Zabawa
Szwedzki NENT zgłasza o 28% więcej subskrybentów | Potężny 790 KFGO
SZTOKHOLM (Reuters) – NENT, szwedzka grupa medialna rzucająca wyzwanie gigantom streamingu, takim jak Netflix i Disney + w krajach skandynawskich, odnotowała 28% wzrost liczby subskrybentów, ponieważ plan ekspansji poza Skandynawię przyniósł więcej widzów.
Firma dodała 322 000 abonentów z poprzedniego kwartału w trzecim kwartale zakończonym 30 września, w tym 36 000 w krajach skandynawskich i 286 000 za granicą.
Abonenci NENT do usługi przesyłania strumieniowego Viaplay wzrosły o 28% w kwartale, ponieważ NENT rozszerzył się na więcej krajów, które konkurują z globalnymi konkurentami, takimi jak Netflix i Disney +.
Całkowita liczba abonentów Viaplay wzrosła do 3,6 miliona. Skorygowany dochód operacyjny spadł jednak do 80 milionów koron (9,33 miliona dolarów) w porównaniu do 176 milionów rok temu, w tym 200 milionów koron w wyniku międzynarodowej ekspansji Viaplay.
Liczba abonentów wzrosła dzięki transmisji strumieniowej wydarzeń sportowych, takich jak Bundesliga, angielska Premier League, rozgrywki UEFA i Formuła 1.
„Zwiększyliśmy nasze ambicje Viaplay Originals, aby mieć co najmniej 50 produkcji w tym roku i ponad 60 w przyszłym, i zapewniliśmy kilka ważnych nowych praw sportowych na nadchodzące lata” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Anders Jensen.
Rynki międzynarodowe firmy obejmują Estonię, Łotwę, Polskę i Litwę. Oczekuje się, że premiera w USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Niemczech, Austrii i Szwajcarii wzrośnie do 16 do końca 2023 roku.
(1 USD = 8,5737 koron szwedzkich)
(Sprawozdanie Supanthy Mukherjee w Sztokholmie, pod redakcją Heleny Soderpalm i Rashmi Aich)
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.