technologia
Szwedzki dach SunRoof pozwala, aby dach słoneczny świecił nowymi promieniami za 15 milionów euro
Odpowiadając na nurtujące nas wszystkich podstawowe pytanie: „Dlaczego panele słoneczne, skoro mogę mieć dach słoneczny?” szyberdach zebrał w rundzie venture prowadzonej przez 15 milionów euro klimat. Belki zostały zaprojektowane tak, aby pomóc firmie w dalszym umacnianiu jej pozycji na kluczowych rynkach, a mianowicie w Szwecji, Niemczech i Polsce, dzięki zwiększonej sprzedaży i wysiłkom produkcyjnym. Do tej pory SunRoof zebrał łącznie 21,5 miliona euro.
Jak widać w ciągu ostatniego roku, zainteresowanie energią słoneczną zarówno ze strony konsumentów, jak i przedsiębiorstw gwałtownie wzrosło; odpowiednio zgodne z równie gwałtownie rosnącymi kosztami tradycyjnych źródeł energii. Widzieliśmy, jak wiele firm wynajmujących panele od nas pojawiło się z dnia na dzień, a zdecydowana większość pochodzi z Berlina.
Równolegle do paneli słonecznych, obiektów, które przyczepiają się do istniejących powierzchni, działa przemysł fotowoltaiczny zintegrowany z budynkiem (BIPV). Zamiast być przymocowanym do powierzchni, te urządzenia do zbierania energii gromadzą są materiał. Tak jest również w przypadku SunRoof.
Według firmy, oferują one „najwydajniejsze obecnie na rynku dachy fotowoltaiczne zintegrowane z budynkiem”, są „bardziej wydajne na powierzchnię dachu” i „pozostawiają mniejszy ślad węglowy i zużywają mniej zasobów i materiałów w porównaniu z tradycyjnym dachem i fotowoltaiką systemy”.
Podobnie jak kuzyni, którzy dostarczają panele, SunRoof oferuje swoim klientom kompleksowy system zarządzania energią, tj. mechanizmy zbierania i możliwości magazynowania.
„Transformacja energetyczna nie jest planem na przyszłość, to misja, którą musimy wypełnić teraz” – skomentował dyrektor generalny i współzałożyciel SunRoof. Lech Kaniuk. „Ten rok już to udowodnił, ponieważ Europa została przytłoczona falami upałów i przyćmiona brakiem bezpieczeństwa energetycznego. Celem SunRoof jest nie tylko pomaganie właścicielom domów w zaspokajaniu ich własnych potrzeb, ale także wkład w przyszłą infrastrukturę czystej energii”.
Podczas gdy berlińska mafia fotowoltaiczna specjalizuje się w wynajmie i konserwacji paneli słonecznych dla konsumentów, SunRoof jest czysto sprzedażą, ale według firmy ceny są konkurencyjne, zauważając: „SunRoof jest zdecydowanie tańszy niż dach + system fotowoltaiczny. Szwedzki design idzie w parze z ekonomią”.
Runda venture o wartości 15 milionów euro firmy SunRoof była prowadzona przez klimatfundusz wzrostu akcji z Alantra Z Inovo VC, SMOK Venture, Alfabeat, Przedsięwzięcia poziomu 2i aniołów biznesu, w tym Jon Olson wziąć udział.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”