serca na jedenaście”.

Tak poza tym, oznacza to również, że wszystkie Boomery i Gen X-Yer powinny wkrótce ulepszyć twoje platformy do zarządzania dynamicznym globalnym oświetleniem oferowanym przez Lumen. Ta sztuczka pozwala światu gry na natychmiastowe reagowanie na zmiany światła, co oznacza, że ​​„światło realistycznie oddziałuje na otoczenie, tak jak w prawdziwym świecie”. Nie zapomnij o Nanite — super narzędziu, które sprawia, że ​​projektowanie poziomów jest „niesamowicie szczegółowe”, a środowiska „bardziej realistyczne”, dzięki czemu „wyglądają i są prawie realistyczne”.

Jeśli chodzi o dźwięk, „dzięki możliwościom dźwięku 3D na PS5 gracze będą mogli kierować dokładnym kierunkiem, z którego dochodzi dźwięk. Silnik dźwiękowy WWise tworzy realistyczny i wiarygodny krajobraz dźwiękowy, który sprawia, że ​​gracze czują się tak, jakby naprawdę byli w grze.

Lenart z Bloober wspomniał również o kontrolerze DualSense, bezprzewodowym kontrolerze dla PS5, który oferuje wciągające sprzężenie zwrotne, dynamiczne adaptacyjne wyzwalacze i wbudowany mikrofon. „Wprowadzamy do Silent Hill 2 więcej nowych pomysłów, ale najpierw zaskoczmy Cię”.

„Rezultatem końcowym będzie gra Silent Hill, która wygląda i brzmi lepiej niż wszystko, co było przed nią. Chociaż rozwój trwa, nie możemy się doczekać, aż fani tego doświadczą” – powiedział Lenart.

Ale ambicje Bloobera nie kończą się na samotnym ożywieniu Silent Hill 2. Jej plan polega na „opracowaniu nowych gier do serii wraz z tymi, którzy byli częścią Silent Hill, ale także z twórcami, którzy kochają tę serię. Rozszerzymy naszą współpracę i poszerzymy świat Silent Hill wraz z zespołami z całego świata, które kochają tę serię.

READ  Cyberpunk 2077 otrzymuje ogromną łatkę tuż przed DLC Phantom Liberty

Co najważniejsze, wzniesiemy franczyzę Silent Hill na nowe wyżyny wraz z wieloletnimi fanami Silent Hill i nowymi fanami, którzy chcą się nim staćPan Lenart zaklął.

Mglista przyszłość

Założony w listopadzie 2008 roku przez Petera Babieno i Petera Bielatowicza, Bloober Team jest najbardziej znany z tworzenia Layers of Fear (2016), Observer (2017), Blair Witch (2019) i The Medium (2021). W styczniu 2018 roku Bloober Team otrzymał Paszport Polityki w kategorii „Kultura cyfrowa”. Obecnie zatrudnia około 200 osób.

Chociaż firma nie jest nowicjuszem, jeśli chodzi o gatunek horrorów, niektórzy fani i specjaliści od tradycji wątpią, czy udałoby się uratować wyjątkową atmosferę Silent Hill 2.

„Podzielam się z twoim pesymizmem na temat Bloobera” – powiedział Max Derrat, antropolog kultury i doświadczony analityk z serii Silent Hill, w swojej reakcji na ogłoszenie. „Chociaż ich gry mają fanów… jest znaczna liczba ludzi, którzy nie lubią ich gier, a ja należę do tego tłumu”.

Pan Derrat nazwał „The Medium” Bloober Team „złą grą” i wyobrażał sobie, że większość ich gier jest ogólnie przeciętna.

„Nie lubiłem Blair Witch… ale będę bronił jej The Observer do śmierci… jedna z najbardziej niedocenianych gier ostatniej dekady. To genialna mieszanka horroru w stylu Silent Hill i science fiction.

„Plus, Nie mam wątpliwości, że Bloober Team będzie naciskał na remake najtrudniej do tej pory. Mówię to, ponieważ w zasadzie każda z ich gier to Silent Hill we wszystkim poza nazwą” – powiedział Derrat. „Nie wiem, jak niektórzy z nich mogą żyć ze sobą, jeśli to schrzanią”.

Analityk podkreślił ponadto, że niedawno wydany zwiastun remake’u zawierał pewne rozbieżności, oprócz tego, że „podczas”Wielu z nas może nie lubić gier Bloobera, ale myślę, że większość z nas zgodzi się, że wszystkie wyglądają dobrze… Zwiastun sugeruje, że Bloober był w stanie połączyć oldschoolowy kierunek artystyczny z nowoczesną technologią”.

Z tym nie pozostaje nic innego, jak tylko czekać i jako fan Silent Hill trzymajcie kciuki za polskiego dewelopera Bloobera i starą gwardię Konami za owocną współpracę, która może nadać mglistemu miastu Silent Hill nowy, szarawy odcień. .

Źródło:

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *