Connect with us

technologia

Tryb „daltonizmu” w Tekken 8 wywołuje migreny, zawroty głowy i debaty

Published

on

Tryb „daltonizmu” w Tekken 8 wywołuje migreny, zawroty głowy i debaty
W trybie dla daltonistów w Tekken 8 wojownicy uderzają się nawzajem w wyraźne czarno-białe linie.
Powiększać / Wygląda dziko i inaczej, jak coś, czego nikt wcześniej nie próbował. Wielu ekspertów ds. dostępności twierdzi, że jest ku temu powód Tekkena 8Styl nie jest powszechnie używany.

Bandai Namco/YouTube/Gatterall

Współczesne gry walki przeszły długą drogę od swoich początków, jeśli chodzi o zapewnianie dostępnych opcji. Uliczny wojownik 6 ma Wskazówki dźwiękowe Może to zapewnić graczom niedowidzącym odległość, wzrost, stan zdrowia i inne ważne dane. Król wojowników 15 włączony Regulacja poziomu kontrastu pomiędzy postaciami graczy a tłem. Konkurenci lubią BrolyNogi a liczni hakerzy sprzętowi popchnęli ten pozornie niegościnny gatunek jeszcze dalej.

Tekkena 8, który ukaże się jeszcze w tym miesiącu, wydaje się mierzyć jeszcze wyżej, oferując w swoich ustawieniach szereg opcji widzenia kolorów. Obejmuje to nieoficjalnie nazywany „trybem dla daltonistów” z czarno-białym tłem o zmniejszonej liczbie szczegółów oraz spłaszczonymi kształtami postaci wypełnionymi poziomymi lub pionowymi liniami w paski. Ale to, co zaczęło się od ekscytacji w społeczności gier walki i dostępności tą ofertą, przekształciło się w ostrzeżenia o możliwości wystąpienia migreny, zawrotów głowy, a nawet drgawek.

Możesz zobaczyć tryb w akcji wersję demonstracyjną Windowsa lub w film z YouTube udostępniony przez Gatteralla– czego oczywiście nie powinieneś oglądać, jeśli uważasz, że masz problemy z obrazami stroboskopowymi. Entuzjazm Gatteralla dla Tekkena 8Podejście firmy do kwestii dostępności dla daltonistów („Dosłownie żadna gra tego nie dokonała”) było atrakcyjne Komentarz Katsuhiro Harady, szef działu gier Tekken dla dewelopera i wydawcy Bandai Namco, na X (dawniej Twitter). Harada powiedział, że opracował i przetestował „przystępną wersję”. Tekkena 7, który nigdy nie został wysłany ani sprzedany. Harada stwierdza, że ​​te „badania” przyniosły skutek Tekkena 8.

Nie wszyscy w kręgach związanych z dostępnością gier byli zachwyceni nowymi ofertami, zwłaszcza gdy udostępnili je bezpośrednio im entuzjastyczni obserwujący. Morgan Baker, dyrektor ds. dostępności gier w Electronic Arts, – zapytali obserwujący do „Proszę, przestań mnie oznaczać Tekkena 8 „Filtry paskowe dla daltonistów”. Sceny „już wywołały migrenę aurową” – napisała Baker, a ona „nie może sobie teraz pozwolić na zakup kolejnego”.

READ  „Otrzymuję sygnały z USA”, że opozycja zagraża stosunkom polsko-amerykańskim – twierdzi premier

Konsultant ds. dostępności Ian Hamilton ponownie opublikował serię osób, w których w tym samym czasie powołał się na migreny, nudności lub drgawki Rozszyfrowanie ogólnej natury „filtrów” dla daltonistów jako inżynieryjne podejście do szerszego wyzwania projektowego. Dodał w wątku, że wypuszczenie gry zawierającej tryb potencjalnie wywołujący napady padaczkowe może spowodować, że ludzie przypadkowo odkryją swoją podatność, podobnie jak w niesławnym odcinku z 1997 r. Pokémony Serial telewizyjny. Baker i Hamilton zauważyli również problemy z automatycznym odtwarzaniem takich filmów w witrynach takich jak X/Twitter.

James Berg, menedżer projektu dostępności w Xbox Game Studios, poszedł dalej wyjaśnij, dlaczego przesuwanie linii ciągłych w filmie może powodować problemy u osób dotkniętych efektami stroboskopowymi. „Wzory linii poruszających się po ekranie tworzą ciągły obszar błysków o wysokiej częstotliwości, przypominających niewidzialną błyskawicę” – napisał Berg. „Silniki ludzkiego ciała nie są tego wielkimi fanami.” W pewnym momencie, zwykle około 40 klatek na sekundę, ludzie zaczynają odczuwać „częstotliwość fuzji migotania”, chociaż niektórzy odczuwają ją również przy 60 fps (lub Hz). Móc.

TekkenaHarada została odepchnięta, Napisz później„Kilka osób, choć bardzo niewiele”, źle zrozumiało, co jego zespół próbował zrobić. Harada napisał, że istnieje wiele opcji, nie tylko tryb dla daltonistów, ale także regulacja jasności efektów i innych elementów. „Te opcje widzenia kolorów są rzadką częścią gatunku bijatyk, ale wciąż są badane i zamierzamy je rozszerzyć w przyszłości” – napisał Harada. Dodał, że programiści „współpracowali z wieloma instytutami badawczymi i społecznościami, aby opracować tę opcję”, jeszcze zanim wypuszczono niesprzedaną „dostępną wersję” Tekkena 7.”

Świadomość daltonizmu nie jest już rzadkością, a dostępność gier wzrosła wraz z rozwojem branży, chociaż nadal potrzebne jest wsparcie. Deweloperzy odkrywają odbiorców, których być może nigdy sobie nie wyobrażali, na przykład niewidomych graczy sportowych EA. Ogólna świadomość potrzeb w zakresie dostępności i dużego rynku, z którego można skorzystać, gdy zostaną one zaspokojone, popchnęła wiele gier w kierunku inkluzywności. Wygląda jednak na to, że nowi i uznani programiści mogą się jeszcze wiele nauczyć.

READ  Grupa Azoty SA: wśród sygnatariuszy Memorandum of Understanding rozwoju polskiej technologii ogniw jonowych do elektrochemicznego magazynowania energii

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *