technologia
Twórcy Zeldy wyjaśniają, dlaczego seria może nie otrzymać Mario Makera
Eiji Aonuma wyjaśnia, dlaczego formuła Mario Maker może nie działać w przypadku Zeldy
W Legenda Zeldy: Łzy Królestwagracze nie tylko grali w inną historię osadzoną w Hyrule. Kontynuacja Oddech Dzikiego posunął elementy piaskownicy z poprzedniej gry o kilka kroków dalej, umożliwiając graczom wykorzystanie nowego zakresu mocy do konstruowania maszyn, broni i narzędzi przy użyciu obiektów ze świata. Wprowadzając to Łzy Królestwa zachęcał graczy do prawdziwej kreatywności i przesuwania granic budowania w grze.
Fani zareagowali na ten nowy poziom wolności, wymyślając imponujące dzieła i udostępniając je w Internecie. Odkąd Nintendo wypuściło tę grę, fani zamienili wyrafinowane przedmioty, takie jak deskorolki, w skomplikowane maszyny, takie jak zmechanizowany Kaiju wyglądający jak Godzilla. Biorąc pod uwagę nacisk w grze na kreatywność, producent Zeldy Eiji Aonuma i reżyser gry Hidemaro Fujibayashi zapytali, czy fani kiedykolwiek otrzymają grę Zelda skupiającą się wyłącznie na tworzeniu własnych dzieł Twórca Super Mario. Z brzmienia ich odpowiedzi wynika, że wydaje się mało prawdopodobne, aby Nintendo wypuściło grę Zelda skupiającą się wyłącznie na tworzeniu poziomów lub lochów.
„Kiedy tworzymy gry takie jak Łzy KrólestwaMyślę, że ważne jest, abyśmy nie traktowali kreatywności jako wymogu. Zamiast tego wprowadzamy do gry rzeczy, które zachęcają ludzi do kreatywności i dają im możliwość bycia kreatywnymi, nie zmuszając ich do tego” – powiedziała Aonuma przez tłumacza w osobistym wywiadzie.
Zdjęcie: Nintendo/Nintendo EDP
W Twórca Super Mario I Twórca Super Mario 2Gracze mogą od podstaw projektować własne poziomy Mario, korzystając z edytora w grze. Umożliwiło to graczom tworzenie wszelkiego rodzaju niestandardowych poziomów w Mario. Gracze mogą tworzyć niezwykle trudne poziomy, które będą wyzwaniem nawet dla najbardziej doświadczonych graczy Mario, lub tworzyć szalone dzieła, które zamieniają poziom Mario w hołd dla Splatoon. Niezależnie od podejścia, ważną cechą gier Super Mario Maker jest to, że polegają one na kreatywności graczy.
Nie jest tajemnicą, że twórcy Łzy Królestwa inspirowane były reakcjami fanów Oddech Dzikiego. Twórcy zauważyli, że gracze przekraczają granice kreatywności Oddech Dzikiego, a później opracowali grę, która wzmocniła te elementy piaskownicy. Mając to na uwadze, fani Zeldy od dawna zastanawiali się, czy kiedykolwiek wyjdzie wersja Zeldy działająca jak Mario Maker – w której gracze będą mogli tworzyć lub projektować lochy lub światy. Kiedy jednak Aonumę zapytano bezpośrednio o grę Zelda w stylu Mario Maker, otrzymał interesującą odpowiedź na temat natury gier Zelda i tego, co oferują graczom.
Obraz: Nintendo
„Są ludzie, którzy chcą mieć możliwość stworzenia czegoś od zera, ale to nie wszyscy” – powiedział Aonuma. „Myślę, że każdemu podoba się odkrywanie własnej drogi w grze i to jest coś, co naprawdę chcieliśmy wziąć pod uwagę Łzy Królestwa; Nie ma jednego dobrego sposobu na zabawę. Jeśli jesteś osobą kreatywną, masz szansę wybrać tę ścieżkę. Ale to nie jest to, co musisz zrobić; Grę możesz także kontynuować na wiele innych sposobów. Dlatego nie sądzę, że w The Legend of Zelda pasowałoby wymaganie od ludzi budowania rzeczy od zera i zmuszanie ich do kreatywności.
Biorąc pod uwagę reakcję Aonumy, wydaje się mało prawdopodobne, aby Zelda kiedykolwiek doczekała się swojego odpowiednika w Mario Makerze. Gdybyśmy mieli uzyskać bardziej kreatywne elementy, należałoby je oczywiście osadzić w większej grze, w której gracze mogliby robić różne rzeczy na różne sposoby. Jeśli więc liczysz na narzędzie do tworzenia Zeldy, być może lepiej będzie, jeśli znajdziesz inne gry, które obecnie oferują podobne opcje – które na szczęście dla nas już istnieją.
Czytaj więcej