Connect with us

Zabawa

Urządzenie pomiarowe: Polska | Luty

Published

on

Urządzenie pomiarowe: Polska |  Luty

Rośnie liczba widzów korzystających z transmisji strumieniowej na szkle telewizora. W lutym Polacy spędzali średnio 16 minut dziennie na oglądaniu treści przesyłanych strumieniowo w telewizji (wzrost o 1 minutę w porównaniu do stycznia). Oglądalność transmisji strumieniowych osiągnęła rekordowy poziom 6,4% całkowitego czasu oglądania telewizji, po raz pierwszy przekraczając 6% czasu korzystania z telewizji.

Najpopularniejszymi platformami streamingowymi były Netflix i YouTube. Razem stanowili ponad 50% wszystkich widzów transmisji strumieniowej na szkle telewizora. Netflix pozostał najpopularniejszą opcją przesyłania strumieniowego, odpowiadając za 1,8% całkowitej oglądalności telewizji. Obserwujemy jednak wzrost oglądalności w kategorii Inne streaming, która obejmuje dostawców, którzy nie osiągnęli jeszcze 1% udziału w korzystaniu z telewizji (do tych usług należą HBO Max, Disney+, Viaplay i SkyShowtime, które). Premiera na polskim rynku w lutym 2023). Żadna z tych usług sama w sobie nie osiągnęła 0,5% ogółu widzów telewizji, ale wzrost ich całkowitego wykorzystania z 2,7% do 3,2% w lutym przełożył się na ogólny wzrost udziału w transmisji strumieniowej. Wzrósł także udział YouTube’a (z 1,3% w styczniu do 1,5% w lutym).

O liczniku

Miernik został zaprojektowany, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę wykorzystania telewizji na głównych platformach telewizyjnych. Nielsen wydał swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 r.

O metodologii mierników

Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu Nielsena, który obejmuje 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 panelistów. Punkt odniesienia: Polska opiera się na miesięcznych danych dotyczących udziału w widowni AMR (średnia ocena minutowa). Dane prezentowane są dla osób powyżej 4. roku życia w podziale na telewizję kablową, satelitarną, naziemną (zarówno liniową, jak i opóźnioną do 7 dni) oraz oglądalność transmisji strumieniowych (oglądalność kanałów telewizyjnych transmitowanych na żywo na platformach OTT klasyfikowana jest jako ). oglądalność transmisji strumieniowej). Kategoria „Inne” obejmuje wyświetlenia nierozpoznanych treści.

READ  G5 Entertainment wydaje w Polsce nową grę Hidden Object Match 3 Mystery Estate

Nielsen Polska stworzył tę wersję The Gauge, stosując metody koncepcyjnie podobne do wersji amerykańskiej. We wszystkich porównaniach należy uwzględnić różnice metodologiczne.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *