Sport
Uruchom ofertę sportową w swoim pubie
Oczywiście dostępne są inne opcje, które mogą pochodzić z korzystania z telewizji naziemnej oraz z internetowych usług transmisji strumieniowej, które mogą wykorzystywać skrzynki umożliwiające dostęp do źródeł zagranicznych lub skrzynki innych dostawców w Wielkiej Brytanii.
Paul Eastwood, licencjobiorca wielokrotnie nagradzanego pubu Stonegate, The Famous Three Kings, tradycyjnie korzystał z subskrypcji Sky i BT Sport, ponieważ obejmują one najpopularniejsze sporty, takie jak angielska Premier League, Europejska Liga Mistrzów, angielski krykiet i angielskie rugby Premiership. .
Kilka lat temu legalność transmisji meczów Premier League w sobotę o godzinie 15:00 oznaczała, że nie można ich było transmitować, więc Eastwood zareagował szybko, aby utrzymać sportową pozycję w swoim pubie.
Mówi: „Nie byliśmy już w stanie pokazywać angielskiej piłki nożnej w Premier League o 15:00, co odbywało się za pośrednictwem zagranicznego boksu, ale zawsze pokazywaliśmy zagraniczne sporty, które były dla nas dostępne.
„Ale te zagraniczne mecze były bardziej wydarzeniem w tle niż głównym wydarzeniem, więc koniec meczów w Anglii o godzinie 15:00 oznaczał, że mogliśmy naprawdę w pełni skupić się na niektórych z tych niszowych sportów, co oznaczało pokazywanie ich z dźwiękiem na dużym ekranie. zanim zostaliśmy zepchnięci na margines i po prostu umieściliśmy je w drugorzędnym lub trzecim obszarze, a nawet w telewizorze bez dźwięku”.
Eastwood dodaje, że jego witryna w zachodnim Londynie korzysta z usług firmy, która oferuje zagraniczne transmisje satelitarne i pokazuje różne sporty, które mają prawa brytyjskie, takie jak hokej na lodzie za pośrednictwem fińskiego boxu – i z komentarzem w języku fińskim była to duża atrakcja dla zagranicznego pubu klienci.
Mówi: „Wydajemy na te boksy dużo pieniędzy, ale upewniamy się, że robimy to zgodnie z prawem, żeby nie deptać wielkim nadawców”.
Alternatywa dla sportowych gigantów
Screach to platforma, która rzuca wyzwanie obecnemu systemowi dzięki systemowi przesyłania strumieniowego Over The Top (OTT), który umożliwia pubom korzystanie z jej usług, dzięki czemu mogą wyświetlać reklamy na swoich ekranach, gdy nie oglądają, a także promocje sportowe sprzedawane poza Wielką Brytanią dostawcy praw sportowych.
Opowiadane przez dyrektora naczelnego Roberta Rawlinsona z Sreach Poranny Rekruter: „Kierunek podróży [of screening sports in pubs] wszystko będzie przesyłane strumieniowo, satelita i kabel będą martwe.
„W Wielkiej Brytanii są dziesiątki tysięcy obiektów, które wykorzystują sport do zwiększania sprzedaży, a historycznie przez ostatnie 15 lat istniał tylko jeden mechanizm dystrybucji, a mianowicie satelita Sky.
„Przeciętny pub może zazwyczaj wydać około 21 000-24 000 funtów rocznie na sport subskrypcyjny, jeśli ma Sky i BT. W ciągu ostatnich 15 lat udowodnił, że jest źródłem pieniędzy dla pubów, ponieważ przyciąga ludzi, którzy zasadniczo chcą mieć doświadczenie towarzyskie, więc chociaż jest stosunkowo drogi, korzystanie z niego jest również bardzo opłacalne.
Rawlinson (na zdjęciu poniżej) wyjaśnia, że kiedy BT wystartowało sześć lub siedem lat temu, Sky przegrał z nowym graczem europejską Ligę Mistrzów, UFC, Premiership rugby union i 50 meczów angielskiej Premier League. Był to pierwszy prawdziwy konkurs Sky o własność praw w Wielkiej Brytanii.
Jednak Sky wiedziało, że musi obsługiwać ofertę BT Sport za pośrednictwem swojego dekodera satelitarnego, który zapewnia pierwotnemu dostawcy wszystkie informacje, co oznacza, że będzie wiedział dokładnie, które sporty i zawody oferują największe rynki i możliwości zarabiania pieniędzy.
Mówiąc o ruchu w kierunku przesyłania strumieniowego, Eastwood mówi: „Z tego, co widziałem, idzie bardziej w kierunku przesyłania strumieniowego, a Covid przyspieszył to, ponieważ wiele osób zyskało znacznie większą wiedzę technologiczną, podczas gdy nie mogli iść do pubu. Byli w domu i znaleźli sposób, aby więcej streamować.
„Widzieliśmy, jak niektóre rzeczy przenoszą się na transmisje strumieniowe, takie jak DAZN i mieliśmy za ich pośrednictwem kilka wydarzeń bokserskich i piłkarskich. Branża pubowa musi nadrobić zaległości i zainwestować trochę pieniędzy w internet i streaming audiowizualny. Znam wiele stron internetowych, które nie są skonfigurowane tak dobrze jak my, a także borykają się z szybkością Internetu itp. ”
Kupuj mniej popularnych sportów
Rawlinson ze Screach mówi, że dostawcy OTT mają możliwość zaoferowania właścicielom pubów możliwości kupowania mniej popularnych wydarzeń sportowych w dogodnym dla nich czasie, bez obowiązku płacenia za długie subskrypcje, i robią to przez Internet.
Firmy takie jak DAZN zdobywają prawa do pokazywania sportu w Wielkiej Brytanii i całej Europie, a także mogą sprzedawać dostawcom transmisji strumieniowych. Chociaż Screach wykonał większość swojej pracy w Europie, ponieważ tradycyjni dostawcy stracili kontrakty, otrzymał pozwolenie na nadawanie kanałów w Wielkiej Brytanii, takich jak Premier Sports, Scottish Football Cup, PRO14 rugby i krajowych rozgrywek pucharowych w Hiszpanii i Włoszech. , na przykład; i LaLiga TV dla piłki nożnej ligi hiszpańskiej.
Dla właścicieli pubów ważne jest, aby firmy korzystające z Internetu do strumieniowego przesyłania kanałów dla pubów w ten sposób miały na uwadze najlepszy interes licencjobiorców.
Rawlinson wyjaśnia: „Opracowaliśmy technologię, która skutecznie konsoliduje wszystkie sporty na żywo w jednej aplikacji, która oferuje również korzyści dla gości, takie jak: B. Bezpłatne cyfrowe oznakowanie, ponieważ nie jesteśmy tutaj tylko po to, aby zastąpić dekodery Sky jako mechanizm dystrybucji. Nasza raison d’être dla pubu to: Jak możemy zwiększyć rentowność? Jesteśmy tutaj, aby oferować najbardziej atrakcyjne treści na najlepszych i najbardziej elastycznych warunkach. Jako pierwsi uruchomiliśmy subskrypcję korporacyjną z odnawialną umową na 30 dni, podczas gdy Sky i BT sprzedawały umowy na 12 i 24 miesiące.
„Musisz być przyjacielem klienta, więc powinien spróbować, jeśli działa, dalej go używaj, jeśli nie działa, zrezygnuj. W świecie post-Covid musimy skupić się na rentowności tych organizacji, a nie tylko na „czy możemy zmieścić je w 12-miesięcznym kontrakcie sportowym?””.
Dodaje, że Amazon jest właścicielem praw do piłki nożnej Ligue 1 we Francji po tym, jak długoletni właściciel Canal+ utracił prawa, ale Amazon przyznał Screachowi wyłączne prawa do tego sportu. Ale to dlatego, że firma jest jedynym dostawcą, który może ich używać i dystrybuować w całym kraju. Gdyby jednak firmy mogły zrobić to samo, Amazon również dałby im prawa.
Rawlinson mówi, że ten fakt jest jeszcze bardziej potwierdzony w Polsce. Mówi: „robak teraz skutecznie się odwrócił. Na niektórych rynkach jest bardziej rozwinięty niż w Wielkiej Brytanii. W Polsce, gdzie współpracujemy z NFL, jest obecnie dziewięciu dostawców, dziewięciu właścicieli treści. W Wielkiej Brytanii tak naprawdę masz tylko dwa plus Amazon, ale inne rynki stają się wskaźnikiem tego, co wydarzy się w Wielkiej Brytanii… Sky Germany przegrała Bundesligę z DAZN, a Sky przegrała Serie A we Włoszech.
Puby, które używają Screach, to Stonegate, Marston’s i Rileys.
Cena sukcesu
Ale co może zyskać pub, który nie pokazuje sportu na platformie, która nie oferuje świetnych opcji piłki nożnej, rugby i krykieta z subskrypcją Sky lub BT Sport?
Rawlinson mówi: „Dostajesz darmową platformę marketingową do digital signage, która pozwala Ci reklamować swoją firmę na ekranach za darmo, możesz uzyskać treści sportowe, takie jak Premier Sports lub Fightzone – może nie jest to poziom pierwszy, ale możesz to zrobić, będąc niezależnym korzystania z satelity lub zakupu droższego pakietu. A potem mamy opcje trzeciej ligi, które są bardziej niszowe, takie jak polska piłka nożna pierwszoligowa.
„Jeśli pub chce zanurzyć się w wodzie sportu, jakim są pokazy, dzięki Screach możesz po prostu mieć małą opcję menu typu „plug and play” za niewielką cenę i zapytać: „Czy to dodaje wartości mojemu pubowi? ?
„I nie mogę ich wymienić, ale rozmawiamy z posiadaczem praw pierwszego poziomu w Wielkiej Brytanii, ponieważ właściciele praw do treści w Wielkiej Brytanii widzą ten sam krajobraz, który miał miejsce na każdym innym rynku, czyli że satelity w końcu umrą , w pewnym momencie będą musieli zdecydować się na umieszczenie swoich treści w OTT.
„Nasi konkurenci to nie Sky, BT czy Amazon, to nasi klienci. Jesteśmy po to, aby środowisko było tańsze, szybsze i lepsze.”
Ale czy przejście na streaming oznacza dla licencjobiorców niższe koszty? Rawlison nie jest pewien, ale mówi, że to jego aspiracja. Wyjaśnia swój punkt widzenia: „Nie sądzę, aby Sky czy BT chciały obniżyć swoje ceny. A fragmentacja niekoniecznie oznacza, że ogólnie jest tańsza. Miejmy nadzieję, że daje ludziom trochę więcej możliwości wyboru, dzięki czemu płacą tylko za to, czego chcą.
„Powiedzmy, że licencjobiorca nie chce na przykład pokazywać Moto GP, ale musi za to zapłacić w ramach pakietu. Mam nadzieję, że obiekty będą bardziej opłacalne za inwestycje, które robią w e-sporcie – mogą w końcu zapłacić tyle samo za e-sport, ponieważ jeśli Sky i BT użyją platformy Screach w przyszłości, niekoniecznie będą to tańsze, ale możemy mieć bardziej elastyczne opcje pakietów”.
Jeśli chodzi o ceny, Eastwood ze słynnych Trzech Króli mówi: „Myślę, że w końcu zapłacimy trochę więcej, ponieważ więcej firm będzie chciało wziąć udział w akcji. Nie sądzę, aby Sky lub BT obniżyły swoje koszty, będą dodatkowe koszty, takie jak widzieliśmy na Amazon Prime jako dodatek lub tam, gdzie włączyliśmy telewizję Premier Sports lub La Liga, to są dodatkowe koszty. A ludzie tacy jak DAZN organizują więcej wydarzeń, które kosztują więcej, plus duże rzeczy kasowe.
Eastwood kończy swoimi wskazówkami na temat uruchomienia oferty sportowej od podstaw dla każdego właściciela pubu, a to oznacza, że pub musi być renomowany i zgodny z prawem, musi kontaktować się bezpośrednio z dużymi chłopcami, co oznacza, że otrzymujesz subskrypcje Sky i BT Sport, ponieważ Ty następnie oglądaj najpopularniejsze sporty.
Dodaje, że ważne jest, aby być konsekwentnym w tym, co oferujesz, aby ludzie wiedzieli, że pokazujesz sport, którego chcą, z komentarzem, aby pub tworzył tę bazę. Gdy zacznie to budować lojalnych fanów, możesz zacząć dodawać dodatkowe sporty, aby budować na swojej reputacji, która zapewnia dobre wrażenia sportowe.
„Idol nastolatek przyszłości. Specjalista od totalnej popkultury. Miłośnik internetu. Wannabe odkrywca.”