Zabawa
W 2023 roku frekwencja w kinach w Polsce wzrośnie o 16% – sekcja angielska
Dane dotyczące frekwencji w polskich kinach w 2023 roku ogłosiła sieć multipleksów Helios.
Polskie kina sprzedały w zeszłym roku łącznie 50,5 mln biletów, co oznacza wzrost o 16% w porównaniu do roku 2022 Parking poinformowała w czwartek strona internetowa.
Liczba zawiera Według władz na „wydarzenia niefilmowe”, takie jak transmisje wydarzeń sportowych, opery i sztuki teatralne, przyznaje się około miliona biletów.
Według szacunków ekspertów branżowych, łącznie sprzedano 48,5 mln biletów do kin o wartości 920 mln zł (211,5 mln euro).
Na szczycie polskiego box office’u w 2023 roku znalazł się hollywoodzki film lalka Barbie (2,8 mln sprzedanych biletów) oraz film biograficzny między USA i Wielką Brytanią Oppenheimera (Trzeci z 1,9 mln), podobnie jak w większości krajów, podczas gdy amerykański film animowany Kot w butach: Ostatnie życzenie drugie miejsce (2,4 mln), Parking zgłoszone.
Polskie Oscary 2024 „Chłopi” uplasowały się na czwartym miejscu (1,8 mln).
International Box Office 2023: Centra tańczą wraz ze wzrostem na kluczowych rynkach, gdy dolna granica dla głównych tytułów spadła, a Chiny wzruszyły ramionami https://t.co/g3AWnhgaOi
– Ostateczny termin Hollywood (@DEADLINE) 11 stycznia 2024 r
Źródło: ParkingHelios, United International Pictures
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.