Zabawa
The Gauge™: Polska | luty 2024
W lutym Polacy spędzali przed ekranem telewizora średnio 4 godziny i 8 minut dziennie, czyli o 11 minut mniej niż w styczniu 2024 roku.
Główną przyczyną spadku jest krótszy czas spędzany przed tradycyjną telewizją: widzowie obejrzeli średnio o 17 minut mniej niż w styczniu. Nieco więcej czasu spędzili jednak na przesyłaniu strumieniowym treści (średnio 1 minutę w porównaniu do stycznia).
Wśród programów telewizyjnych największą oglądalność w lutym miały polskie seriale, programy rozrywkowe i treści informacyjne. Liderem wśród kanałów telewizyjnych pod względem oglądalności stał się kanał informacyjny TVN24. Wśród źródeł treści streamingowych wzrosty zanotowały SkyShowtime, Pilot WP i CDA.pl.
Czynniki te przyczyniły się do wzrostu ogólnego udziału transmisji strumieniowej w oglądalności wideo na ekranach telewizorów, osiągając w lutym rekordowy poziom 8,3% (najwyższy poziom od czasu wprowadzenia w Polsce raportowania Gauge). Netflix utrzymał się na szczycie rankingów serwisów streamingowych, ale jego udział w ekranach telewizorów nieznacznie spadł do 2,0% (z 2,1% w styczniu). Na drugim miejscu swoją pozycję umocnił YouTube, zmniejszając dystans do Netfliksa i odnotowując udział w ekranach telewizorów na poziomie 1,9% (z 1,6% w styczniu).
Informacje o mierniku™
The Gauge™ ma na celu dostarczanie branży medialnej miesięcznych analiz oglądalności telewizji na głównych platformach telewizyjnych. Nielsen wydał swoje pierwsze wydanie The Gauge™ w USA w maju 2021 r.
Informacje o metodologii Gauge™
Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu Nielsena, który obejmuje 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 uczestników. The Gauge™: Poland opiera się na miesięcznych danych dotyczących udziału w widowni AMR (średnia ocena minutowa). Dane prezentowane są dla osób w wieku od 4 lat w podziale na telewizję kablową, satelitarną i naziemną (zarówno liniową, jak i z opóźnieniem do 7 dni) oraz oglądalność transmisji strumieniowych (oglądalność kanałów telewizyjnych na żywo transmitowanych na platformach OTT uważana jest za transmisję strumieniową – sklasyfikowana liczba widzów). Kategoria „Inne” obejmuje wyświetlenia niezatwierdzonych treści.
Nielsen Polska stworzył tę wersję narzędzia The Gauge™, korzystając z porównań metod.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.