technologia
W imprezie NFT wezmą udział luksusowe marki modowe
Amber Jae Slooten, współzałożycielka cyfrowego domu mody The Fabricant, mówi, że naprawdę fajna część NFT to wykraczanie poza fizyczność. „Nie chcę zachęcać marek do kopiowania ich fizycznych produktów” – mówi. „Zachęcałbym ich do wyjścia poza ich fizyczną rzeczywistość. Na przykład zaprojektowaliśmy but, który był butem w ogniu. Możesz tworzyć wszelkiego rodzaju cyfrowe stylizacje, które nigdy nie istniałyby w prawdziwym życiu. „
Fabrykant niedawno przeprowadził konkurs na projekt mody 3D we współpracy z Adidasem i organizacją non-profit Kode With Klossy Karlie Kloss. Było wtedy 20 najlepszych wpisów sprzedawane na aukcji jako NFT. Były również wystawione w galerii w Decentraland, gdzie odwiedzający żyjący w awatarach mogli oglądać dzieła sztuki i wirtualnie licytować projekty. Zwycięski projekt zarobił 1,4 ETH, czyli około 2400 USD po aktualnym kursie wymiany. Dochody z aukcji trafiły bezpośrednio do wyróżnionych artystów, a datki wolontariuszy wsparły nowe wydarzenia i programy dla społeczności absolwentów Kode With Klossy, skupiającej ponad 5000 naukowców.
Inną opcją dla marek jest wykorzystanie NFT jako okazji do eksperymentowania poza modą. Re-inc, marka skierowana bezpośrednio do konsumentów, założona przez cztery gwiazdy futbolu amerykańskiego, w tym Megan Rapinoe, zyskała sławę dzięki sprzedaży odzieży ulicznej. Ale teraz wprowadzanych jest wiele NFT, które są plikami GIF z cyfrowymi kartami do gry przedstawiającymi każdą z gwiazd piłki nożnej. Jenny Wang, piąta współzałożycielka Re-inc, mówi, że marka wykorzysta część zysków na zakup kompensacji emisji dwutlenku węgla, odpowiadając na krytykę, że NFT są szkodliwe dla środowiska. Oczekuje się, że obawy o środowisko znikną w nadchodzących miesiącach: Ethereum jest w trakcie Przejście do nowego protokołu konsensusu, aby wykazać zaangażowanie, które drastycznie zmniejszy emisje CO2.
Cathy Hackl z Futures Intelligence Group uważa, że jesteśmy dopiero na wierzchołku góry lodowej, jeśli chodzi o wirtualną modę i jej możliwości. „Kiedy przechodzimy do bardziej wciągającej sieci, każda marka modowa musi mieć wirtualną strategię” – mówi. „Sprzedaż wirtualnych ubrań i aktywów będzie znaczącym źródłem przychodów dla marek. Dla moich dzieci wygląd ich awatarów w grach jest tak samo ważny, jak wygląd, kiedy chodzą do szkoły. Moja córka powiedziała mi niedawno o swoim awatarze: „Tak mamo, dużo zapłaciłam za tę twarz”.
Aby otrzymywać biuletyn biznesowy Vogue, Podpisz tutaj.
Komentarze, pytania lub uwagi? Wyślij do nas e-mail na adres [email protected].
Więcej na ten temat:
W strategii gry Gucci
Ian Rogers o innowacjach w luksusie i możliwościach NFT
Platformy te chcą być daleko posuniętą modą cyfrową
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”