Connect with us

technologia

Szef studia RGG wyjaśnia, dlaczego seria Yakuza została przemianowana jak smok na Zachodzie

Published

on

Szef studia RGG wyjaśnia, dlaczego seria Yakuza została przemianowana jak smok na Zachodzie

Yakuza to nazwa, która stała się popularna na zachodnich terytoriach, takich jak Stany Zjednoczone, ale w Japonii tradycyjnie nazywa się ją Ryu Ga Gotoku, co z grubsza oznacza „Jak smok”. Teraz, wraz z ogłoszeniem trzech nowych gier Like a Dragon, wydaje się, że nazwa Yakuza w końcu zostanie wycofana.

W niedawnym wywiadzie przy okrągłym stole z udziałem IGN, szef studia RGG Masayoshi Yokoyama omówił odejście od pseudonimu Yakuza, wyjaśniając, że odejście to zostało zasadniczo przetestowane z Yakuza: Like a Dragon.

„W [Yakuza 7], to była Yakuza: Like A Dragon i pomyśleliśmy, że gdybyśmy nagle wydali tę grę znikąd bez Yakuzy, ludzie powiedzieliby: „Co to za gra? O co z tym chodzi?’… Odpowiedź na nazwę Like A Dragon wydawała się całkiem niezła, więc dało nam to pewność, że wyrzuciliśmy Yakuzę i po prostu ruszyliśmy z Like A Dragonem” – powiedział Yokoyama.

Zapytany, czy istnieje tematyczny powód zmiany, Yokoyama odpowiedział, że w grach takich jak Ishin osadzony w XIX wieku nazwa nie ma sensu.

„[S]Również pod względem fabuły mówimy o przestępczym półświatku, ale tak naprawdę nie mówimy o yakuzie” – powiedział Yokoyama. „Więc sensowne jest, abyśmy nie uwzględniali ich w nazwie. Gdybyśmy zachowali akcent, bylibyśmy Yakuzą: Ishin! To nie Yakuza: Ishin! Nie o to chodzi. Jak smok: Ishin! ma więcej sensu.”

Nazwa Yakuza jest pozostałością po tym, jak wersja PS2 serii pojawiła się po raz pierwszy w USA. Nazywany „GTA w Japonii”, początkowo był to flop, ale później zyskał popularność dzięki Yakuza 0. Wielu fanów nie miało już znaczenia nazwy Yakuza, ale mocno ją zakotwiczyło, aby mogła trwać.

Zmiana nazwy zbiega się również z początkiem nowej ery dla RGG Studio, w której niedawno odszedł Toshihiro Nagoshi i kilku starszych dyrektorów. Gdy Yokoyama jest teraz w pełni zarządzana, RGG Studio przygotowuje się do wydania trzech nowych gier z tej serii, w tym Like a Dragon 8 i spin-offu skoncentrowanego na Kazumie Kiryu zatytułowanego Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Surname. Oprócz zmiany nazwy, RGG Studio bada również możliwość przejścia serii na Unreal Engine 5.

READ  Czy obliczenia kwantowe zagrażają przyszłości Bitcoina? Ekspert kwantowy Andrew Fursman o przyszłości kryptowalut

Kolejną grą zaplanowaną w serii jest Like a Dragon: Ishin, samurajski remake spin-offu, którego akcja toczy się w XIX-wiecznej Japonii. Możesz przeczytać nasze pełne wrażenia z Like a Drago: Ishin tutaj, z datą premiery w lutym 2023 roku.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *