Zabawa
Urządzenie pomiarowe: Polska | Luty
Rośnie liczba widzów korzystających z transmisji strumieniowej na szkle telewizora. W lutym Polacy spędzali średnio 16 minut dziennie na oglądaniu treści przesyłanych strumieniowo w telewizji (wzrost o 1 minutę w porównaniu do stycznia). Oglądalność transmisji strumieniowych osiągnęła rekordowy poziom 6,4% całkowitego czasu oglądania telewizji, po raz pierwszy przekraczając 6% czasu korzystania z telewizji.
Najpopularniejszymi platformami streamingowymi były Netflix i YouTube. Razem stanowili ponad 50% wszystkich widzów transmisji strumieniowej na szkle telewizora. Netflix pozostał najpopularniejszą opcją przesyłania strumieniowego, odpowiadając za 1,8% całkowitej oglądalności telewizji. Obserwujemy jednak wzrost oglądalności w kategorii Inne streaming, która obejmuje dostawców, którzy nie osiągnęli jeszcze 1% udziału w korzystaniu z telewizji (do tych usług należą HBO Max, Disney+, Viaplay i SkyShowtime, które). Premiera na polskim rynku w lutym 2023). Żadna z tych usług sama w sobie nie osiągnęła 0,5% ogółu widzów telewizji, ale wzrost ich całkowitego wykorzystania z 2,7% do 3,2% w lutym przełożył się na ogólny wzrost udziału w transmisji strumieniowej. Wzrósł także udział YouTube’a (z 1,3% w styczniu do 1,5% w lutym).
O liczniku
Miernik został zaprojektowany, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę wykorzystania telewizji na głównych platformach telewizyjnych. Nielsen wydał swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 r.
O metodologii mierników
Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu Nielsena, który obejmuje 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 panelistów. Punkt odniesienia: Polska opiera się na miesięcznych danych dotyczących udziału w widowni AMR (średnia ocena minutowa). Dane prezentowane są dla osób powyżej 4. roku życia w podziale na telewizję kablową, satelitarną, naziemną (zarówno liniową, jak i opóźnioną do 7 dni) oraz oglądalność transmisji strumieniowych (oglądalność kanałów telewizyjnych transmitowanych na żywo na platformach OTT klasyfikowana jest jako ). oglądalność transmisji strumieniowej). Kategoria „Inne” obejmuje wyświetlenia nierozpoznanych treści.
Nielsen Polska stworzył tę wersję The Gauge, stosując metody koncepcyjnie podobne do wersji amerykańskiej. We wszystkich porównaniach należy uwzględnić różnice metodologiczne.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.