technologia
Uniwersytety jeżdżą autonomicznymi samochodami na Indianapolis Speedway
Dwuletnia rywalizacja osiągnie swój punkt kulminacyjny w tym tygodniu na Speedway w stanie Indiana, gdy dziewięć zespołów uniwersyteckich przygotowuje się do jazdy autonomicznymi samochodami za milion dolarów w kultowej Brickyard. Ostatnie dwie rundy Indy Autonomous Challenge odbędą się na Indianapolis Motor Speedway jeszcze w tym tygodniu.
Pierwsze dwie rundy konkursu autonomicznych pojazdów zorientowanych programowo skupiały się wokół każdego uczestniczącego zespołu, który oficjalnie rozpoczął swój projekt IAC i zademonstrował swoją zdolność do automatyzacji samochodu. Pierwsze dwie tury odbyły się na początku 2020 roku. W trzeciej rundzie każdy zespół zademonstrował swoją zdolność do kompetentnej i bezpiecznej obsługi zautomatyzowanej Dallara IL-15, zmodyfikowanej wersji tego samego samochodu używanego w Indy Lights. Indy Lights to mistrzostwa wyścigowe mające na celu przygotowanie kierowców do serii IndyCar i Indianapolis 500, namiotu IndyCar. W lutym 2021 r. odbyła się trzecia runda w symulacji konkurencji, która odtworzyła Indianapolis Motor Speedway i zautomatyzowane Dallara IL-15, wirtualne środowisko, w którym zespoły rywalizują ze sobą w formacie podobnym do nadchodzącej czwartej i piątej rundy. równoważny.
W zeszłym tygodniu Indy Autonomous Challenge ogłosiło dziewięć drużyn, które awansowały trzecie okrążenie za sobą i weźmie udział w ostatnich dwóch okrążeniach na żużlu w tym tygodniu. Zespoły te reprezentują 21 uniwersytetów z 9 różnych krajów
Finaliści:
- Technologia wyścigów AI
Uniwersytet Hawajski, Uniwersytet Kalifornijski w San Diego - Autonomiczna rasa tygrysów
Uniwersytet Auburn - Autonomiczny wyścig w czerni i złocie
Purdue University, Amerykańska Akademia Wojskowa w West Point, z Indiana University-Purdue University Indianapolis, Indian Institute of Technology Kharagpur (Indie), Universidad de San Buenaventura (Kolumbia) - Autonomiczny Wyścig Kawalerów
Uniwersytet Wirginii - EuroRacing
University of Modena and Reggio Emilia (Włochy), University of Pisa (Włochy), ETH Zurich (Szwajcaria), Polska Akademia Nauk (Polska) - KAIST
Korea Advanced Institute of Science and Technology (Korea Południowa) - MIT-PITT-RW
Massachusetts Institute of Technology, University of Pittsburgh, Rochester Institute of Technology, University of Waterloo (Kanada) - PoliMOVE
Politechnika w Mediolanie (Włochy), Uniwersytet Alabama - Autonomiczny sport motorowy TUM
Uniwersytet Techniczny w Monachium (Niemcy)
Czwarte i piąte okrążenie, ostatnie dwa okrążenia, są bardzo podobne do tradycyjnych zawodów sportów motorowych. W czwartej rundzie, która odbędzie się 21 i 22 października, każda drużyna spróbuje zakwalifikować swoją Dallara IL-15 do finału wyścigu na 2,5-milowym owalu. Każdy zautomatyzowany IL-15 przejedzie samotnie 10 okrążeń na torze, podobnie jak w przypadku czterech okrążeń kwalifikacyjnych w Indianapolis 500. Drużyna awansuje do finału, jeśli jej IL-15 spełni dwa kryteria podczas biegu, a wszystkie ukończą 10 okrążeń na 15 minut lub mniej (minimalna średnia prędkość 100 mph) i ukończyć jedno okrążenie w 75 sekund lub mniej (minimalna średnia prędkość 120 mph). O wynikach zespołów w czwartej rundzie decyduje także pozycja startowa na boisku w piątej rundzie, wyścigu finałowym.
Piąty wyścig, który odbędzie się 23 października, będzie wyścigiem finałowym na 20 okrążeń pomiędzy wszystkimi zwycięskimi kwalifikacjami. Pierwszy IL-15, który przekroczy linię mety, zostanie ogłoszony zwycięzcą, a zwycięska drużyna otrzyma 1 milion dolarów. Drużyny z drugiego i trzeciego miejsca otrzymają odpowiednio 250 000 $ i 50 000 $. Należy zauważyć, że IL-15 musi ukończyć wyścig w ciągu 25 minut lub mniej, aby zostać sklasyfikowanym jako finiszer i kwalifikować się do nagrody pieniężnej. Autonomiczne wyzwanie Indy kontynuuje tradycję żużlowego hojnego nagradzania tych, którzy przekraczają granice mobilności.