Zabawa
The Gauge™: Polska | styczeń 2024 r
Z początkiem 2024 roku wprowadzono w Polsce zmiany w sposobie korzystania z ekranów telewizyjnych.
Polscy widzowie spędzali w styczniu przed ekranem głównym średnio 4 godziny i 19 minut dziennie i choć to tylko o 1 minutę więcej niż w grudniu 2023 r., to składowe tego rozważania nieznacznie się zmieniły.
Czas spędzony na oglądaniu tradycyjnej telewizji pozostał na tym samym poziomie co w grudniu 2023 r., ale czas spędzony na oglądaniu treści przesyłanych strumieniowo wzrósł o 8%.
Wśród programów telewizyjnych największą oglądalnością w styczniu cieszyły się polskie seriale, programy informacyjne oraz transmisje z Pucharu Świata w skokach narciarskich. Wśród źródeł treści streamingowych wzrosty zanotowały CDA.pl, HBO Max, Canal+Online i Netflix.
Podwyżki odnotowane w tych źródłach przyczyniły się do wzrostu ogólnego udziału transmisji strumieniowej w oglądalności wideo na ekranach telewizorów, który w styczniu osiągnął rekordowy poziom 7,6% (najwyższy od czasu uruchomienia raportowania Gauge w Polsce). Netflix jeszcze bardziej umocnił swoją pozycję najchętniej oglądanego serwisu streamingowego, wzrastając do 2,1% (z 1,9% w grudniu).
Informacje o mierniku™
The Gauge™ ma na celu dostarczanie branży medialnej miesięcznych analiz oglądalności telewizji na głównych platformach telewizyjnych. Nielsen wydał swoje pierwsze wydanie The Gauge™ w USA w maju 2021 r.
Informacje o metodologii Gauge™
Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu Nielsena, który obejmuje 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 panelistów. The Gauge™: Poland opiera się na miesięcznych danych dotyczących udziału w widowni AMR (średnia ocena minutowa). Dane prezentowane są dla osób powyżej 4. roku życia w podziale na telewizję kablową, satelitarną, naziemną (zarówno liniową, jak i opóźnioną do 7 dni) oraz oglądalność transmisji strumieniowych (oglądalność kanałów telewizyjnych transmitowanych na żywo na platformach OTT klasyfikowana jest jako ). oglądalność transmisji strumieniowej). Kategoria „Inne” obejmuje wyświetlenia nierozpoznanych treści.
Nielsen Polska stworzył tę wersję narzędzia The Gauge™, korzystając z porównań metod.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.