Nauka
Szkolący się astronauta wprowadza naukę o kosmosie do klas liceum West Contra Costa Unified
Nauczyciel przedmiotów ścisłych Tobi Thomas szkoli się na astronautę.
Nauczyciel przedmiotów ścisłych Tobi Thomas szkoli się na astronautę.
West Contra Costa Unified Science Teacher Olaoluwalotobi „Tobi” Thomas goni swoje marzenie o locie w kosmos iw pewnym sensie zabiera ze sobą swoich uczniów.
Od sześciu lat 34-latek podróżuje po świecie, uczestniczy w szkoleniach i konferencjach, aby zostać astronautą. Udało mu się połączyć zamiłowanie do nauczania i cel, jakim jest wyprawa w kosmos, włączając badania kosmiczne do swoich zajęć w dystrykcie w pełni internetowej szkole Vista Virtual Academy. Ma nadzieję, że w ten sposób rozbudzi w swoich uczniach ciekawość nie tylko kosmosu, ale ogólnie nauk ścisłych.
„Staram się po prostu pokazać moją pasję do nauki o kosmosie i mam nadzieję, że rezonuje ona z nimi” — powiedział Thomas. „Naprawdę staram się wspierać to w moich uczniach, ponieważ to właśnie pomogło mi naprawdę zacząć gonić za marzeniami, kiedy znalazłem wewnętrzną motywację”.
Thomas pracuje w dystrykcie od około 10 lat, od 2015 roku ma własną salę lekcyjną. Przed pandemią pracował w kilku szkołach w powiecie, ucząc przedmiotów ścisłych i innych. W zeszłym roku został nauczycielem przedmiotów ścisłych w liceum Vista Virtual Academy i będzie gościnnie nauczał we wszystkich klasach.
Wyprawa w kosmos była dla Thomasa marzeniem z dzieciństwa – mieszanką zachwytu nad nieskończonym, niezbadanym terytorium kosmosu i miłością do „Star Treka” i innych dzieł science fiction, powiedział. Ale gdy dorósł, to marzenie powoli zaczęło blaknąć. Jednak w wieku 20 lat jego interakcja ze studentem West Contra Costa Unified przywróciła ten sen.
Powiedział, że uczeń był bardzo mądry, ale koledzy z klasy wyśmiewali go. Chciał znaleźć książkę, która zainspirowałaby ucznia i sięgnął po książkę napisaną przez jednego z jego ulubionych astronautów: dr. Mae Jemison. Jemison była pierwszą czarnoskórą kobietą, która podróżowała w kosmos i napisała kilka książek o swoim życiu i eksploracjach.
Sam Thomas przeczytał książkę przed przekazaniem jej uczniowi i ostatecznie został natchniony.
„To ponownie rozpaliło moją pasję do lotów w kosmos” — powiedział Thomas. „Naprawdę pomyślałem:„ To jest coś, co kiedyś chciałem zrobić i naprawdę nadal chcę to robić, więc pozwól mi włożyć jajka do koszyka i po prostu biegać z tym ”.
W 2017 roku Thomas zaczął badać, jak astronauci trenują przed lotem w kosmos, a następnie wziął na siebie rozpoczęcie tego procesu. Najpierw nauczył się nurkować i uzyskał certyfikat nurkowy, potem zaczął spotykać ludzi z kręgów kosmicznych, którzy udzielali mu więcej informacji na temat tego, jak trenować. To doprowadziło go do „bardziej ugruntowanych programów szkolenia astronautów”.
„Zanim się zorientowałem, byłem w Polsce, realizując analogowy program dla astronautów” — powiedział Thomas.
Powiedział, że w misji Astronaut Analog Thomas i inni zostali umieszczeni w miejscu, w którym symulowano warunki w kosmosie, aby zobaczyć, jak ich ciała zareagują na przeciwności losu. Trenował również na Florydzie, gdzie był umieszczany w różnych stanach grawitacji, a także przechodził szkolenie suborbitalne podczas symulowanej misji mezosfery.
Thomas powiedział, że jest uważany za „kandydata na naukowca-astronautę” i prowadzi rozmowy z prywatnymi i finansowanymi przez rząd programami kosmicznymi w Stanach Zjednoczonych i za granicą.
„Powiedziałbym, że jestem na jakimś radarze, gdzie jeśli pojawi się misja, moje nazwisko może zostać wyciągnięte” — powiedział Thomas. „Jest teraz w moim zasięgu, gdzie jestem w stałym kontakcie z różnymi programami”.
Thomas aktualizuje swoich uczniów podczas podróży, dzieląc się zdjęciami ze swojego szkolenia, a także artykułami i nowymi informacjami na temat bieżących badań kosmicznych, z którymi się spotyka.
Thomas powiedział, że obecnie przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną w ramach programu badań doktoranckich na Uniwersytecie Stanowym Arizony na temat uprawy żywności na Marsie, i podzielił się niektórymi swoimi badaniami z klasą dla studentów, gdzie wyhodowali własne nasiona i obserwowali warunki, które na to pozwoliły.
Thomas organizuje swoje zajęcia tak, aby nauczać standardów przedmiotów ścisłych na poziomie klasy, które powinien obejmować program nauczania, ale także daje mu możliwości rzucania podkręconymi piłkami w uczniów i omawiania tematów przestrzennych. „Na koniec dnia zadaję pytania w rodzaju:„ OK, jak byś to zrobił w stanie nieważkości? ”- powiedział Thomas. „To po prostu otwiera drzwi ciekawości i myślenia”.
Thomas odkrywa, że im bardziej otwarte są pytania i im więcej mówi o przestrzeni na swoich zajęciach, tym bardziej uczniowie się angażują.
„Moim barometrem, kiedy mogę powiedzieć, że uczniowie są zaangażowani, jest to, jak bardzo schodzimy na styczną, gdy wciąż są ciekawi i zadają pytania” – powiedział Thomas.
W zeszłym roku uczniowie Thomasa przeszli swego rodzaju przyspieszony kurs lądowania promu kosmicznego z wystrzeleniem balonu pogodowego Herkules w drugą warstwę atmosfery. Powiedział, że niektórzy studenci, którzy nigdy nie interesowali się czymkolwiek związanym z mechaniką, nadstawili uszu, gdy dowiedzieli się, że kiedy balon pęknie, nie będą wiedzieli, gdzie wyląduje.
„Rozmowa zeszła na temat tego, jak mamy odzyskać to od kogoś, pukając do jego drzwi i mówiąc:„ Hej, uh, mój statek kosmiczny wylądował na twoim podwórku ”- powiedział Thomas. „Pewne głupie rzeczy, takie jak ta, przyciągają uczniów, a potem zaczynają się interesować różnymi rzeczami tego rodzaju”.
Ale balon nie wylądował w okolicy. Pojechał do Utah.
„Moje obliczenia były błędne, a uczniowie naprawdę zdali sobie sprawę, że nauka nie jest doskonała” – powiedział Thomas.
Historia niesfornego balonu trafiła do lokalnych wiadomości w Utah, gdzie został odzyskany. Thomas i jego uczniowie nauczyli się na swoich błędach i wypuścili kolejny balon, który wylądował na czyimś podwórku w Kalifornii.
Thomas powiedział, że ma nadzieję, że te wspomnienia pozostaną z jego uczniami w późniejszym życiu. Bardziej niż stopnie, koncentruje się na kultywowaniu relacji ze studentami i budowaniu pokrewieństwa z naukowcami, które pozostanie z nimi na całe życie.
„Tak łatwo jest ugrzęznąć w tych wszystkich standardowych testach, wszystkich tych testach porównawczych, które musimy spełnić z uczniami, a potem przegapić istotę tego, po co jesteśmy tutaj w szkole: inspirowanie tych uczniów do odkrywania tego, czego chcą robić w życiu i dać im narzędzia do tego” – powiedział Thomas.
Aby uzyskać więcej raportów, takich jak ten, kliknij tutaj, aby zarejestrować się w celu otrzymywania bezpłatnego codziennego e-maila EdSource na temat najnowszych osiągnięć w edukacji.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”