technologia
The Last of Us na PC zbiera „przytłaczająco negatywne” recenzje za awarie i słabą wydajność
Premiera The Last of Us: Part I na PC nie przebiegła tak płynnie, jak spodziewało się Naughty Dog, ponieważ port otrzymał „zdecydowanie negatywne” recenzje para. Jest to spowodowane ciągłymi awariami i niską wydajnością w grze, a nie jakością rzeczywistej gry. Naughty Dog sam zajmował się portem na PC, potwierdzając, że bada zgłoszone problemy i zachęcając użytkowników do przesyłania zgłoszeń do pomocy technicznej na swojej stronie internetowej.
Od ponad 3200 Oceny użytkowników Steam, 67 procent jest po stronie negatywnej, zgłaszając wyżej wymienione problemy z wydajnością. Niektórzy zweryfikowani nabywcy portu PC twierdzą, że ich kopia ulega awarii co 20 minut, podczas gdy inni narzekają na słabą optymalizację. Tworzenie shaderów jest również źródłem frustracji dla wielu osób.
Wcześniej tego dnia Naughty Dog wypuściło m.in wpis na blogu Zawiera szczegółowe informacje na temat pracy włożonej w wersję gry The Last of Us: Part I na PC. „Teraz, gdy wydaliśmy remake na PS5, jesteśmy podekscytowani możliwością wprowadzenia tej gry nie tylko na PC, ale także na PC” – napisano. Jednak przy tak wielu negatywnych recenzjach użytkowników w momencie premiery jasne jest, że coś jest nie tak na PC.
Pomimo tych wszystkich problemów deweloper przyspieszył wspólne prace nad PS5 i PC: „Dzielenie się naszymi historiami i doświadczeniami zarówno na PS5, jak i PC to coś, co Naughty Dog przyjęło i będzie nadal wspierać”. Gra wieloosobowa The Last of Us jest uruchamiana dzień w dzień na obu platformach, więc studio będzie niezłomne w rozwiązywaniu tych początkowych problemów.
Czy miałeś problemy z The Last of Us: Part I na PC? Podziel się swoimi doświadczeniami w komentarzach poniżej.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”