Connect with us

Zabawa

W 2023 roku frekwencja w kinach w Polsce wzrośnie o 16% – sekcja angielska

Published

on

W 2023 roku frekwencja w kinach w Polsce wzrośnie o 16% – sekcja angielska

Dane dotyczące frekwencji w polskich kinach w 2023 roku ogłosiła sieć multipleksów Helios.

Polskie kina sprzedały w zeszłym roku łącznie 50,5 mln biletów, co oznacza wzrost o 16% w porównaniu do roku 2022 Parking poinformowała w czwartek strona internetowa.

Liczba zawiera Według władz na „wydarzenia niefilmowe”, takie jak transmisje wydarzeń sportowych, opery i sztuki teatralne, przyznaje się około miliona biletów.

Według szacunków ekspertów branżowych, łącznie sprzedano 48,5 mln biletów do kin o wartości 920 mln zł (211,5 mln euro).

Na szczycie polskiego box office’u w 2023 roku znalazł się hollywoodzki film lalka Barbie (2,8 mln sprzedanych biletów) oraz film biograficzny między USA i Wielką Brytanią Oppenheimera (Trzeci z 1,9 mln), podobnie jak w większości krajów, podczas gdy amerykański film animowany Kot w butach: Ostatnie życzenie drugie miejsce (2,4 mln), Parking zgłoszone.

Polskie Oscary 2024 „Chłopi” uplasowały się na czwartym miejscu (1,8 mln).

Źródło: ParkingHelios, United International Pictures

READ  Aborcja w Polsce. Tatiana Okupnik nie chce więcej dzieci. "Zaszokować"
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *