Connect with us

technologia

Valve oferuje dogłębne spojrzenie na niestandardowy projekt sprzętu Steam Deck

Published

on

Valve oferuje dogłębne spojrzenie na niestandardowy projekt sprzętu Steam Deck

Pełna, godzinna prezentacja Valve skoncentrowana na programistach.

Przenośny sprzęt Steam Deck firmy Valve może opóźnione o kilka miesięcy, ale to nie powstrzymało Valve od przedyskutowania wielu interesujących szczegółów na temat systemu dalekosiężna transmisja na żywo z naciskiem na programistę Piątek. Obejmowało to wiele podstawowych dyskusji na temat specyfikacji sprzętu i interpolacji oprogramowania, ale także decyzje projektowe dotyczące zrównoważenia problemów z wydajnością sprzętu i baterii. Specjalnie zbudowany procesor APU Steam Deck firmy AMD, nazwany na cześć Aerith Final Fantasy VII Charakter, jest sercem systemu i był głównym tematem prezentacji. Według AMD system jest pierwszym mobilnym chipem firmy z Architektura GPU RDNA2, więc powinien mieć pełne wsparcie dla DirectX 12 i najnowszych API Vulkan. Oznacza to również, że Steam Deck nie tylko Kompatybilny z całą biblioteką Steam, ale wiele gier Steam będzie zoptymalizowany dla konkretnej konfiguracji chipów wewnątrz, mówi Valve.

Część procesorowa układu Aerith ma cztery rdzenie Zen-2, które mogą wykonywać osiem wątków z częstotliwością 3,5 GHz. GPU ma teraz osiem jednostek przetwarzania RDNA2 z częstotliwością 1,6 GHz.

Podczas gdy większość gier Steam w dzisiejszych czasach radzi sobie z zaledwie 8 lub 12 GB pamięci RAM, Valve powiedziało, że poszło z 16 GB LPDDR5 RAM w Steam Deck, ponieważ „chcemy mieć pewność, że Steam Deck jest nie tylko kompatybilny z dzisiejszymi grami, ale może także uruchamiać gry, które jeszcze nie zostały jeszcze wydane”. Co najmniej 1 GB tej pamięci RAM jest przeznaczone na GPU, ale ujednolicona architektura Steam Deck oznacza, że ​​GPU może uzyskać dostęp do 8 GB lub nawet przekroczyć ten limit „od gry do gry” w zależności od gry. „Szeroka 128-bitowa magistrala RAM pozwala również na całkowitą przepustowość pamięci 88 Gbit / s lub 55 GB / s / TFLOP, co według Valve przewyższa niektóre procesory graficzne do komputerów stacjonarnych.

READ  W jaki sposób Honkai: Star Rail wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji do uzupełniania prac rozwojowych

Jeśli chodzi o przechowywanie, Valve pokazało, że testy w rzeczywistym czasie ładowania między dyskami eMMC (w modelach Steam Deck z niższej półki), dyskami SSD NVMe (w modelach z wyższej półki) i wbudowanym SD. Czytniki kart nie wykazały prawie żadnych różnic w rzeczywistym czasie ładowania. Pomimo znacznie różnych prędkości przepustowości dla każdej opcji, czasy uruchamiania różniły się o 25% lub mniej we wczesnych testach Valve (chociaż firma twierdzi, że obecnie testy nie są wyczerpujące).

Wypij baterię

Valve spędził dużo czasu na rozmowach o tym, jak Steam Deck został zoptymalizowany pod kątem żywotności baterii, specjalnie zaprojektowany, aby pasował do małego zakresu mocy w zakresie 4-15 W. Wykorzystywana jest tutaj również pamięć RAM LPDDR5, chociaż nie brakuje funkcji oszczędzania energii, które wchodzą w grę w scenariuszach o niskim poziomie stresu, takich jak gry 2D i tryby bezczynności / uśpienia. Oznacza to, że zawieszony pokład parowy powinien trwać „godziny, a nawet dni” bez konieczności podłączania go, powiedział Valve.

Jednak po podłączeniu przez USB-C, talia może pobierać 45 W mocy, co wystarczy, aby ładować się z pełną prędkością i jednocześnie zasilać grę. Steam Deck może również zasilać podłączone urządzenia peryferyjne o mocy 7,5 W, wystarczającej do zasilania kamer internetowych, kontrolerów przewodowych lub zewnętrznych urządzeń pamięci masowej. Jeśli chodzi o akcesoria bezprzewodowe, Bluetooth 5.0 oznacza, że ​​Steam Deck może obsługiwać słuchawki bezprzewodowe i „wiele kontrolerów” jednocześnie. Może również się przełączać Niska energia Bluetooth Tryb do mniej intensywnych zastosowań.

Valve twierdzi, że chce mieć pewność, że jego APU zapewnia stałą wydajność, zamiast polegać na „turbo boost” lub innych trybach, które mogą tymczasowo zwiększyć wydajność sprzętu (i zużycie energii) laptopów i telefonów. Gra na Steam Deck powinna działać identycznie przez pierwsze dziesięć sekund i po godzinach nieprzerwanego użytkowania, powiedział Valve, a wydajność gry na Steam Deck powinna być taka sama, niezależnie od tego, czy jest podłączona, zasilana z baterii, zadokowana, naładowana lub pobrana. Nawet umiarkowanie podwyższone temperatury otoczenia nie powinny wpływać na wydajność, powiedział Valve. Jednak, gdy na zewnątrz robi się zbyt gorąco, system może zmniejszyć szybkość ładowania baterii, prędkość pobierania, a nawet prędkość SSD, aby zachować jak najbardziej stabilną kartę graficzną.

READ  Edgerunner w przepustce sezonowej 4

Ponieważ APU nie ma sztywnych limitów zużycia energii, gry działające na Steam Deck powinny nakładać limit 60 fps (w celu dopasowania do wyświetlacza) lub 30 fps (w przypadku gier, które wymagają użycia GPU), aby zachować żywotność baterii. To ograniczenie liczby klatek na sekundę zwiększa również żywotność baterii Steam Deck w wielu grach, powiedział AMD. Jeśli gra renderuje klatkę szybciej niż 16,66 milisekund wymaganych dla szybkości 60 klatek na sekundę, APU natychmiast przełącza się w tryb bardzo oszczędzania energii, aż klatka zostanie wyświetlona, ​​a następnie przełącza się z powrotem na pełną moc przy następnej klatce w celu obliczenia.

Valve twierdzi, że pracuje nad globalnym limiterem FPS, aby egzekwować wytyczne 30/60 FPS dla wszystkich gier uruchamianych na Steam Deck. Deweloperzy mają dostęp do „dodatkowych przycisków”, aby dostosować równowagę między wydajnością a czasem pracy na baterii.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *