Zabawa
The Gauge™: Polska | Wrzesień
Wrzesień przynosi zmiany w krajobrazie telewizji, gdyż w tym miesiącu rozpoczął się nowy rok szkolny dla prawie 6,4 mln widzów w Polsce. To natychmiast zmniejsza ilość czasu spędzanego przez uczniów w domu i zmienia strukturę konsumpcji wideo na ekranach telewizorów.
Młodzi widzowie w wieku od 4 do 15 lat spędzili we wrześniu przed ekranem telewizora średnio o 7 minut mniej niż w sierpniu. Natomiast widzowie w wieku 35–44 lata spędzili przed telewizorem o 6 minut więcej niż w sierpniu 2023 r. Wzrost ten wynika głównie z pojawienia się nowych programów na głównych, tradycyjnych kanałach: zarówno kontynuacji znanych tytułów, jak i nowych programów. Ponadto wzrosło zainteresowanie treściami informacyjnymi przed wyborami parlamentarnymi zaplanowanymi na październik, a kanały informacyjne i programy informacyjne przyciągają więcej widzów.
Czynniki te przyczyniły się do wzrostu udziału widzów tradycyjnych sieci telewizyjnych i spadku udziału transmisji strumieniowej wideo w całkowitej konsumpcji telewizji. Wśród dostawców usług streamingowych we wrześniu udział w rynku nieznacznie straciły Netflix i YouTube, natomiast Disney+, HBO MAX i Player zdołały zwiększyć swoje udziały.
Informacje o mierniku™
The Gauge™ ma na celu dostarczanie branży medialnej miesięcznych analiz oglądalności telewizji na głównych platformach telewizyjnych. Nielsen wydał swoje pierwsze wydanie The Gauge™ w USA w maju 2021 r.
Informacje o metodologii Gauge™
Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu Nielsena, który obejmuje 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 uczestników. The Gauge™: Poland opiera się na miesięcznych danych dotyczących udziału w widowni AMR (średnia ocena minutowa). Dane prezentowane są dla osób w wieku 4 lat i więcej w podziale na telewizję kablową, satelitarną i naziemną (zarówno liniową, jak i opóźnioną do 7 dni) oraz oglądalność transmisji strumieniowych (za transmisję strumieniową kanałów telewizyjnych na platformach OTT uważa się oglądalność transmisji strumieniowej na żywo – klasyfikacja liczby widzów ). Kategoria „Inne” obejmuje wyświetlenia niezatwierdzonych treści.
Nielsen Polska stworzył tę wersję narzędzia The Gauge™, stosując metody koncepcyjnie podobne do wersji amerykańskiej. Porównania powinny uwzględniać różnice metodologiczne.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.