Nauka
„Vijeta” pomaga uczniom w szkołach Bargarh skupić się na ich talentach – The New Indian Express
ekspresowa usługa wiadomości
SAMBALPUR: Edukacja nie zawsze składa się z książek. W szkołach rządowych Bargarh unikalna inicjatywa „Vijeta” pomaga uczniom szkół średnich w holistycznym rozwoju. Specjalna interwencja szkolna zainicjowana przez administrację powiatu 15 sierpnia br. jest wdrażana w 90 szkołach publicznych przekształconych w ramach inicjatywy rządu Odishy 5T na zasadzie pilotażu. Stworzono w nim okresy bezpłatne w kalendarzu szkolnym, aby uczniowie klas VIII i IX mogli uczestniczyć w innych zajęciach bez szkody dla programu nauczania. Pozostało opcjonalne dla uczniów klasy X.
Okresy nazwano „okresami zerowymi”. W tym okresie uczniowie są zaangażowani w różne zajęcia pozalekcyjne przez dwie godziny w drugiej połowie każdego piątku. Zajęcia obejmują między innymi quiz, debatę, improwizowane przemówienia, wymowę, malowanie, rysowanie, śpiewanie, taniec, jednoaktówkę, sztukę i rzemiosło, modelowanie naukowe.
Ponieważ zajęcia są obowiązkowe dla wszystkich uczniów w obu klasach, ci, którzy nie uczestniczą w żadnych zajęciach, poświęcają się dekorowaniu domu, aktywnościom obywatelskim i ogrodnictwu. e-biblioteka dla uczniów obu klas.
Kolekcjonerka Bargarh Monisha Banerjee powiedziała, że uczniom szkół publicznych często brakuje całościowego rozwoju, ponieważ system edukacji opiera się głównie na programie nauczania. „W rezultacie, chociaż uczniowie, którzy mdleją, są silni akademicko, nadal brakuje im pewności siebie, ponieważ nie są w stanie doskonalić innych umiejętności. Widzieliśmy wielu uczniów w tych szkołach, którzy radzą sobie lepiej w wielu działaniach poza nauką. Poprzez Vijeta staramy się angażować ich w zajęcia pozalekcyjne, które poprawią ich inne umiejętności” – powiedziała.
Biorąc pod uwagę pozytywny wynik inicjatywy, administracja planuje obecnie rozszerzyć Vijetę do 199 kolejnych szkół przekształconych przez 5T. Nauczyciele prowadzący zajęcia zostali przeszkoleni przez specjalistów z lokalnej społeczności. — To właśnie odróżnia ją od innych tego rodzaju szkolnych programów interwencyjnych — powiedział Kolekcjoner.
W ramach inicjatywy administracja okręgu współpracuje z CMCA, które zapewnia szkolenia przywódcze i społecznościowe, oraz Maker Ghat, który szkoli studentów w eksperymentach naukowych. „Obecność w tych szkołach wzrosła szczególnie po wdrożeniu Vijeta. Dzięki tej inicjatywie uczniowie rozwinęli poczucie własności swoich szkół. Ponadto wypełnił lukę między uczniami a nauczycielami. Mamy nadzieję, że pomoże to również zmniejszyć odsetek rezygnacji” – powiedział Banerjee.
SAMBALPUR: Edukacja nie zawsze składa się z książek. W szkołach rządowych Bargarh unikalna inicjatywa „Vijeta” pomaga uczniom szkół średnich w holistycznym rozwoju. Specjalna interwencja szkolna zainicjowana przez administrację powiatu 15 sierpnia br. jest wdrażana w 90 szkołach publicznych przekształconych w ramach inicjatywy rządu Odishy 5T na zasadzie pilotażu. Stworzono w nim okresy bezpłatne w kalendarzu szkolnym, aby uczniowie klas VIII i IX mogli uczestniczyć w innych zajęciach bez szkody dla programu nauczania. Pozostał nieobowiązkowy dla uczniów klasy X. Okresy nazwano „okresami zerowymi”. W tym okresie uczniowie są zaangażowani w różne zajęcia pozalekcyjne przez dwie godziny w drugiej połowie każdego piątku. Zajęcia obejmują między innymi quiz, debatę, improwizowane przemówienia, wymowę, malowanie, rysowanie, śpiewanie, taniec, jednoaktówkę, sztukę i rzemiosło, modelowanie naukowe. Ponieważ zajęcia są obowiązkowe dla wszystkich uczniów w obu klasach, ci, którzy nie uczestniczą w żadnych zajęciach, poświęcają się dekorowaniu domu, aktywnościom obywatelskim i ogrodnictwu. e-biblioteka dla uczniów obu klas. Kolekcjonerka Bargarh Monisha Banerjee powiedziała, że uczniom szkół publicznych często brakuje całościowego rozwoju, ponieważ system edukacji opiera się głównie na programie nauczania. „W rezultacie, chociaż uczniowie, którzy mdleją, są silni akademicko, nadal brakuje im pewności siebie, ponieważ nie doskonalą innych umiejętności. Widzieliśmy wielu uczniów w tych szkołach, którzy radzą sobie lepiej w wielu działaniach poza nauką. Poprzez Vijeta staramy się angażować ich w zajęcia pozalekcyjne, które poprawią ich inne umiejętności” – powiedziała. Biorąc pod uwagę pozytywny wynik inicjatywy, administracja planuje obecnie rozszerzyć Vijetę do 199 kolejnych szkół przekształconych przez 5T. Nauczyciele prowadzący zajęcia zostali przeszkoleni przez specjalistów z lokalnej społeczności. — To właśnie odróżnia ją od innych tego rodzaju szkolnych programów interwencyjnych — powiedział Kolekcjoner. W ramach inicjatywy administracja okręgu współpracuje z CMCA, które zapewnia szkolenia przywódcze i społecznościowe, oraz Maker Ghat, który szkoli studentów w eksperymentach naukowych. „Obecność w tych szkołach wzrosła szczególnie po wdrożeniu Vijeta. Dzięki tej inicjatywie uczniowie rozwinęli poczucie własności swoich szkół. Ponadto wypełnił lukę między uczniami a nauczycielami. Mamy nadzieję, że pomoże to również zmniejszyć odsetek rezygnacji” – powiedział Banerjee.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”