Świat
Tesla prowadzi kampanię, aby biuro Modiego w Indiach obniżyło podatki przed wejściem na rynek
NEW DELHI, 20 października (Reuters) – Tesla Inc (TSLA.O) wezwał biuro premiera Indii Narendry Modiego do obniżenia podatków importowych od pojazdów elektrycznych przed ich sprzedażą, poinformowały cztery źródła, zwiększając żądania, które zostały odrzucone przez niektórych indyjskich producentów samochodów.
Tesla planuje rozpocząć sprzedaż importowanych samochodów w Indiach jeszcze w tym roku, ale twierdzi, że podatki w tym kraju należą do najwyższych na świecie. Jego wezwanie do obniżek podatków – po raz pierwszy zgłoszony przez Reuters w lipcu – zgłosili zastrzeżenia kilku lokalnych podmiotów, które twierdzą, że taki ruch zniechęciłby do inwestycji w produkcję krajową.
Kierownictwo Tesli, w tym dyrektor ds. polityki w Indiach Manuj Khurana, w zeszłym miesiącu na zamkniętej sesji wniosło sprawę firmy do urzędników Modiego, argumentując, że podatki są zbyt wysokie, powiedziały cztery źródła zaznajomione z dyskusjami.
Podczas spotkania w biurze Modiego Tesla powiedział, że według jednego ze źródeł, indyjska struktura celna nie uczyni prowadzenia interesów w tym kraju „realną propozycją”.
Indie mają 60% cła importowego na pojazdy elektryczne o wartości 40 000 USD lub mniej i 100% cła na pojazdy kosztujące ponad 40 000 USD. Analitycy twierdzą, że przy tych stawkach samochody Tesli mogą stać się zbyt drogie dla kupujących i ograniczyć ich sprzedaż.
Tesla również osobno złożyła wniosek o spotkanie między jej przewodniczącym, Elonem Muskiem i Modim, podały trzy źródła.
Biuro Modiego i Tesli, a także jego kierownik Khurana, nie odpowiedzieli na prośbę o komentarz.
Nie jest jasne, co konkretnie powiedziało biuro Modiego w Tesli, ale cztery źródła powiedziały urzędnikom rządowym Reutera, że są podzieleni w sprawie żądań amerykańskiego producenta samochodów. Niektórzy urzędnicy chcą, aby firma zobowiązała się do lokalnej produkcji przed rozważeniem ulg podatkowych importowych.
Obawy o wpływ na lokalny przemysł motoryzacyjny również ciąży na rządzie, dodają źródła.
Indyjskie firmy, takie jak Tata Motors (TAMO.NS)kto ostatnio? 1 miliard dolarów zebrany od inwestorów w tym TPG w celu zwiększenia lokalnej produkcji EV, powiedział, że przyznanie koncesji Tesli byłoby sprzeczne z planami Indii zwiększenia krajowej produkcji EV.
Jedno ze źródeł, które zna nastawienie rządu, bezpośrednio powiedziało: „Gdyby Tesla była jedynym producentem pojazdów elektrycznych, obniżki ceł by zadziałały. Ale są też inne”.
Minister transportu powiedział, że Tesla nie powinna sprzedawać samochodów wyprodukowanych w Chinach w Indiach w tym miesiącu, a zamiast tego produkować lokalnie, ale Tesla powiedziała, że najpierw będzie eksperymentować z importem.
Musk powiedział na Twitterze w lipcu, że „jeśli Tesla może odnieść sukces z importowanymi pojazdami, bardzo prawdopodobna jest fabryka w Indiach”.
Indyjski rynek pojazdów elektrycznych klasy premium jest wciąż w powijakach, a infrastruktura do ładowania jest ograniczona. Tylko 5000 z 2,4 miliona samochodów sprzedanych w Indiach w zeszłym roku było elektrycznych.
Urzędnik rządowy powiedział, że obniżenie ceł na ograniczony czas, aby utorować drogę do wejścia Tesli, może „wzmocnić przyjazny dla inwestorów wizerunek Indii i ekologiczne referencje”, przyciągając jednocześnie więcej inwestycji.
Raport Aditi Shah; Adaptacja Filippy Fletcher
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Organizator. Entuzjasta podróży. Rozwiązuje problemy. Miłośnik muzyki. Oddany uczony kulinarny. Nieuleczalny fan internetu. Zwolennik popkultury.”