Connect with us

Gospodarka

Viaplay przechodzi na nowy model operacyjny, aby złagodzić spowolnienie gospodarcze

Published

on

Viaplay przechodzi na nowy model operacyjny, aby złagodzić spowolnienie gospodarcze
  • Codzienne operacje i rozwój strategiczny są prowadzone przez krajowe zespoły zarządzające
  • Zmiany obowiązujące od 01.01Św Lipiec
  • Viaplay zastąpił CEO Andersa Jensena Jorgenem Madsenem Lindemannem iw tym miesiącu obniżył swoje perspektywy finansowe

Grupa Viaplay przedstawiła nowy model operacyjny i zmiany w swoim zespole kierowniczym, ponieważ skandynawski gigant medialny zmaga się ze spadkiem koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej i rosnącą liczbą abonentów.

„Nordycki model operacyjny” opiera się na krajowych zespołach zarządzających, które biorą pełną odpowiedzialność za codzienną działalność Viaplay i strategiczny rozwój. Obejmuje to pełną przejrzystość i odpowiedzialność za przychody, koszty, rentowność, przepływy pieniężne, treści, działania marketingowe i kadrowe.

W zmienionym zespole kierowniczym Jorgen Madsen Lindemann, który zastąpił Andersa Jensena na stanowisku dyrektora generalnego grupy na początku tego miesiąca, mianował tymczasowego dyrektora zarządzającego szwedzkich i fińskich biur Viaplay, podczas gdy poszukiwane jest stałe stanowisko.

Lars Bo Jeppesen został mianowany wiceprezesem wykonawczym i dyrektorem naczelnym duńskich i islandzkich biznesów Viaplay i obejmie urząd 1 styczniaŚw Sierpień. Kenneth Andresen został mianowany tymczasowym dyrektorem generalnym norweskiej firmy.

Peter Norrelund, który niedawno powrócił do Viaplay jako wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. sportu i rozwoju biznesu, przejmie również odpowiedzialność za działalność grupy w Holandii, Polsce, krajach bałtyckich i Wielkiej Brytanii.

Pozostali członkowie zespołu wykonawczego podlegający Lindemann to: Enrique Patrickson (wiceprezes wykonawczy, dyrektor finansowy oraz szef strategii i fuzji i przejęć); Philip Wagnert (wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. technologii i produktów); My Perrone (wiceprezes wykonawczy i główny radca prawny grupy); Matthew Hooper (powracając do swojej roli wiceprezesa wykonawczego i dyrektora ds. Korporacyjnych); Vanda Rapti (wiceprezes wykonawczy, Viaplay Select i dystrybucja treści); oraz Christian Albeck (wiceprezes wykonawczy ds. pozyskiwania treści).

Nowy model operacyjny Viaplay i zmiany w zespole kierowniczym wejdą w życie 1 styczniaŚw Lipiec.

„Jest to pierwszy z kilku kroków, które mają zapewnić, że inwestujemy w obszary, w których widzimy największy potencjał, że jesteśmy w pełni skoncentrowani na codziennej działalności polegającej na tworzeniu lokalnych produktów i doświadczeń oraz że jesteśmy tak samo jak najbliżej naszych klientów” — powiedział Lindemann.

„Dokonujemy przeglądu konkurencyjności wszystkich naszych operacji i wprowadzimy niezbędne zmiany, aby osiągnąć wyższy poziom wydajności i poprawić zwrot z naszych inwestycji w treści i technologię.

„Nowy zespół posiada umiejętności, doświadczenie i pasję, dzięki którym firma może się rozwijać. Nowa struktura oferuje zarówno ciągłość, jak i wyzwanie, które są istotnymi elementami tego, jak wspólnie poprowadzimy grupę. Mamy bardzo oddane i utalentowane zespoły w całej grupie, a ta nowa konfiguracja pozwoli na efektywne połączenie naszych kreatywnych i komercyjnych priorytetów”.

SportsPro mówi…

Finansowy wpływ zmian Viaplay zostanie ogłoszony 20 lub wcześniejcz lipca, ale spółka jest przygotowana na spowolnienie gospodarcze. Na początku tego miesiąca firma wycofała swoje długoterminowe prognozy operacyjne i finansowe, spodziewając się, że drugi kwartał zakończy z 7,7 mln abonentów i przychodami w przedziale od 4,5 mld SEK (416 mln USD) do 4,6 mld SEK (425 mln USD). ). . Oczekuje się, że przychody z reklam spadną między 12 a 16 procent.

Kanał jest głównym oferentem praw sportowych w Skandynawii i innych częściach Europy, wykorzystując relacje na żywo z takich wydarzeń, jak United Rugby Championship (URC), National Hockey League (NHL) i kwalifikacje UEFA Euro jako narzędzie pozyskiwania abonentów, jak próbuje wykroić niszę w Wielkiej Brytanii.

Jednak ta niedawna restrukturyzacja biznesu jest odpowiedzią na niższy popyt na rynkach subskrypcji transmisji strumieniowej bezpośrednio do konsumenta (DTC), niższą hurtową sprzedaż subskrypcji przez partnerów dystrybucji liniowej oraz pogorszenie na skandynawskich rynkach reklamy telewizyjnej i radiowej.

Viaplay wie, że wiatr jest zły, co może zaszkodzić międzynarodowym ambicjom usługi przesyłania strumieniowego. W rzeczywistości firma stwierdziła, że ​​potrzebne będą dalsze zmiany, aby przyspieszyć działalność.

READ  Polska i Pakistan chcą podwoić wolumen handlu w ramach porozumienia GSP+

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *