Sport
Targi nauki gromadzą najlepszych studentów z całego regionu
UTICA — Uniwersytet Utica był gospodarzem 44. dorocznych regionalnych targów naukowych w sobotę 1 kwietnia, w których wzięli udział najzdolniejsi studenci z Doliny Mohawk.
Uczniowie z okręgów szkolnych Clinton, Polska, Remsen, Rzym, Utica i Whitesboro oraz Utica Academy of Science Charter School zaprezentowali swoje projekty naukowe w hali Donahue w Bibliotece Pamięci Franka E. Gannetta.
Odbywające się od 1978 r. targi naukowe mają na celu wzmocnienie programów matematycznych i ścisłych w całej Dolinie Mohawk oraz zachęcenie uczniów do rozwijania zainteresowań naukowych w zakresie edukacji STEM.
Projekty uczniów zostały podzielone na klasy 7 i 8 w gimnazjum oraz klasy 9-12 w liceum. Projekty studenckie zostały również pogrupowane w trzy obszary tematyczne: fizyka, nauki ścisłe i matematyka, inżynieria i informatyka.
Sędziowie-wolontariusze z lokalnych uczelni, przemysłu technologicznego i badawczego, a także personelu medycznego, cywilnego i wojskowego, przeglądali każdy prezentowany projekt, zanim pozwolili publiczności wejść na teren wystawy i dowiedzieć się o projektach od studentów.
„Z wami wszystkimi na czele nauki i STEM, przyszłość rysuje się w jasnych barwach” — powiedziała Jessica Thomas o studentach biorących udział w tegorocznych targach nauki. Thomas, profesor biologii na Uniwersytecie Utica, jest dyrektorem regionalnych targów naukowych.
Zwycięzca Wielkiego Championa
- Grand Champion – poziom seniorów: „Wpływ niejonowego detergentu NP-40 na produkcję pigmentu i rozwój biofilmu w Pseudomonas uticensis” autorstwa Angeliny Le, Utica City School District.
- Drugie miejsce Grand Champion – poziom seniorów: „Myko-tektura: ocena wytrzymałości cegieł grzybowych” autorstwa Dennisa van Hoesel, okręg szkolny miasta Rzym.
- Grand Champion – Poziom Juniorów: „Szkodliwi sąsiedzi” Trent Jenny, Remsen Central School District.
Zdobywca pierwszej nagrody
- Nauki fizyczne – zaawansowany: „Oil-Be-Gone: przyjazne dla środowiska alternatywy dla utylizacji ropy” autorstwa Karla van Hoesela z okręgu szkolnego miasta Rzym.
- Nauki przyrodnicze – poziom zaawansowany: „Wpływ niejonowego detergentu NP-40 na produkcję pigmentu i rozwój biofilmu w Pseudomonas uticensis” autorstwa Angeliny Le, Utica City School District.
- Matematyka, inżynieria i informatyka – poziom starszy: „Myko-tektura: ocena wytrzymałości cegieł grzybowych” autorstwa Dennisa van Hoesel, okręg szkolny miasta Rzym.
- Nauki fizyczne – poziom młodszy: „Project Wind Power” autorstwa Jacksona LaBelli i Jamesa Lehmana z Remsen Central School District.
- Nauka – poziom młodszy: „Szkodliwi sąsiedzi” Trent Jenny, Remsen Central School District.
- Matematyka, Inżynieria i Informatyka – Poziom Junior: „Ciepło kontra zimno: co wytwarza więcej energii?” przez Alanah Lawlor i Cynthię Poczatek, Remsen Central School District.
Zdobywca drugiej nagrody
- Nauki fizyczne – zaawansowany: „Lepiej dmuchać na zimne!” Emily Smith, Centralny Okręg Szkolny w Polsce.
- Nauki przyrodnicze – poziom zaawansowany: „Kiedy życie daje ci jagody” autorstwa Abdullaha Shaika z okręgu szkolnego miasta Rzym.
- Matematyka, inżynieria i informatyka – poziom starszy: „Metal Line Speed” autorstwa Noah Longa z Centralnego Okręgu Szkolnego Whitesboro.
- Nauki fizyczne – poziom młodszy: „Muzyka w butelce” Evalyn Gates i Alexis Stevens, Remsen Central School District.
- Nauka – poziom młodszy: „The Backyard Poultry Music Test” autorstwa Brooklyna Helmera i Olivii Lalyer z Remsen Central School District.
- Matematyka, Inżynieria i Informatyka – Poziom Junior: „Wzrost roślin” Jalyn Castleberry i Amazyn Edwards, Utica Academy of Science Charter School.
Laureat III nagrody
- Nauki fizyczne – zaawansowany: „Woda naszej szkoły” autorstwa Gemmy Spadea, Clinton Central School District.
- Nauki przyrodnicze – poziom zaawansowany: „Bakterie w miejscach najbardziej narażonych” Karyn Castellano, Centralny Okręg Szkolny w Polsce.
- Fizyka – poziom młodszy: „The PVC Project” autorstwa Bryce’a Gravesa i Owena Piaschyka z Remsen Central School District.
- Nauka – poziom młodszy: „Fobie” autorstwa Ellen Bowen i Mii Torre, Clinton Central School District.
- Matematyka, Inżynieria i Informatyka – Poziom Junior: „Squishy Robot Simulator” autorstwa Aysena Sanna i Amiera Win z Utica Academy of Science Charter School.
Laureat czwartej nagrody
- Nauki fizyczne – zaawansowany: „Iluzje optyczne” Kadence Heinlein, Whitesboro Central School District.
- Nauki przyrodnicze – poziom zaawansowany: „Jak skutecznie twój płyn do płukania jamy ustnej zabija bakterie?”, Jack Hoffman, Centralny Okręg Szkolny w Polsce.
- Fizyka – Poziom Junior: „Water Works” autorstwa Kade Haver, Centralny Okręg Szkolny w Polsce.
- Nauka – poziom młodszy: „Cukrzyca: insulina kontra metformina” Emily Spatto, Remsen Central School District.
- Matematyka, Inżynieria i Informatyka – Poziom Junior: „Model turbiny wiatrowej” autorstwa Roberta Furcha i Maximiliana Moo z Utica Academy of Science Charter School.
Zdobywcy miejsc od pierwszego do czwartego zabrali do domu nagrody pieniężne w wysokości od 25 do 100 USD, a także dyplom, medal i wstążkę w uznaniu ich osiągnięć. Zwycięzca Grand Champion – Junior Level otrzymał roczne stypendium w wysokości 500 $ na Utica University wraz z trofeum i certyfikatem. Drugi Grand Champion – Senior Level otrzymał pół stypendium na roczne studia na Utica University wraz z trofeum i certyfikatem. Grand Champion – Senior Level otrzymał półstypendium do dwóch lat na Utica University, a także trofeum i certyfikat.
Jako zwyciężczyni uniwersyteckiej nagrody Grand Champion – Senior Level, Angelina Le zostanie również zaproszona do udziału w Międzynarodowych Targach Nauki i Inżynierii Regeneron 2023 w Dallas w Teksasie w przyszłym miesiącu. Uniwersytet Utica zasponsoruje ją i jednego towarzysza na udział w wydarzeniu. Jeśli Le nie będzie mógł wziąć udziału, Dennis van Hoesel, wicemistrz, zostanie zaproszony do wyścigu.
„Mam nadzieję, że to wszystko jest momentem w twojej raczkującej karierze naukowej, który zachęci cię do dalszego krytycznego i refleksyjnego myślenia o otaczającym cię świecie” – powiedział studentom Todd Pfannestiel, rektor i wiceprezes Uniwersytetu Utica. „To wasze wysiłki, które tu dziś pokazujecie, umożliwią wam odpowiedzialne działanie na rzecz lepszej społeczności przez resztę życia”.
„Idol nastolatek przyszłości. Specjalista od totalnej popkultury. Miłośnik internetu. Wannabe odkrywca.”