Zabawa
Szwedzki NENT donosi o wzroście liczby subskrybentów i dochodów transmisji strumieniowej
SZTOKHOLM, 22 lipca (Reuters) – NENT (NENTb.ST), szwedzka firma rzucająca wyzwanie gigantom streamingu, takim jak Netflix (NFLX.O) w Skandynawii, odnotowała wzrost liczby abonentów i kwartalnego dochodu operacyjnego w miarę rozwoju Skandynawii.
Jego usługa przesyłania strumieniowego Viaplay zyskała w kwartale 140 000 abonentów, w tym 27 000 w krajach poza krajami skandynawskimi, gdzie oferuje swoje usługi w marcu.
Całkowita liczba abonentów wzrosła o 21% do 3,29 mln.
NENT zwiększył swój docelowy poziom abonentów Viaplay na cały rok z ponad 250 000 do 500 000 i spodziewa się przyciągnąć co najmniej 400 000 nowych płatnych abonentów w krajach skandynawskich.
Międzynarodowe rynki Viaplay obejmują Estonię, Łotwę i Litwę, a firma planuje rozpocząć działalność w Polsce w przyszłym miesiącu, a w Stanach Zjednoczonych jeszcze w tym roku.
Skorygowany dochód operacyjny wzrósł ze 156 milionów w roku poprzednim do 244 milionów koron szwedzkich (28,08 milionów dolarów amerykańskich).
Sprzedaż wzrosła o 31% do 3,07 miliarda koron, ale pozostała poniżej 3,11 miliarda koron oczekiwanych przez analityków, jak wynika z szacunków Refinitiv Eikon.
(1 USD = 8,6902 koron szwedzkich)
Reportaż Supanthy Mukherjee w Sztokholmie, montaż: Helena Soderpalm i Jason Neely
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.