Gospodarka
Transport publiczny z tyłu. Pandemia zmieniła zasady gry
O sprawie pisze Gazeta Wyborcza. Czytamy w nim, że w październiku 65 proc. Pojawiło się w pojazdach stolicy. mniej pasażerów niż w zeszłym roku.
Efekt? Linie obsługujące tylko szkoły zostały zawieszone, inne kursują znacznie rzadziej niż wcześniej. Metro przestało kursować od piątku do soboty oraz od soboty do niedzieli nawet w nocy na nieco ponad tydzień. W tym czasie ruch spadł – jak pisze „GW” nawet o 80 proc.
Ma to oczywiście wpływ na budżety, które w tym roku będą znacznie niższe po stronie dochodowej niż wcześniej. Tu i ówdzie gminy muszą ratować się przed rosnącymi cenami biletów. W Warszawie jednak rada miasta nie zgodziła się na taki krok.
„Dziura Kościńskiego”. Minister: To niesprawiedliwe, nie będziemy wybierać samorządów
We Wrocławiu było inaczej. Tutaj magistrat wprowadza zmiany na początku nowego roku. Zwolennicy uważają, że podwyżki są niewielkie, a koszty utrzymania transportu publicznego i potrzeba ciągłej modernizacji powodują wzrost cen.
Nowe taryfy MPK Wrocław zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2021 roku. Cena biletu normalnego wzrośnie z 3,40 zł do 4,60 zł, czyli prawie 35 proc. Podnieść. Bilety jednorazowe i zwykłe są droższe.
wczoraj (21:51)
W-waPrezes takiej komunikacji prawdopodobnie z 60 tys. Miesięcznie, plus kilku wiceprezesów po 50 tys., Dyrektorzy zarządzający 30 tys., Sekretariaty, samochody … Przeczytaj całość
wczoraj (21:48)
OlaNiech złapią jeszcze więcej, a potem zastanawiają się, dlaczego ludzie zaczynają jeździć taksówkami, ponieważ jest to bardziej opłacalne.
wczoraj (21:50)
BMWA komunikacja w Chełmie jest darmowa! Można można!
Rozwiń komentarze (5)
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”