Gospodarka
Ukraiński rząd rekrutuje brytyjskiego giganta reklamowego WPP do kampanii na rzecz odbudowy gospodarki
Środa, 22 czerwca 2022 14:55
WPP i ukraiński rząd ogłosiły nowe partnerstwo w celu przyciągnięcia inwestycji na Ukrainę i pomocy w odbudowie jej gospodarki.
Agencje WPP z Ukrainy, Polski i Czech będą współpracować z ministrem kultury i polityki informacyjnej Ołeksandrem Tkachenko i jego rządowymi kolegami z Advantage Ukraine, aby pokazać, że Ukraina jest otwarta na biznes.
Inicjatywa skierowana jest do liderów w regionie i na całym świecie, aby zachęcić do inwestycji z zagranicy w celu wsparcia ożywienia gospodarczego kraju, zgodnie z sesją z prezesem WPP Markiem Readem na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności w Cannes Lions.
Szerszy program pokaże różnorodność talentów i wiedzy fachowej na Ukrainie w sektorach takich jak rolnictwo, technologia, edukacja i branże kreatywne, a także jej ogromny potencjał dla inwestycji komercyjnych.
Minister Oleksandr Tkachenko powiedział: „Z przyjemnością ogłaszam nasze partnerstwo z WPP w ramach naszej nowej inicjatywy Advantage Ukraine, która stworzy odpowiednie warunki dla inwestycji zagranicznych i stworzy atrakcyjne możliwości dla wizjonerskich liderów biznesu i inwestorów. Chcemy, aby świat wiedział, że Ukraina jest nadal otwarta na biznes i ma potencjał, by stać się ważnym ośrodkiem kultury i technologii cyfrowych w Europie”.
Mark Read, dyrektor generalny WPP, skomentował: „Jesteśmy bardzo dumni, że możemy bezpośrednio wspierać Ukrainę poprzez tę kampanię. Kreatywność ma moc nie tylko rozwiązywania problemów handlowych, ale także rozwiązywania niektórych z największych problemów, z którymi się borykamy.
Partnerstwo WPP z ukraińskim rządem będzie miało na celu osiągnięcie obu tych celów – podkreślenie ogromnego potencjału handlowego kraju przy jednoczesnym wspieraniu gospodarczego boomu niezbędnego do odbudowy ukraińskiego życia społecznego i kulturalnego oraz zapewnienie świetlanej przyszłości obywatelom tego narodu.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”