Connect with us

Nauka

Szkolący się astronauta wprowadza naukę o kosmosie do klas liceum West Contra Costa Unified

Published

on

Szkolący się astronauta wprowadza naukę o kosmosie do klas liceum West Contra Costa Unified
Źródło: dzięki uprzejmości Tobi Thomas

Nauczyciel przedmiotów ścisłych Tobi Thomas szkoli się na astronautę.

West Contra Costa Unified Science Teacher Olaoluwalotobi „Tobi” Thomas goni swoje marzenie o locie w kosmos iw pewnym sensie zabiera ze sobą swoich uczniów.

Od sześciu lat 34-latek podróżuje po świecie, uczestniczy w szkoleniach i konferencjach, aby zostać astronautą. Udało mu się połączyć zamiłowanie do nauczania i cel, jakim jest wyprawa w kosmos, włączając badania kosmiczne do swoich zajęć w dystrykcie w pełni internetowej szkole Vista Virtual Academy. Ma nadzieję, że w ten sposób rozbudzi w swoich uczniach ciekawość nie tylko kosmosu, ale ogólnie nauk ścisłych.

„Staram się po prostu pokazać moją pasję do nauki o kosmosie i mam nadzieję, że rezonuje ona z nimi” — powiedział Thomas. „Naprawdę staram się wspierać to w moich uczniach, ponieważ to właśnie pomogło mi naprawdę zacząć gonić za marzeniami, kiedy znalazłem wewnętrzną motywację”.

Thomas pracuje w dystrykcie od około 10 lat, od 2015 roku ma własną salę lekcyjną. Przed pandemią pracował w kilku szkołach w powiecie, ucząc przedmiotów ścisłych i innych. W zeszłym roku został nauczycielem przedmiotów ścisłych w liceum Vista Virtual Academy i będzie gościnnie nauczał we wszystkich klasach.

Wyprawa w kosmos była dla Thomasa marzeniem z dzieciństwa – mieszanką zachwytu nad nieskończonym, niezbadanym terytorium kosmosu i miłością do „Star Treka” i innych dzieł science fiction, powiedział. Ale gdy dorósł, to marzenie powoli zaczęło blaknąć. Jednak w wieku 20 lat jego interakcja ze studentem West Contra Costa Unified przywróciła ten sen.

Powiedział, że uczeń był bardzo mądry, ale koledzy z klasy wyśmiewali go. Chciał znaleźć książkę, która zainspirowałaby ucznia i sięgnął po książkę napisaną przez jednego z jego ulubionych astronautów: dr. Mae Jemison. Jemison była pierwszą czarnoskórą kobietą, która podróżowała w kosmos i napisała kilka książek o swoim życiu i eksploracjach.

READ  Polski badacz rozwiązuje zagadkę Anonimowego Boga Palmyry

Sam Thomas przeczytał książkę przed przekazaniem jej uczniowi i ostatecznie został natchniony.

„To ponownie rozpaliło moją pasję do lotów w kosmos” — powiedział Thomas. „Naprawdę pomyślałem:„ To jest coś, co kiedyś chciałem zrobić i naprawdę nadal chcę to robić, więc pozwól mi włożyć jajka do koszyka i po prostu biegać z tym ”.

W 2017 roku Thomas zaczął badać, jak astronauci trenują przed lotem w kosmos, a następnie wziął na siebie rozpoczęcie tego procesu. Najpierw nauczył się nurkować i uzyskał certyfikat nurkowy, potem zaczął spotykać ludzi z kręgów kosmicznych, którzy udzielali mu więcej informacji na temat tego, jak trenować. To doprowadziło go do „bardziej ugruntowanych programów szkolenia astronautów”.

„Zanim się zorientowałem, byłem w Polsce, realizując analogowy program dla astronautów” — powiedział Thomas.

Powiedział, że w misji Astronaut Analog Thomas i inni zostali umieszczeni w miejscu, w którym symulowano warunki w kosmosie, aby zobaczyć, jak ich ciała zareagują na przeciwności losu. Trenował również na Florydzie, gdzie był umieszczany w różnych stanach grawitacji, a także przechodził szkolenie suborbitalne podczas symulowanej misji mezosfery.

Thomas powiedział, że jest uważany za „kandydata na naukowca-astronautę” i prowadzi rozmowy z prywatnymi i finansowanymi przez rząd programami kosmicznymi w Stanach Zjednoczonych i za granicą.

„Powiedziałbym, że jestem na jakimś radarze, gdzie jeśli pojawi się misja, moje nazwisko może zostać wyciągnięte” — powiedział Thomas. „Jest teraz w moim zasięgu, gdzie jestem w stałym kontakcie z różnymi programami”.

Thomas aktualizuje swoich uczniów podczas podróży, dzieląc się zdjęciami ze swojego szkolenia, a także artykułami i nowymi informacjami na temat bieżących badań kosmicznych, z którymi się spotyka.

Thomas powiedział, że obecnie przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną w ramach programu badań doktoranckich na Uniwersytecie Stanowym Arizony na temat uprawy żywności na Marsie, i podzielił się niektórymi swoimi badaniami z klasą dla studentów, gdzie wyhodowali własne nasiona i obserwowali warunki, które na to pozwoliły.

READ  Kryształy czasu, które utrzymują się w nieskończoność w temperaturze pokojowej, mogą mieć zastosowanie w precyzyjnym pomiarze czasu

Thomas organizuje swoje zajęcia tak, aby nauczać standardów przedmiotów ścisłych na poziomie klasy, które powinien obejmować program nauczania, ale także daje mu możliwości rzucania podkręconymi piłkami w uczniów i omawiania tematów przestrzennych. „Na koniec dnia zadaję pytania w rodzaju:„ OK, jak byś to zrobił w stanie nieważkości? ”- powiedział Thomas. „To po prostu otwiera drzwi ciekawości i myślenia”.

Thomas odkrywa, że ​​im bardziej otwarte są pytania i im więcej mówi o przestrzeni na swoich zajęciach, tym bardziej uczniowie się angażują.

„Moim barometrem, kiedy mogę powiedzieć, że uczniowie są zaangażowani, jest to, jak bardzo schodzimy na styczną, gdy wciąż są ciekawi i zadają pytania” – powiedział Thomas.

W zeszłym roku uczniowie Thomasa przeszli swego rodzaju przyspieszony kurs lądowania promu kosmicznego z wystrzeleniem balonu pogodowego Herkules w drugą warstwę atmosfery. Powiedział, że niektórzy studenci, którzy nigdy nie interesowali się czymkolwiek związanym z mechaniką, nadstawili uszu, gdy dowiedzieli się, że kiedy balon pęknie, nie będą wiedzieli, gdzie wyląduje.

„Rozmowa zeszła na temat tego, jak mamy odzyskać to od kogoś, pukając do jego drzwi i mówiąc:„ Hej, uh, mój statek kosmiczny wylądował na twoim podwórku ”- powiedział Thomas. „Pewne głupie rzeczy, takie jak ta, przyciągają uczniów, a potem zaczynają się interesować różnymi rzeczami tego rodzaju”.

Ale balon nie wylądował w okolicy. Pojechał do Utah.

„Moje obliczenia były błędne, a uczniowie naprawdę zdali sobie sprawę, że nauka nie jest doskonała” – powiedział Thomas.

Historia niesfornego balonu trafiła do lokalnych wiadomości w Utah, gdzie został odzyskany. Thomas i jego uczniowie nauczyli się na swoich błędach i wypuścili kolejny balon, który wylądował na czyimś podwórku w Kalifornii.

Thomas powiedział, że ma nadzieję, że te wspomnienia pozostaną z jego uczniami w późniejszym życiu. Bardziej niż stopnie, koncentruje się na kultywowaniu relacji ze studentami i budowaniu pokrewieństwa z naukowcami, które pozostanie z nimi na całe życie.

READ  Leonardo i Siemens współpracują nad nową zintegrowaną platformą ofertową w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego, dedykowaną infrastrukturze przemysłowej

„Tak łatwo jest ugrzęznąć w tych wszystkich standardowych testach, wszystkich tych testach porównawczych, które musimy spełnić z uczniami, a potem przegapić istotę tego, po co jesteśmy tutaj w szkole: inspirowanie tych uczniów do odkrywania tego, czego chcą robić w życiu i dać im narzędzia do tego” – powiedział Thomas.

Aby uzyskać więcej raportów, takich jak ten, kliknij tutaj, aby zarejestrować się w celu otrzymywania bezpłatnego codziennego e-maila EdSource na temat najnowszych osiągnięć w edukacji.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *