technologia
Tworzenie jednej z „najfajniejszych” rzeczy w Wisconsin: butów roboczych Thorogood
Jaka jest najfajniejsza rzecz zrobiona w Wisconsin?
Według konkursu przeprowadzonego jesienią tego roku but roboczy Thorogood jest głównym kandydatem. Buty „American Heritage” zostały wypuszczone w październiku finalista do tegorocznego konkursu „Najfajniejsza rzecz wyprodukowana w Wisconsin”, organizowanego przez stowarzyszenie branżowe Wisconsin Producentów i Handlu.
Aby zostać „najfajniejszą rzeczą”, głosujący wybierali spośród ponad 100 nominowanych produktów. Wśród finalistów znalazł się m.in. boczek wędzony z jabłoni Bezbutelkowy dystrybutor wody i odśnieżarkę. Wygrał bezbutelkowy dystrybutor wody.
Buty robocze Thorogood produkowane są przez firmę Merrill Firma obuwnicza Weinbrenner. Jeff Burns, prezes firmy, pojawił się niedawno w programie „The Morning Show” WPR i powiedział, że jest dumny z tego, że buty Thorogood zachowały „klasyczny, kultowy wygląd” przez ponad 100 lat.
„Jestem trochę stronniczy, ale uważam, że są bardzo fajni” – powiedział. „Otrzymujemy komentarze z całego świata. Mamy ludzi, którzy twierdzą, że rzeczywiście wzięli w nim ślub. To nie tylko świetny wygląd butów roboczych, ale także świetny wygląd marki lifestylowej.
W „The Morning Show” Burns omówił także klimat biznesowy w stanie Wisconsin, współpracując ze zorganizowanymi pracownikami i dbając o buty.
Poniższe informacje zostały zredagowane w celu zapewnienia zwięzłości i przejrzystości.
Kate Archer Kent: Jaka jest wartość marki wyprodukowanej w Wisconsin?
Jeff Burns: W Stanach Zjednoczonych nie ma zbyt wielu firm obuwniczych. Atak importowanych produktów spowodował, że wiele firm obuwniczych upadło. Od 132 lat produkujemy buty w stanie Wisconsin. I to jest ważne. Ale jeśli but nie jest naprawdę wysokiej jakości i dobry, „Made in USA” nie znaczy zbyt wiele. Kiedy wypuścisz najlepsze buty na świecie, ludzie będą mogli je nosić z dumą.
KAK: A co z materiałami? Czy możesz uzyskać odpowiedni dostęp do surowców, z których powstają te buty? Wydawać by się mogło, że byłoby to trudne, gdyby większość butów na naszych stopach nie powstała właśnie tutaj.
JB: To było trochę wyzwanie. Jak pan powiedział, 30–40 lat temu, kiedy w kraju było wiele firm obuwniczych, było też wielu producentów komponentów. A teraz, gdy nie ma już wielu producentów obuwia, nie ma także producentów komponentów. Jednak pozyskujemy najlepsze materiały z całego świata, a następnie produkujemy je tutaj, w Wisconsin.
Jeśli na przykład uważamy, że lepsza jakość pochodzi z Włoch, pozyskujemy ją we Włoszech. Ale żądamy, aby USA się ukryły. Cała nasza skóra jest produkowana w Ameryce, ponieważ szczerze mówiąc, skóra w USA jest najlepsza na świecie. Jednak pozyskujemy najlepsze komponenty z całego świata.
KAK: A co ze stalą w stalowych kapturkach? Gdzie to znajdziesz?
JB: Niewielu producentów produkuje nakrętki stalowe. Jednak okazuje się, że w Stanach Zjednoczonych wciąż jest kilku producentów, którzy produkują stalowe nakrętki. Istnieje również trend w kierunku kompozytowych palców bezpiecznych. Niektórzy producenci w USA również to robią.
KAK: Jak testujesz i wdrażasz te przełomowe nowe projekty i technologie w swoich butach? Bo tak naprawdę liczy się to, czy nie służą konsumentom.
JB: Istnieją standardy, których musimy przestrzegać (standardy Agencji Bezpieczeństwa i Higieny Pracy). Ale to, co nas wyróżnia, to fakt, że wiele firm obuwniczych ma obecnie projektantów, którzy potrafią rysować ładne obrazki, a my mamy projektantów, którzy również potrafią rysować ładne obrazki. Ale mamy też szewców, którzy wiedzą, jak zrobić but. Są ludzie, którzy mogą wpaść na fajny pomysł, ale są też ludzie, którzy naprawdę wiedzą, jak zrobić but.
KAK: To jak rzemieślnicy, którzy mają wiedzę technologiczną, aby złożyć buty w całość.
JB: Bez pytania. Aby zrobić jeden z naszych butów, potrzeba 130 kroków. A jeśli nie uda nam się wykonać któregoś z tych kroków, możemy mieć problem. Wiele rzeczy musi się wydarzyć i wszystko musi się połączyć, aby stworzyć to, co naszym zdaniem jest najlepszym butem na świecie. Masz rację, mamy rzemieślników. Nie mamy ludzi, którzy po prostu dodają śrubę tu i tam. Zatrudniamy ludzi, którzy są prawdziwymi rzemieślnikami i są dumni z produkcji naszych butów.
KAK: Na Twojej stronie internetowej znajduje się informacja, że Thorogood jest własnością pracowników. Czy możesz wyjaśnić strukturę swojej firmy?
JB: W latach 80-tych należeliśmy do dużej międzynarodowej firmy. Chcieli zamknąć te fabryki w Wisconsin. Bylibyśmy kolejną statystyką mówiącą o utracie amerykańskiego przemysłu obuwniczego.
Jednak lokalna grupa biznesmenów kupiła firmę od międzynarodowej firmy i uratowała miejsca pracy wszystkim pracownikom tych fabryk. W 2000 roku przedsiębiorcy sprzedali go pracownikom. Od tego czasu jesteśmy firmą pracowniczą i jesteśmy z tego bardzo dumni.
KAK: Jaką rolę odgrywa tworzenie związków zawodowych?
JB: Jesteśmy fabryką związkową. Jesteśmy fabryką związkową od 1947 roku i jesteśmy dumni z przynależności do związku zawodowego. Kiedy zwróciliśmy się do firmy pracowniczej, związek zdecydował się nie brać udziału w planie własności pracowniczej. Naszym członkom związku zapewniamy dokument 401(k). Nawet jeśli nie są częścią personelu, nadal są częścią rodziny Weinbrenner i są dumni z produkcji najlepszych butów na świecie.
KAK: Obok, w Minnesocie, znajduje się firma Red Wing Shoes. Zastanawiam się: jak sobie radzisz z konkurencją?
JB: Uważamy, że Red Wing to świetna firma. Nie prowadzą biznesu tak długo jak my, ale działają już od długiego czasu. To dobra firma i jest dobra konkurencja.
Wspieramy także amerykańską produkcję. Kiedy słyszymy o upadku kolejnej firmy, boli nas to, ponieważ nie chcemy, aby nasz amerykański przemysł obuwniczy wyschnął. Ale nasza konkurencja jest zdrowa i czujemy, że produkujemy najlepsze buty na świecie i jesteśmy dumni z tego, co robimy.
KAK: Jak najlepiej dbać o buty?
JB: But to skóra. Jest to materiał naturalny. A jeśli wilgoć pozostanie w skórkach, wytrzymają one dłużej. Jeśli nie wypolerujesz butów, ryzykujesz wyschnięciem skóry. A potem skóra pęka.
KAK: Co mogłoby poprawić klimat biznesowy tutaj, w Wisconsin?
JB: Uważam, że powinniśmy zwrócić uwagę na niedrogie mieszkania. To jedna z rzeczy, na którą naprawdę musimy zwrócić uwagę tutaj, w tym stanie. Nasze bezrobocie jest bardzo niskie, a konkurencja o pracowników zacięta. Aby móc konkurować z innymi producentami i firmami, w ostatnich latach musieliśmy znacząco podnieść stawki wynagrodzeń. Myślę jednak, że gdybyśmy mogli zająć się niedrogimi mieszkaniami, znacznie przyczyniłoby się to do sprowadzenia ludzi do stanu, aby obsadzić te miejsca pracy.