technologia
Technologia GateHouse Maritime do ochrony Morza Bałtyckiego
Firma GateHouse Maritime zajmująca się analizami i danymi morskimi otrzymała zlecenie od polskiego operatora systemu przesyłowego gazu GAZ-SYSTEMS na monitorowanie ruchu w pobliżu rurociągu podmorskiego projektu Baltic Pipe na Morzu Bałtyckim w celu zapewnienia, że statki nie uszkodzą go przypadkowo.
Baltic Pipe to strategiczny projekt infrastrukturalny UE prowadzony przez duńskie i polskie firmy, mający na celu budowę gazociągu z norweskiej części Morza Północnego do Danii i Polski.
Kontrakt GateHouse Maritime dotyczy podmorskiego rurociągu Morza Bałtyckiego o szacowanej długości 275 km. Gazociąg zostanie uruchomiony w 2022 roku. Po ukończeniu gazociąg na Morzu Bałtyckim będzie integralną częścią systemów infrastruktury gazowej w Danii i Polsce, a także zapewni gospodarstwom domowym bezpośredni dostęp do norweskich złóż gazowych.
W ramach 5-letniego kontraktu GateHouse Maritime dostarczy analizę danych w celu zautomatyzowania monitoringu nowego gazociągu na Morzu Bałtyckim.
„W odniesieniu do projektu Baltic Pipe, GateHouse Maritime dostarczy teraz narzędzia do analizy danych w celu poprawy bezpieczeństwa morskiego wokół rurociągu. Zestaw narzędzi danych jest częścią oferty GateHouse Maritime Ocean Visibility; ogromnego zbioru danych stworzonego przez sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, który może być używany do analizowania ruchu statków, wykrywania i przewidywania zdarzeń oraz dokumentowania incydentów ”- powiedział GateHouse Maritime.
Martin Dommerby Kristiansen, wiceprezes ds. Handlowych w GateHouse Maritime, powiedział: „Przede wszystkim cieszymy się, że otrzymaliśmy zamówienie tego kalibru. Projekt Baltic Pipe jest integralną częścią duńskiej i polskiej infrastruktury energetycznej, a nasze rozwiązanie może ostrzegać i zapobiegną uszkodzeniu przez statki działań w okolicy, takich jak trałowanie denne lub kotwiczenie, w celu zminimalizowania ryzyka uszkodzenia rurociągu. „
Na podstawie danych i spostrzeżeń rozwiązanie zwiększy świadomość w wyznaczonej strefie nadzoru i wokół niej oraz automatycznie ostrzeże statki, które są zbyt blisko rurociągu, a GAZ-SYSTEMS również zostanie powiadomiony, wyjaśnia Martin Dommerby Kristiansen.
Pomimo uregulowania ruchu morskiego wokół konstrukcji rurociągów i wyraźnych oznaczeń na mapach nawigacyjnych, nadal dochodzi do uszkodzeń spowodowanych przez statki. „To utorowało drogę do bardziej niezawodnych rozwiązań nadzoru, w których dane morskie są krytyczną częścią”, powiedział GateHouse Maritime.
„Dzięki solidnej bazie danych, zautomatyzowanemu monitorowaniu i alarmom eliminujemy potrzebę ręcznego monitorowania i błędów ludzkich lub niedopatrzeń. Ponadto identyfikujemy wzorce w danych o morzu, które umożliwiają raportom o sytuacjach potencjalnie wypadkowych w celu wyróżnienia obszarów, które są potencjalnym zagrożeniem i zapobiegają przyszłym szkodom. , mówi Martin Dommerby Kristiansen.